۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۱۴

فروزان:

رشته هوا و فضا در آبیک راه اندازی می شود

رشته هوا و فضا در آبیک راه اندازی می شود

آبیک- رئیس مؤسسه آموزش عالی اوج آبیک از راه اندازی رشته هوا و فضا در این دانشگاه خبر داد.

ایرج فروزان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استفاده از نیروهای بومی در دستور کار مسئولان مؤسسه آموزش عالی اوج قرار دارد و تاکنون ۲۰ کارمند جذب شده در این مؤسسه آموزش عالی تماماً بومی شهرستان آبیک هستند.

وی تأکید کرد: راه اندازی رشته هوا و فضا در مؤسسه آموزش عالی اوج آبیک یکی از اصلی ترین اهداف این مؤسسه است و در آینده نزدیک این مهم تحقق می یابد.

تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت در مؤسسه آموزش عالی اوج دنبال می شود

رییس مؤسسه آموزش عالی اوج خاطرنشان کرد: افزایش کیفیت تحصیلی، فضای آموزشی مؤسسه و توان علمی دانشجویان یکی از مهمترین اهداف مؤسسه آموزش عالی اوج است و به همین منظور در مدت کوتاهی با بهره گیری از اساتید مجرب معاونت پژوهشی مؤسسه آموزش عالی اوج راه اندازی شد تا دانشجویان را به حوزه مهم تحقیق و پژوهش وارد کنیم.

این مسئول تأکید کرد: ایجاد ارتباط دانشگاه با صنعت یکی از اساسی ترین موضوعاتی است که در تمام کشور مطرح است و مؤسسه آموزش عالی اوج با وجود اینکه ۲ سال است کار خود را آغاز کرده این موضوع را با جدیت دنبال می کند و به همین منظور با ورود اساتید و نیروهای توانمند در این راستا گامهای مهمی برداشته ایم.

توسعه برنامه های فرهنگی با تشکیل معاونت فرهنگی

وی بیان کرد: توسعه و تقویت برنامه های فرهنگی دانشجویان برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به همین منظور با تشکیل معاونت فرهنگی با مدیریت دکتر موسی محمدی که ایده های بسیار خوبی در این حوزه دارند، در تلاش هستیم تمام ارزشها و هنجارهای مثبت جامعه که مورد تأیید نظام و بخش های نظارتی است در مؤسسه اوج آبیک دنبال شود و امروز این مؤسسه به لحاظ رعایت ارزشها و تنوع برنامه های فرهنگی در جایگاه خوبی قرار دارد.

فروزان ضمن مهم ارزیابی کردن کمیت در امر آموزش اظهار داشت: کمیت مهم است اما پرداختن به کیفیت و اجرای برنامه های کیفی در این راستا از اهمیت بیشتری برخوردار است و به همین منظور اساتیدی با توان و تخصص بالا جذب مؤسسه آموزش عالی می شوند.

اجرای برنامه های ویژه، برای تقویت زبان انگلیسی دانشجویان

رییس مؤسسه آموزش عالی اوج گفت: دانشجویان را به صرف قبولی و گذراندن واحدهای درسی به عنوان فارغ التحصیل وارد بازار کار نمی کنیم و برای تقویت بیشتر آنها دروس پایه مانند ریاضی و زبان انگلیسی نیز که به تقویت دروس تخصصی کمک می کند را به برنامه های درسی دانشجویان اضافه نموده ایم و اینکار برای دانشجویان بار مالی را به همراه ندارد و منابع آن توسط دانشگاه تأمین می شود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: دانشجویان نه فقط در سطح مؤسسه آموزش عالی ما بلکه در سایر مؤسسات و دانشگا ها نیز یک مشکل اساسی دارند و آن ضعف زبان انگلیسی است. بنده سابقه۳۰ سال تدریس زبان در دانشگاه را دارم و با این تجربه سعی می کنم دانشجویان به صورت کاربردی زبان را فرابگیرند.

وی بر ایجاد فضای مناسب آموزشی در مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه ها تأکید کرد و افزود: در جهت تقویت فضای آموزشی اقدامات خوبی انجام داده ایم و در حال حاضر با تحویل فضای جدید، با هدف فراهم کردن فضای مناسب آموزشی و بهبود محل های استراحت و سرو غذای دانشجویان حرکت کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخش هوا و فضا در کشور ما با مشکل تربیت نیروی انسانی متخصص روبرو بوده و همچنین سوانح هوایی پیش آمده ضروری است دانشگاه ها با جدیت بیشتری وارد این حوزه مهم شوند.

رییس مؤسسه آموزش عالی اوج ادامه داد: در آینده نزدیک به دنبال راه اندازی رشته های هوا و فضا در این مؤسسه هستیم چراکه ماهیت هیئت مؤسس مؤسسه آموزش عالی اوج، هوا و فضایی است. در رشته هوا فضا تعدادی از مباحث سنتی است مثل خلبانی، تعمیر و نگهداری، اویونیک اما ما در کنار توسعه مباحث سنتی به دنبال بحث های توسعه ای حوزه هوا مانند مدیریت، اقتصاد و حقوق در این بخش هستیم.

این مسئول گفت: در حال حاضر کشورهای پیشرفته به سمت تکنولوژی هوانوردی، ماهواره ای و استفاده از جی پی اس، گالیله، گلینوس، کامپس و ماهواره های منطقه ای حرکت می کنند اما این تکنولوژی ها هنوز به صورت آکادمیک رواج پیدا نکرده است و ما به دنبال ایجاد این موضوعات جدید و مدرن در مؤسسه آموزش عالی اوج هستیم.

 

کد خبر 2568634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha