۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۱۷

انتشار یک آلبوم موسیقی برای کشته‌شدگان بی‌گناه تاریخ

انتشار یک آلبوم موسیقی برای کشته‌شدگان بی‌گناه تاریخ

یک مجموعه موسیقایی به آهنگسازی پیمان سلطانی در قالب سه تصنیف بلند با موضوع کشته‌شدگان بی‌گناه تاریخ ایران تابستان امسال روانه بازار موسیقی می شود.

پیمان سلطانی درباره آلبوم جدیدش به خبرنگار مهر گفت: تولید این اثر یکی از اهداف بلندمدت من در طول فعالیت های موسیقایی این چند ساله بود و دوست داشتم در فرصت مناسب اثری متناسب درباره کشته شدگان بی‌گناه تاریخ ایران از جمله امیرکبیر تولید کنم و خوشبختانه موفق شدم در قالب یک آلبوم که ساختار آن ارکستر سمفونیک و سازهای ایرانی است، به آرزویم برسم.

آهنگساز قطعه ماندگار «وطنم» افزود: این آلبوم در قالب سه تصنیف ۱۰ دقیقه ای با نام های «ای انسان»، «کارون» و «سهراب» به خوانندگی غفار ذابح ضبط شده که طبق برنامه ریزی های انجام گرفته و بعد از انجام مراحل نهایی میکس و مسترینگ تابستان امسال روانه بازار موسیقی می شود. در این آلبوم تمام تلاشمان را انجام داده ایم که ضمن ارائه یک تجربه متفاوت در عرصه تصنیف که به نوعی خارج از قاعده ساخت تصنیف های موسیقایی است، از اشعار شاعرانی بهره منده شویم که دارای تنوع ساختاری هستند؛ شاعرانی چون حاجی زاده، رودکی و ناصر خسرو که تصور می کنم دارای غنای بسیار ارزشمندی در جهت آن هدفی که مد نظرم بود، هستند.

وی درباره ویژگی‌های این آلبوم که با نام های احتمالی «ای انسان» و «کارون» روانه بازار موسیقی می شود، توضیح داد: یکی از امتیازاتی که این آلبوم دارد، ارائه سه تصنیف بلند ۱۰ دقیقه ای در کنار دیگر بخش های سازی و آوازی است. در بخش «جواب آواز» هنرمندان بزرگی چون داریوش پیرنیاکان و اردشیر کامکار با ما همکاری کرده اند.

 سلطانی با بیان اینکه این سه تصنیف با توجه به ارکستراسیون، هارمونی ویژه ای دارد به انتخاب خواننده آلبوم نیز اشاره کرد و گفت: مدت زمان بسیار زیادی است که روال کاری خود را بر این منوال گذاشتم که از خوانندگان توانا به جای خواننده مشهور استفاده کنم. من اعتقاد دارم برخی خوانندگان مشهور، خوانندگان توانایی نیستند چرا که یا به مدد خانواده مشهور به جایگاهی رسیدند، یا دست بیعت با صدا و سیما دادند و یا بخت و اقبال به آنها برای دست یافتن به شهرت یاری رسانده، از این منظر در این آلبوم هم تلاش کردم تا از خواننده ای استفاده کنم که به جای شهرت توانایی دارد و فکر می کنم غفار ذابح بهترین گزینه من برای خوانندگی این آلبوم بود.  

کد خبر 2577727

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ارش بشر ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
      0 0
      استاد ذابح به حق یکی از هنرمندان خو ش صدا و توانای موسیقی اوازی ایران هستند . امیدوارم صدای پر طنین این هنرمند در عرصه پهناور موسیقی ایران زمین شنیده شود