۳۰ فروردین ۱۳۹۴، ۱۳:۳۹

حجت الاسلام مهدوی امین:

۷۰درصد معتکفین لرستانی جوانان هستند/ اعزام مبلغان به مراسم اعتکاف

۷۰درصد معتکفین لرستانی جوانان هستند/ اعزام مبلغان به مراسم اعتکاف

خرم آباد - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان با بیان اینکه ۷۰ درصد معتکفین لرستانی جوانان هستند، گفت: بیش از ۱۴ هزار نفر سال گذشته در لرستان معتکف شدند.

به گزارش خبرنگار مهر؛ حجت الاسلام سعید مهدوی امین ظهر امروز یکشنبه در جلسه برنامه ریزی اعتکاف با بیان اینکه اعتکاف یک عبادت جامع و کامل است عنوان کرد: اعتکاف یک عبادت جهادی است چرا که جهاد با نفس محسوب شده و جهاد با نفس جهاد اکبر است.

وی ادامه داد: سنت حسنه اعتکاف همچنین یک همگونی با حج دارد چرا که تمام اعمال در عبادات واجب در اعتکاف وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه اعتکاف نشانه جهت گیری صحیح ماست اشاره کرد و ادامه داد: ایشان ماه رجب را ماه خودسازی دانسته و می گویند که اعتکاف در دنیا امری بی نظیر است.

حجت الاسلام مهدوی امین با اشاره به اینکه سال گذشته در استان ۱۴ هزار و ۱۸۷ نفر معتکف شدند تصریح کرد: ۸۲ درصد معتکفین سال گذشته خانم ها و ۱۸ درصد را آقایان تشکیل دادند.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد معتکفین سال گذشته شهری و مابقی روستایی بوده اند افزود: در سال گذشته ۳۰ درصد معتکفین دیپلم، ۱۳ درصد فوق دیپلم، ۱۵ درصد لیسانس، پنج درصد بالای لیسانس و مابقی زیردیپلم بوده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه محصل، طلبه و دانشجو با ۳۳ درصد بالاترین رقم در مشاغل معتکفین سال گذشته را در اختیار دارند، خاطرنشان کرد: ۲۳ درصد برای اولین بار در اعتکاف شرکت کرده، ۲۳ درصد بار دوم، ۱۹ درصد سومین بار و ۳۲ درصد بیش از سه بار در این مراسم معنوی شرکت کرده اند.

حجت الاسلام مهدوی امین با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد شرکت کنندگان اعتکاف سال گذشته جوانان بوده اند بیان داشت: در خصوص نحوه آشنایی با اعتکاف ۲۵ درصد دوستان و آشنایان، ۳۱ درصد رادیو و تلویزیون و رسانه، پنج درصد محیط اینترنت، مبلغین و ائمه جماعات ۱۶ درصد، تبلیغات شهری و محیطی ۱۳ درصد و مابقی از سایر راه ها با این سنت حسنه آشنایی پیدا کرده اند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین اعتکاف در لرستان به ترتیب در شهرهای خرم آباد، بروجرد، دورود، دلفان، کوهدشت، الیگودرز، سلسله، پلدختر و ازنا بوده است عنوان کرد: مردم لرستان به مسئله اعتکاف عنایت ویژه دارند و ما از استان هایی هستیم که بیشترین معتکف را به نسبت جمعیت داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه سال گذشته ۱۱۵ مسجد در استان برنامه اعتکاف داشتند ادامه داد: سال گذشته علاوه بر ائمه جماعات ۲۰۴ مبلغ و مبلغه به مساجد محل برگزاری مراسم اعتکاف اعزام شدند.

وی ادامه داد: همچنین اقامه نماز جماعت، استفاده از مبلغین ویژه، برگزاری گفتمان ها، حلقات و جلسات پرسش و پاسخ، برگزاری کرسی های تلاوت قرآن در همه مساجد توسط سازمان دارالقران و ارشاد اسلامی، برگزاری مسابقات قرآنی، توزیع بروشور و نشریه، برگزاری مراسم ولادت حضرت علی(ع)، وفات حضرت زینب(س) و اعمال ام داوود در قالب سنت حسنه اعتکاف اجرایی شده است.

حجت الاسلام مهدوی امین در پایان با تاکید بر لزوم فعالیت فرهنگی در زمینه مراسم اعتکاف خاطرنشان کرد: امروز باید خاطرات معتکفین را گردآوری کرد، در مورد اعتکاف کتاب نوشت و فیلم و مستند ساخت.

کد خبر 2537452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha