۱۷ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۳

«اشتون کارتر»:

روسیه می تواند بخشی از شبکه امنیتی آسیا- پاسیفیک باشد

روسیه می تواند بخشی از شبکه امنیتی آسیا- پاسیفیک باشد

وزیر دفاع آمریکا می گوید که علیرغم وجود پاره ای اختلافات، آمریکا با رعایت لزومِ تداوم توسعه در شبکه امنیتی آسیا – پاسیفیک پذیرای مشارکت هر چه بیشتر روسیه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا در تازه ترین اظهارنظر خود درباره روسیه از این کشور به عنوان شریکی احتمالی در برقراری نظم امنیتی آسیا – پاسیفیک نام برد.

وی در اینباره گفت: روسیه نیز یکی از قدرت های پاسیفیک است و می تواند در این منطقه نقش آفرینی کند. بنابراین، با توجه به سهم این کشور در آسیا – پاسیفیک، اصولا فکر می کنم که روس ها می توانند مشارکت خیلی بیشتری در منطقه داشته باشند.

کارتر تاکید کرد: اگرچه واشنگتن بر سر مسائل اروپا و خاورمیانه با مسکو اختلافاتی دارد، هر دو ما در کنار چین، کره جنوبی و ژاپن در مقابل برنامه هسته ای و موشکی پیونگ یانگ مقتدرانه ایستادیم.

وزیر دفاع آمریکا افزود: اگر روسیه از تاثیر خود در آسیا – پاسیفیک به گونه ای سازنده استفاده کند، آمریکا هم از همکاری با این کشور خرسند خواهد بود. بنابراین، در واکنش به این سوال که آیا روسیه می تواند بخشی از شبکه امنیتی آسیا – پاسیفیک باشد، باید بگویم اگر چه این امر هنوز محقق نشده، اما پاسخ آری است.

به گفته کارتر، شبکه امنیتی آسیا – پاسیفیک که کشورهای مرکزی جنوب شرق آسیا «آ سه آن» را نیز شامل می شود، در حال توسعه است و واشنگتن نیز به طور کامل به تداوم این توسعه یافتگی به عنوان موج بعدی امنیت منطقه پایبند است.

کد خبر 3677619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha