۲۳ فروردین ۱۳۹۴، ۱۵:۱۲

در گفتگو با مهر مطرح شد:

خرم آباد صاحب خواهرخوانده چینی و ترک می شود/ رفت و آمد خارجی ها

خرم آباد صاحب خواهرخوانده چینی و ترک می شود/ رفت و آمد خارجی ها

خرم آباد - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد از خواهر خواندگی خرم آباد با دو شهر کشورهای ترکیه و چین خبر داد.

حسین سلاحورزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته شهر خرم آباد با دو شهر کشورهای ترکیه و چین خواهر خوانده می شود.

وی با تاکید بر ضرورت معرفی استان لرستان و همچنین ظرفیتها و توانمندیهای این استان عنوان کرد: یکی از سیاستهای اصلی مدیریت ارشد لرستان توجه به حوزه گردشگری و همچنین توسعه این بخش در استان است.

ضرورت تبدیل لرستان به مقصد گردشگری

وی با بیان اینکه در این راستا استان لرستان باید از معبر گردشگری به مقصد گردشگری در کشور تبدیل شود تصریح کرد: در این راستا طی سال ۹۴ برنامه های خوبی برای توسعه حوزه گردشگری لرستان پیش بینی شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد افزود: در این راستا تعامل خوبی بین اتاق، معاونت برنامه ریزی استانداری لرستان، مشاور استاندار در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی لرستان به وجود آمده است.

وی ادامه داد: برنامه هایی مختلفی برای توسعه گردشگری لرستان با توجه به بخشهای بازاریابی مناسب، تبلیغات، معرفی و ... طی امسال در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نهایی شدن خواهر خواندگی خرم آباد با دو شهر ترکیه و چین

سلاح ورزی با بیان اینکه یکی از برنامه های تدوین شده طی امسال انجام اقدامات لازم برای خواهر خواندگی خرم آباد با شهرهای کشورهای دیگر است ادامه داد: کارهای کارشناسی لازم در این زمینه از سال گذشته آغاز شده و امسال این اقدام عملیاتی می شود.

وی بیان داشت: در این راستا این اقدامات برای خواهرخواندگی خرم آباد با دو شهر کشورهای ترکیه و چین طی امسال نهایی شده است.

ایجاد شرکتهای مدیریت صادرات در لرستان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با اشاره به اینکه همچنین در جلسه آتی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان نیز موضوع معرفی فرصتهای سرمایه گذاری لرستان در حوزه گردشگری مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت عنوان کرد: در این راستا ظرفیتها و توانمندیهای لرستان در این حوزه با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، تهیه و چاپ بسته های تبلیغاتی و ... معرفی خواهد شد.

سلاح ورزی از ایجاد شرکتهای مدیریت صادرات در حوزه گردشگری لرستان خبر داد و گفت: یکی از برنامه های ما در این حوزه ایجاد این شرکتها برای انجام کارهای تبلیغاتی در زمینه سوغات، هدایا، صنایع دستی و... لرستان طی امسال خواهد بود.

وی از برنامه ریزی مدون اتاق بازرگانی خرم آباد برای ایجاد شرکتهای مدیریت صادرات در حوزه های کشاورزی، غذایی، معدنی و سنگهای تزئینی طی امسال خبر داد.

هدفگذاری برای افزایش صادرات غیر نفتی لرستان

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به سیاستهای مدیریت ارشد لرستان در رابطه با توجه به حوزه تجارت خارجی بیان داشت: یکی از برنامه های مهم استاندار لرستان تنظیم برنامه های یک ساله و کوتاه مدت در حوزه تجارت و بازرگانی به خصوص حوزه تجارت خارجی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با بیان اینکه میزان صادرات غیر نفتی لرستان طی سال گذشته ۷۰ میلیون دلار بوده است گفت: در این راستا هدفگذاری صورت گرفته از سوی مدیریت ارشد لرستان افزایش این میزان صادرات غیر نفتی لرستان به بیش از ۲۸۰ میلیون دلار است.

سلاح ورزی با تاکید بر اینکه این امر با توجه به بهره برداری از پتروشیمی لرستان و دیگر ظرفیتهای استان یک هدفگذاری منطقی و کارشناسی است افزود: در این راستا از سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز خواسته شده که برنامه های عملیاتی خود را برای تحقق این امر در استان تدوین و ارائه کند.

اعزام هیئتهای سرمایه گذاری لرستان به نمایشگاههای بین المللی

وی با اشاره به عضویت اتاق خرم آباد در کارگروه صادرات غیرنفتی تصریح کرد: ما نیز در اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی همه توان خود را برای تحقق برنامه ها در این زمینه خواهیم گذاشت.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد با تاکید بر اینکه یکی از راههای توسعه تجارت خارجی در لرستان برند سازی، بازاریابی، بسته بندی مناسب، انبار سازی محصولات است ادامه داد: در این راستا امکان اجرای این برنامه ها تنها از سوی دولت میسر نیست بلکه بخش خصوصی باید به این حوزه ورود جدی پیدا کند و زمینه توسعه تجارت خارجی در استان را فراهم آورد.

سلاح ورزی همچنین اعزام هیئتهای تجاری و سرمایه گذاری لرستان به کشورهای خارجی و نمایشگاههای بین المللی را یکی دیگر از اقدامات در دستور کار طی امسال برشمرد.

وی افزود: همچنین پذیرش هیئتهای خارجی از کشورهای مختلف برای سرمایه گذاری در لرستان نیز از دیگر برنامه های در دستور کار به منظور توسعه تجارت خارجی و افزایش صادرات غیرنفتی خواهد بود.

کد خبر 2532586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha