۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۲۰

افتتاح نمایشگاه جشن بزرگ عکاسان سینما به دست جمشید هاشم پور

افتتاح نمایشگاه جشن بزرگ عکاسان سینما به دست جمشید هاشم پور

بخش نمایشگاه عکس نخستین جشن عکاسان سینمای ایران به دست جمشید هاشم پور بازیگر پیشکسوت کشورمان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر روز جمعه بیست و پنجم اردیبهشت ماه نمایشگاه عکس نخستین جشن بزرگ عکاسان سینمای ایران با حضور جمشید هاشم‌پور، علیرضا شجاع‌نوری، حافظ احمدی دبیر جشن، مهدی دلخواسته، مرتضی پورصمدی، اکبر اصفهانی، اردشیر شلیله، امیر عابدی، شهاب‌الدین عادل، محمد فوقانی و جمع دیگری از عکاسان پیشکسوت و شرکت‌کنندگان این نمایشگاه در باغ موزه قصر افتتاح شد.

در این نمایشگاه مجموعه عکس‌هایی از ۵۹ فیلم از طرف ۳۹ شرکت‌کننده در بخش مسابقه به نمایش گذاشته شد که به فیلم‌های تولید شده و یا اکران شده سال ۹۳ تعلق داشتند.

همچنین در بخش جنبی نمایشگاه، قطعاتی از عکس‌های فیلم‌هایی چون «گاوخونی»، «باشو غریبه کوچک» و سایر فیلم‌هایی که به سال‌ها پیش تعلق داشتند، نمایش داده شدند.

این نمایشگاه به دست جمشید هاشم‌پور افتتاح شد و علیرضا شجاع‌نوری درباره او گفت: نمایشگاه عکس به دست یکی از خوش‌اخلاق‌ترین و ارزنده‌ترین هنرمندان کشور افتتاح می‌شود.

جمشید هاشم‌پور نیز با افتتاح نمایشگاه عنوان کرد: امیدوارم برگزاری این نمایشگاه ادامه داشته باشد.

بعد از افتتاح نمایشگاه، شجاع‌نوری در جمع خبرنگاران از توصیه خود به عنوان تهیه‌کننده فیلم با عکاسان سینما گفت و بیان کرد: من زمانی که با عکاسان فیلم صحبت می‌کنم، به آنها می‌گویم عکاسی فیلم نقش بسیار حساسی در بهتر شدن کار فیلم‌ها دارد.

وی ادامه داد: عکاس فیلم باید بتواند با تک فریم حرفش را بزند و با ۲۰ الی ۳۰ فریم از یک فیلم، با مخاطب ارتباط برقرار کند و شناسنامه‌ای برای فیلم ایجاد کند تا مخاطب به سمت دیدن آن ترغیب شود و فیلم را ببیند که این کار حساسی است.

شجاع‌نوری با اشاره به این نمایشگاه عکس عنوان کرد: من عکس‌ها را دیدم، روی این عکس‌ها فکر شده بود و حس آنها نسبت به نور، قصه و حرکت بیان شده بود و من خوشحال شدم که بضاعت عکاسی سینمای ما رشد کرده است. اگر عکاسان ما همچنان فکر کنند که به شکل آنالوگ عکاسی می‌کنند و هر فریمی که می‌گیرند، آخرین عکس است بهترین انتخاب خود را خواهند داشت بنابراین آینده تضمین‌ شده‌تری از عکاسی سینما خواهیم داشت. بالاخره امروز با موبایل و ابزارهای دیگر می‌توان عکس‌های زیادی گرفت و در این میان کسی موفق است که فٌرم هنری خود را نگه دارد و با خود فکر نکند که هزار فریم بگیرد تا یکی خوب شود. خیر اتفاقاً باید فکر کرد که یک عکس را می‌گیرد و همان یکی هم خوب خواهد شد.

این بازیگر سینما درباره نمایشگاه عکس‌های فیلم‌‌های سینمایی، عنوان کرد: این نمایشگاه موقعیت خوبی را پدید آورده است و من امیدوارم که استقبال خوبی از آن صورت بگیرد. همچنین ابتکار دیگر یعنی دعوت از انجمن‌های مختلف عکاسی نیز اتفاق خوبی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به رونمایی عکس‌های فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» ساخته مجید مجیدی اشاره و بیان کرد: محمد فوقانی عکاس این فیلم لحظه‌ شکار را خوب می‌شناسد و سیستم عکاسی او همچون آنالوگ است. فکر می‌کنم شمّ آشنا بودن با لحظه شکار، در موفقیت‌های عکاس‌های او اهمیت بسیاری دارد. در تصاویر و لحظاتی که او ثبت کرده است نوعی طراوت و فرصت‌سنجی وجود دارد که حتی ممکن است در صحنه‌های خود فیلم وجود نداشته باشد، چرا که فیلم حرکت دارد و ما اینجا صحنه‌ها را بدون حرکت می‌بینیم. البته خود فیلم به‌گونه‌‌ای بود که صحنه‌های آن امکان عکسبرداری خوب را به عکاس می‌داد و فکر می‌کنم محمد فوقانی هم این شانس را داشت که از این صحنه‌ها نهایت استفاده را ببرد.

جمشید هاشم‌پور نیز درباره نظر خود درباره این نمایشگاه عکس که امسال برای اولین بار به صورت مستقل به همراه نخستین جشن بزرگ عکاسان سینمای ایران برگزار می‌شود، گفت: خوشحالم که در این جشن حضور دارم و می‌بینم که عکس‌های زنده‌ای در اینجا به نمایش گذاشته شده است. با دیدن این عکس‌ها فکر می‌کنم ما از کشورهای خارجی چیزی کم نداریم. من به عنوان یک بازیگر با دیدن این عکس‌ها بیشتر تشویق می‌شوم که در خدمت دوربین و عکس قرار بگیرم.

وی در پایان گفت: من به عکس اهمیت زیادی می‌دهم و فکر می‌کنم قبل از دیدن یک فیلم، عکس‌هایی که می‌بینیم، نقش بیشتری در معرفی یک کار دارد و امیدوارم که این رویه سال‌های سال ادامه داشته باشد.

کد خبر 2581687

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha