۲۷ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۵۸

حضور روسیه و چین در منطقه پاسیفیک؛ تضعیف موقعیت هژمونیک آمریکا

حضور روسیه و چین در منطقه پاسیفیک؛ تضعیف موقعیت هژمونیک آمریکا

رئیس ستاد فرماندهی آمریکا در منطقه آسیا - پاسیفیک درباره افزایش تحرکات نظامی مسکو و پکن و خطرات آن برای آمریکا هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای. بی. سی. نیوز، دریادار «ساموئل لاکلیر» رئیس ستاد فرماندهی آمریکا در منطقه اقیانوس آرام، به کمیته نیروهای مسلح  مجلس سنای آمریکا هشدار داد که تحرکات نظامی روسیه و نیروی هسته ای راهبردی این کشور تا حدی افزایش یافته که قابل مقایسه با آرایش نظامی مسکو در دوره جنگ سرد است.

به گفته وی، طی چند ماه گذشته روسیه شمار پرواز بمب افکن های دوربرد خود را در حریم هوایی منطقه آسیا – پاسیفیک افزایش داده و بر شمار رزمایش های خود نیز افزوده است.

علاوه بر این، دریادار لاکلیر درباره تلاش مسکو به بهبود توانمندی های بازدارندگی هسته ای خود در ساحل شرقی روسیه اشاره کرد که از لحاظ جغرافیایی در شمال اقیانوس آرام قرار دارد.

در ادامه، لاکلیر با برشمردن خطراتی که هژمونی آمریکا را در منطقه پاسیفیک تهدید می کند بر ادعای زیاده خواهی دولت پکن تاکید کرد و گفت: اقدامات اخیر چین ممکن است دایره نفوذ پکن را در دریای چین جنوبی افزایش داده و این کشور را به استقرار رادارهای دوربرد و سیستم های موشکی پیشرفته در مناطق مورد مناقشه ترغیب کند.

کد خبر 2535597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha