۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۹:۲۱

به دلیل کمبود روحانی/

۳۰ درصد خانه های عالم ساخته شده در خراسان شمالی خالی است

۳۰ درصد خانه های عالم ساخته شده در خراسان شمالی خالی است

بجنورد- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد از خانه های عالم ساخته شده در روستاهای این استان به دلیل کمبود روحانی، خالی و بلااستفاده باقی مانده است.

حجت الاسلام بابامحمد ایزانلو در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان این که در حال حاضر در ۱۳۴ روستای خراسان شمالی خانه عالم احداث شده است، از این تعداد ۴۰ خانه عالم معادل ۳۰ درصد تمامی خانه های عالم احداث شده در روستاهای استان به دلیل کمبود روحانی مبلغ، خالی است.

وی با بیان این که برای رفع این خلاء لازم است تربیت روحانی مبلغ از سوی حوزه های علمیه در استان افزایش یابد، افزود: علاوه بر این باید ساز و کاری فراهم شود تا طلاب این استان که مقیم شهرهای قم و مشهد شده اند به استان بازگشته و فعالیت های تبلیغی در روستاها را انجام دهند.

حجت الاسلام ایزانلو با اشاره به این که در حال حاضر ۱۶۸ روحانی مستقر و طرح هجرت در روستاهای خراسان شمالی مشغول فعالیت های تبلیغی و مذهبی هستند، اضافه کرد: در مورد خانه های عالم خالی در روستاهای خراسان شمالی نیز نهاد تبلیغات اسلامی استان تلاش می کند تا در کوتاه مدت و طی ماه های آینده و فصل تابستان جاری، روحانیان مبلغ را در قالب طرح هجرت و بلندمدت و نیز طرح اوقات فراغت تابستانی به این روستاها اعزام کند.

به گفته وی خانه های عالم موجود در روستاهای استان توسط سازمان تبلیغات، استانداری و مردم ساخته شده اند به گونه ای که از مجموع ۱۳۴ باب خانه عالم موجود در روستاهای خراسان شمالی ۱۱۶ خانه عالم توسط سازمان تبلیغات اسلامی، ۱۰ خانه عالم از سوی استانداری و هشت باب خانه عالم نیز توسط مردم و خیران ساخته شده است.

حجت الاسلام ایزانلو با اشاره به این که برای ساخت هر خانه عالم در روستاهای خراسان شمالی حدود ۷۵ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است، اظهار کرد: اکنون ۲۲ باب خانه عالم در روستاهای شهرستان بجنورد، ۲۳ باب در شیروان، ۲۰ باب در اسفراین، ۲۲ باب در مانه و سملقان، ۱۶ باب در فاروج، ۱۲ باب در جاجرم، ۱۱ باب در راز و جرگلان و هفت باب خانه عالم نیز در شهرستان گرمه ساخته و آماده سکونت روحانی مبلغ است.

کد خبر 2583036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha