۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۴:۴۷

رضایی در گفتگو با مهر:

تكميل بيمارستان ۲۰۰ تختخوابی تخصصی جهرم مطالبه مردم از دولت است

تكميل بيمارستان ۲۰۰ تختخوابی تخصصی جهرم مطالبه مردم از دولت است

شیراز – فرماندار جهرم با اشاره به مطالبات و نیازهای مردم از رئیس جمهور در جریان سفر هیئت دولت به فارس، گفت: تكميل بيمارستان ۲۰۰ تختخوابی تخصصی جهرم در جهت خدمات دهی به بيماران مورد توجه قرار گیرد.

حجت اله رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اقتصاد معیشتی مردم جهرم بیشتر بر پایه کشاورزی و باغداری است، عنوان کرد: بیش از ۵۰ درصد مردم جهرم به شکل مستقیم و غیر مستقیم به شغل کشاورزی و باغداری اشتغال داشته و از این طریق امرار معاش می کنند.

وی گفت: سطح اراضی قابل کشت شهرستان جهرم بیش از ۹۰ هزار هکتار است که ۶۰ هزار هکتار آن را محصولات باقی و ۳۰ هزار هکتار آن را محصولات زراعی تشکیل می دهد.

فرماندار جهرم افزود: جهرم با تناژ بیش از یک میلیون تن در سال مقام اول تولید مرکبات فارس را به خود اختصاص داده است که در مجموع ۳۳ درصد تولیدات باغی استان را شامل می شود.

رضایی بیان کرد: مهمترین مشكل در بخش كشاورزی جهرم، افت شدید سفره های زیر زمینی، كمبود صنایع تبدیلی و فرآوری و بسته بندی محصولات باغی و كمبود اعتبار برای ذخیره سازی و اجرای طرحهای تغذیه مصنوعی آب است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات جدی بخش کشاورزی جهرم که در آینده تبدیل به یک بحران خواهد شد، برداشت بی رویه از منابع آب است، ادامه داد: بیش از شش هزار حلقه چاه در جهرم وجود دارد که از این تعداد دو هزار و ۶۳۸ حلقه چاه غیرمجاز و بدون پروانه هستند.

فرماندار جهرم اضافه کرد: حجم برداشت آب از سفره ها در سال معادل ۳۳۳ میلیون متر مکعب است که در اثر اضافه برداشت، سالیانه معادل ۱۷۵ میلیون متر مکعب بیلان منفی برداشت آب از سفره ها در جهرم وجود دارد.

 وی گفت: متاسفانه شهرستان جهرم در بعد صنعت و خدمات، پیشرفت مناسبی نداشته و روند سرمایه گذاری در این بخش ها، بسیار ضعیف است.

فرماندار جهرم ادامه داد: این شهرستان دارای دو شهرک صنعتی است که با استقرار ۲۰ واحد کارگاهی و تولیدی فعال، زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر را فراهم کرده است.

رضایی تاکید کرد: به بركت استقرار نظام جمهوری اسلامی، قدم های مؤثری در رشد و توسعه این شهرستان برداشته شده و خدمات گسترده ای به مردم شهر و روستاهای این شهرستان ارائه شده است، لیكن بدلیل بالابودن محرومیت ها و افزایش نیازهای رفاهی مردم، لازم است مسئولان محترم توجه و اهتمام ویژه ای به رفع تنگناها و مشكلات عمرانی این شهرستان داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مهمترین مطالبات و خواسته های مردم جهرم طی سفر هیئت دولت اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه جهرم به عنوان قطب درمانی جنوب فارس پذیرای شمار زیادی از بیماران از شهرهای مختلف استان و حتی استانهای هرمزگان و بوشهر است، توجه به تكمیل بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی تخصصی جهرم در جهت ارائه خدمات دهی به بیماران حائز اهمیت است.

فرماندار جهرم ابراز داشت: سرعت بخشیدن به روند تكمیل و اتمام محور جهرم ـ شیراز، راه اندازی مجدد پرواز از فرودگاه جهرم باتوجه به قدمت ۴۰ ساله آن، تسریع در تأمین آب آشامیدنی جهرم از طریق سد سلمان و اختصاص اعتبار جهت تأمین آب شرب ۴۰ روستا، از سرگیری مجدد پروژه خط راه آهن شیراز ـ جهرم ـ بندرعباس، تكمیل مجتمع پتروشیمی جهرم، تسریع در عملیات اجرایی و زیر ساختی منطقه ویژه اقتصادی جهرم، صدور مجوز ایجاد زمینه استقرار پایگاه امداد هلال احمر در جنوب کشور باتوجه به وجود زمین و امکانات زیر بنایی توسط هلال احمر، افزایش طول دوره محاسبه تعرفه برق گرمسیری شهرستان، تکمیل طرح توسعه دانشگاه جهرم و تأمین اعتبار جهت احداث شبکه آب شرب دانشگاه، اختصاص اعتبار جهت تکمیل مجموعه فرهنگی - رفاهی فرهنگیان جهرم، ایجاد معاونت های هفت گانه ادارات كل در سطح شهرستان در اجرای تصویب و ارتقاء فرمانداری ویژه شهرستان، راه اندازی گمرك با توجه به حجم بالای صادرات غیر نفتی از این شهرستان، اختصاص اعتبار جهت احداث ساختمان فرمانداری و پیگیری اصلاح چارت و ساختار فرمانداری جهرم و تکمیل فاز دوم نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم از دیگر مطالبات جهرم طی سفر هیئت دولت است.

کد خبر 2561554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha