۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۵۶

گزارش مهر؛

آتش سوزی پناهگاه بختگان ادامه دارد/ جانوران فرار کردند

آتش سوزی پناهگاه بختگان ادامه دارد/ جانوران فرار کردند

شیراز – آتش سوزی پناهگان بختگان که از شامگاه گذشته آغاز شده همچنان ادامه دارد.

مدیر کل محیط زیست استان فارس در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص آخرین وضعیت آتش سوزی پناهگاه بختگان افزود: با حضور گسترده نیروهای مردمی، سپاه، بسیج، فرمانداری، محیط زیست و ... بخش زیادی از آتش سوزی پناهگاه بختگان مهار شده اما همچنان ادامه دارد.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی تصریح کرد: به دلیل کوهستانی بودن منطقه انجام عملیات بسیار مشکل است اما گروه های مختلف با تمام توان در حال فعالیت هستند.

مدیر کل محیط زیست استان فارس ادامه داد: به طور حتم این آتش سوزی منشا انسانی داشته و پس از مهار آتش این موضوع را از مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد.

ابراهیمی کارنامی یادآور شد: این آتش سوزی به طور یقین به پناهگاه حیات وحش آسیب وارد کرده به خصوص تاثیر زیادی بر جانوران کوچک زیر زمین و خزندگان مانند انواع مارها دارد.

وی افزود: از طرفی دیگر حیوانات نیز با نا امن شدن این منطقه به سمت دیگر که قابل حفاظت نیست حرکت می کنند.

مدیر کل محیط زیست استان فارس در خصوص وسعت آتش سوزی نیز یادآور شد: باید تا زمان مهار آتش صبر داشت تا وسعت واقعی نمایان شود اما حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هکتار پیش بینی می شود.

اما مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس نیز در گفتگو با مهر، گفت: نیروهای مختلفی به منطقه اعزام شده و تلاش بسیاری برای مهار هرچه سریع تر آتش دارند.

حسن فیاض پور افزود: بخش زیادی از آتش سوزی مهار شده اما در حال حاضر به دلیل کوهستانی بودن محل آتش کار با کندی انجام می شود.

وی تاکید کرد: خوشبختانه وزش باد در منطقه نداریم به همین دلیل به طور حتم تا ساعتی دیگر آتش مهار خواهد شد.

کد خبر 2583146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha