۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۰۱

میلاد عرفان پور همزمان با انتشار «از آخر مجلس» عنوان کرد:

دفاتر شعر باید با تایید فنی و ادبی متخصصین مجوز انتشار بگیرد

دفاتر شعر باید با تایید فنی و ادبی متخصصین مجوز انتشار بگیرد

میلاد عرفان پور می گوید در وزارت ارشاد بایدروندی اتخاذ شود که برای انتشار دفاتر شعر یک نظارت فنی ادبی با افزودن گروهی کوچک به ارشاد ایجاد شود تا روند فعلی ضربه خوردن شعر پایان بپذیرد.

به گزارش خبرنگار مهر همزمان با سیزدهمین روز از برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب، تازه ترین دفتر شعر میلاد عرفان پور با عنوان «از آخر مجلس» از سوی انتشارات موسسه شهرستان ادبی منتشر شد.

عرفان پور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این دفتر شعر گفت: این دفتر شعر مجموعه ای است از رباعی ها و غزل ها و نیمایی های من که یا تازه سروده شده و یا منتشر نشده بوده است و از حیث موضوعی شامل چهار دفتر شعر است و در مجموع موضوعاتی که در میان آن است بیشترین تاکیدش بر مناجات و عرفان و شهادت و وقایع روز انقلاب اسلامی  و جهان اسلام است و برخی از اشعارش نیز به شهدای این روزهای انقلاب اسلامی تقدیم شده است.

این شاعر در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد میزان استقبال از دفاتر شعر در فضای کتابخوانی در کشور گفت: مساله اصلی این است که اگر شعر درست عرضه شود یعنی با رعایت تناسب و موازین مربوط به خودش، همیشه در جامعه ما مشتری خودش را دارد به ویژه اینکه در جامعه ما شعر همیشه جایگاه خودش را داشته و از قرن ها  قبل شعر تنها رسانه اش بوده است.

عرفان پور ادامه داد: مشکل اساسی این روزهای ما این است که شعر در جامعه دچار تولید انبوه شده است و تعداد افرادی که با تبلیغ رسانه ها حس کردند می توانند شعر بگویند سبسیار زیاد شده است. الان کار به جایی رسیده است که دو هزار دفتر شعر سالانه در کشور منتشر می شود اما از میان آنها شاید 1900 مجموعه نه استاندارد است و نه قابل اعتنا. از طرفی این روزها  چاپ دفتر شعر نیز ساده شده و هر کسی می تواند با پرداخت یکی دو میلیون تومان دفتر شعر منتشر کند و بعد هم بگوید که شاعرم. این وضعیت ارزش کتاب های شعر خوب را نیز کاسته است و پیدا کردن آن را سخت کرده است

وی افزود: نیازی که امروز حس می کنم مخاطب شعر و ادبیات نیاز دارد این است که در وزارت ارشاد روندی تعریف شود که استانداردهای  ادبی در دادن مجوز دفتر شعر برای انتشار حفظ شود. یعنی روندی اتخاذ شود که برای انتشار دفاتر شعر یک نظارت فنی ادبی با افزودن گروهی کوچک به ارشاد ایجاد شود تا روند فعلی ضربه خوردن شعر پایان بپذیرد.

 

کد خبر 2572171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha