۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۲۸

جایزه پولیتزر برندگانش را شناخت

جایزه پولیتزر برندگانش را شناخت

جایزه پولیتزر اسامی برندگانش در سال ۲۰۱۵ را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، اسامی برندگان جایزه پولیتزر در بخش کتاب عبارت است از:

برنده رمان: آنتونی دوئر با رمان تاریخی پرفروشش با عنوان «همه نوری که ما نمی توانیم ببینیم» به عنوان برنده این بخش انتخاب شد. این رمان درباره اروپا در جنگ جهانی دوم است و داستان دختر نابینای فرانسوی را روایت می‌کند که به جنبش مقاومت می‌پیوندد و در برابر یک پسر یتیم آلمانی که جذب نازی‌ها می‌شود.  این رمان از فینالیست‌های جایزه کتاب ملی نیز بود. گروه داوران این کتاب را رمانی تخیلی و پیچیده با الهام از وحشت حاکم در جنگ جهانی دوم خواند که در فصل‌های کوتاه طبیعت انسان و قدرت متنافض فن آوری را تصویر می‌کند.

در این بخش «بگذار با تو رک باشم» نوشته ریچارد فورد، «گزارش زمین» نوشته لیلا لالمی، «عاشقانه، تاریک، عمیق» نوشته جویس کرول اوتس دیگر نامزدهای دریافت جایزه در این بخش بودند.  

برنده بخش غیرداستانی: در این بخش جایزه به «انقراض ششم» نوشته الیزابت کولبرت رسید که درباره این است که چگونه تغییرات آب و هوایی انقراض گونه‌ها را تسریع می‌کند. رفتار انسان‌ها در این میان زیر ذره‌بین نویسنده قرار گرفته است.

برنده بخش نمایش: جایزه این بخش به «بین ریورساید و دیوانه» نوشته استیون آدلی گرگیس رسید. گروه داوری این اثر را نوشته‌ای زیبا، ظریف و دقیق درباره یک پلیس بازنشسته که با خلع ید از قدرت‌هایش روبه روست خواند که از طنزی تیره برای رودرو شدن با سوال‌هایی درباره زندگی و مرگ بهره می‌گیرد. این نمایشنامه با الهام از رویدادی که در سال ۱۹۹۴ اتفاق افتاد و در آن یک پلیس خارج از خدمت به یک افسر ترانزیت سیاهپوست شلیک کرد، نوشته شده است.

برنده بخش تاریخ: «برخورد در قلب جهان: تاریخ مردم ماندان » نوشته الیزابت ای.فین. این کتاب روایتی خاص و اصیل از زندگی مردم ماندان، قبیله‌ای بومی از سرخپوستان در داکوتای آمریکاست.  

برنده بخش زندگینامه یا زندگینامه خودنوشت: «پاپ و موسولینی: تاریخ پنهان پیوس یازدهم و ظهور فاشیسم در اروپا» نوشته دیوید آی.کرتسر به عنوان برنده انتخاب شد. گروه داوران این کتاب را چنین توصیف کرد: کتابی که با استفاده از آرشیوهای به تازگی باز شده واتیکان نور جدیدی به زندگی دو مرد می‌تاباند؛ دو مردی که تقریبا با قدرت مطلق در حوزه خود عمل می‌کنند.

برنده بخش شعر: «خلاصه» نوشته گریگوری پاردلو . این کتاب شعر به عنوان زبانی شفاف برای بردن مخاطبانش به قرن بیست و یکم آمریکا خوانده شده که با تفکری غنی، ایده‌ها و تاریخ عمومی و شخصی را بیان می‌کند. 

کد خبر 2538952

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha