۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۸:۰۹

حجت الاسلام رمضانی پور:

لزوم مقابله با بدحجابی/ادامه دهنده راه شهدا باشیم

لزوم مقابله با بدحجابی/ادامه دهنده راه شهدا باشیم

رفسنجان - امام جمعه رفسنجان خواستار مقابله با بدحجابی در جامعه شد و گفت: حجاب برای بانوان باید به عنوان ضرورت تلقی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس رمضانی پور شنبه شب در بیست و هشتمین یادواره شهدای هرمزآباد با تبریک عید مبعث، اظهار داشت: شهدا همان راهی که خداوند برای بشریت انتخاب کرده بود در همان طریق قرار گرفتند و به رستگاری رسیدند بنابراین خوشا به حال آن بزرگواران که توانستند در آن مسیر به انتهای خط برسند.

وی با بیان اینکه راه سختی در پیش داریم تا به رستگاری برسیم، افزود: کار بر ما دشوار است که بخواهیم در طریق و مسیر رستگاری قرار بگیریم و خودمان را حفظ کنیم و به انتهای دنیا با حفظ رستگاری برسیم که به همین دلیل پیامبر اکرم (ص) مبعوث به رسالت رسیدند. پیامبر (ص) معلم و مرشد بزرگ جامعه هستند و در این راستا تمام توانشان را گذاشتند.

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) می فرمایند «هیچ پیغمبری به اندازه من اذیت نشده است» و برای هدایت افراد تا جایی که برایشان مقدور بود و در توانشان بود حتی خارج از توانشان انجام می دادند.

وی ادامه داد: پیغمبر (ص) یکی از رزمندگان شجاع بود که حضرت علی (ع) با آن شجاعت حیدری اش در کلامی می فرماید در برخی زمانهای سخت جنگ ما به پیامبر(ص) پناه می بردیم.

حجت الاسلام رمضانی پور با اشاره به منش و رفتار حضرت محمد (ص)، اضافه کرد: پیامبر (ص) در عین اینکه با کفار سخت، شدید و مقاوم بودند و ذره ای عقب نشینی نمی کردند؛ اما آنقدر رئوف و مهربان بودند که توانستند بوسیله اخلاق کریمه و بزرگ خویش اسلام که دین خاتم الهی و آخرین شریعت الهی بود را جهانی کنند.

امام جمعه رفسنجان با اظهار اینکه امروز دین اسلام به عنوان دین جهانی مطرح است، ابراز داشت: اهل بیت(ع) افرادی را که به اسم شیعه مرتکب گناه شوند و به انحراف روند و خطا مرتکب شوند، شیعه خود نمی دانند.

وی با اشاره به اینکه باید مرتکب گناه و معصیت نشویم و نماز و اخلاق برای ما یک رکن رکین محسوب شود، افزود: حجاب برای خانمها باید به عنوان ضرورت تلقی شود. حجاب باید برای خانمها یک پدیده ارزشمند و یک باور و اعتقاد برای خانمها باشد.

امام جمعه رفسنجان خواستار نظارت جدی پلیس به بحث مقابله با بدحجابی شد و تاکید کرد: باید با پدیده شوم بی حجابی که اصطلاحا از آن به بدحجابی تعبیر می شود مقابله شود.

وی با اشاره به جنایات آل سعود در یمن، افزود:  آنها که داعیه اسلام را دارند در ماه حرام زنان، کودکان و مردان بی دفاع یمن را به خاک و خون می کشند.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: در زمان جاهلیت کفار و یهودی ها در ماههای حرام نمی جنگیدند اما این جاهلان مدرن امروز در ماه حرام جنگیدند و امروز هم دارند می جنگند.

حجت الاسلام رمضانی پور سلاح رزمندگان در دوران دفاع مقدس را ایمان دانست و بر ضرورت ادامه راه شهدا تاکید کرد و گفت: پیام این یادواره ها این است که مردم با سابقه دیرینه مذهبی هرمزآباد چقدر درس و الگو از این یادواره برای جوانان خود دارند.

در بیست و هشتمین یادواره شهدای هرمزآباد از دو کتاب درباره زندگی شهیدان حاج باقری و صادقی رونمایی شد.

کد خبر 2582034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha