۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۰۸

اسدالله شعبانی با کتاب‌های تازه‌اش به نمایشگاه کتاب آمد

اسدالله شعبانی با کتاب‌های تازه‌اش به نمایشگاه کتاب آمد

اسدالله شعبانی با مجموعه شعر«ای میهم ای ایران»، «جستاری پیرامون شعر کودک در ایران» از سوی انتشارات کانون پرورش فکری و «پولک به پولک» که از سوی نشر پیدایش منتشر شده به بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، «ای میهن من، ای ایران»،  در بردارنده‌ ۱۶ شعر از اسدالله شعبانی است که همگی در وصف ایران، شهرهای تاریخی، آداب و سنن، فرهنگ مردم سروده شده است.

این مجموعه با عنوان‌هایی چون گنج‌نامه، خراسان بزرگ، خلیج فارس، زاینده‌رود، خاک آذربایجان و... در لوای شعر، خوانندگان نوجوانش را با مناطق مختلف ایران نیز آشنا می‌کند. در پایان مجموعه، دربارهی تمامی اسامی و اعلام موجود در شعرها، توضیحاتی آمده است که خواننده را بیش از پیش با این مکان‌ها و آداب و سنن آشنا می‌کند.

شاعر این مجموعه در شعر «رج آزادی» سروده است که: «از برج آزادی/ تهران ما پیداست/ این شهر رویایی/ غمگین ولی زیباست/ لم داده بر البرز/ آشفته و خسته/ چون غول زیبایی/ چشمان خود بسته...»

این مجموعه را سروناز پریشانزاده تصویرسازی کرده و کوروش پارسانژاد هم بر کار هنری آن نظارت داشته است.

اسدالله شعبانی در گفتگو با خبرنگار مهر، همچنین  از انتشار «جستاری پیرامون شعر کودک در ایران» خبر داد و افزود: این کتاب به طرح مباحث نظری در زمینه شعر کودک می‌پردازد و مخاطب آن پدر و مادرها و مربیان کانون پرورش فکری و همه کسانی هستند که دلشان می‌خواهد با شهر کودک و ویژگی‌های ان آشنا شوند.

این شاعر و نویسنده کودک و نوجوان با اشاره به این‌که کتاب «جستاری پیرامون شعر کودک در ایران» برای مخاطب عام نوشته شده است گفت: من در این کتاب به زبانی ساده و قابل فهم از شعر خردسال، کودک و شعر نوجوان و تفاوت‌های آن گفته و به آسیب‌شناسی شعر کودک در گریز از ذهنیت آموزشی پرداخته‌ام. مخاطب این کتاب، عامه مردم و همه علاقه‌مندانی هستند که دلشان می‌خواهد با شعر این گروه سنی آشنا شوند.

«پولک به پولک» نیز مجموعه شعر دیگری از اسدالله شعبانی برای کودکان است که از سوی نشر پیدایش منتشر و در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران ارائه شده است.

کد خبر 2580624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • زهرا رضازاده ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
      0 0
      باسلام.می خواستم در خصوص اشعارم از راهنمایی های آقای شعبانی بهره مند گردم.لطفا آدرس ایمیل جناب آقای شعبانی را در سایت بگذارید یا برایم ارسال بفرمایید. باتشکر