۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۵۹

تند بادهای شدید در شرق استان سمنان خساراتی به بار آورد

تند بادهای شدید در شرق استان سمنان خساراتی به بار آورد

شاهرود- وقوع تندبادهایی با سرعت۹۰کیلومتر در ساعت در بخش هایی از شرق استان باعث بروز خساراتی به درختان، معابر، خودروها، تجهیزات ارتباطی و قطع برق شد.

به گزارش خبرنگار مهر، وقوع تند باد کم سابقه در شامگاه یکشنبه در شهرستان های شاهرود، دامغان و میامی باعث شکسته شدن شاخه های درختان، خسارات به معابر عمومی، کاهش دید در جاده های مواصلاتی و واژگونی چند دستگاه خودرو شده است.

هنوز از حجم خسارات وارده خبری منتشر نشده است اما بنا بر اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان سمنان، هوای استان بین پنج الی۱۰درجه سرد و به تدریج از شدت باد و وزش تند باد های شدید کاسته شد.

وضعیت ناپایدار جوی حاکم بر هوای استان سمنان تا عصر دوشنبه کم و بیش ادامه خواهد داشت لذا سازمان هواشناسی از مردم خواسته است برای پیشگیری از خسارات احتمالی ناشی از شدت وزش باد و سرمازدگی در برخی نواحی کوهستانی و موارد بهداشتی ناشی از گرد و غبار تمهیدات لازم به عمل آید.

گفتنی است ماموران اداره آتش نشانی و امور امداد و نجات شهرستان های شاهرود، دامغان و میامی به همراه اکیپ های خدماتی شهرداری های این مناطق برای مقابله با حوادث احتمالی برخورد شاخه های درختان با عواملی چون سیم های برق، کابل های ارتباطی، خودرو ها، معابر عمومی و ... آماده باش هستند.

تلاش خبرنگار مهر برای برقراری ارتباط با مسئولان ذی صلاح بی فایده بود اما تا کنون وقوع حوادث جاده ای از جمله واژگونی چند دستگاه خودرو، قطع تعداد قابل توجهی درختان و خسارت به معابر عمومی قابل تائید است.

وقوع تندباد های فصلی در اردیبهشت و خرداد ماه در شرق استان سمنان امری معمول است اما شدت تندبادها از عصر روز، یکشنبه تا حد قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.

کد خبر 2562106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha