۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۳:۲۵

طی تمرین ارکستر سمفونیک تهران مطرح شد

ارکستر ملی بازگشت/ چوب رهبری ارکستر در دستان فخرالدینی

ارکستر ملی بازگشت/ چوب رهبری ارکستر در دستان فخرالدینی

به گفته علی رهبری، از هفته دیگر ارکستر موسیقی ملی به رهبری فرهاد فخرالدینی کار خود را شروع می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان تازه ترین تمرین ارکستر سمفونیک تهران که روز چهارشنبه ۳۰ خردادماه با مدیریت هنری علی رهبری در تالار وحدت برگزار شد، با ابراز خرسندی از شروع فصل جدید اجرای ارکسترها در کشورمان گفت: توصیه من به همه نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران این است که به نحو شایسته ای با آقای رهبری همکاری کنیم. من از آقای رهبری نیز می خواهم که همواره مانند گذشته تحمل و تامل داشته باشند و امیدوارم با شروع فصل جدید اجرای ارکسترها در تالار وحدت، سازماندهی ارکسترها به گونه ای باشد که همه چیز پابرجا بماند. ضمن اینکه لازم است دوباره به آقای رهبری و شما نوازندگان تبریک بگویم که تمام بلیت های کنسرت امشب به فروش رفته است.

وی که در جمع نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران صحبت می کرد درباره صفت های اخلاقی علی رهبری، گفت: ایشان هنرمندی است که خیلی صریح صحبت می‌کند و مانند همه ما ایرانی ها زیاد تعارف ندارد. در واقع از همان اول حرف‌های خود را می‌زند و اگر دعوایی هم با کسی دارد، از همان ابتدا این کار را انجام و سپس مهربانی واقعی خود را به دیگران نشان می دهد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان صحبت های خود گفت: به هر حال سازمان ارکسترها برای خود وظایفی دارد و من امیدوارم با چیدمانی که در راستای تشکیل سازمان ارکسترها داریم، مجموعه ارکسترهای ما دیگر وابسته به فرد نباشد. ما همه شما عزیزان را دوست داریم و تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا فعالیت ارکستر سمفونیک تهران استمرار داشته باشد.

علی رهبری مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران نیز در حاشیه تمرین این مجموعه موسیقایی، گفت: به طور حتم اگر حضور علی مرادخانی نبود، من نیز در ایران حضور نداشتم. ایشان برای مجموعه ارکستر ما زحمت زیادی کشید و به من امید زیادی داد. ما در همان ابتدا بیش از دو ماه با مشکلات زیادی روبرو بودیم و شاهد ارکستری بودیم که دیگر نمی شد به آنها حتی دست بزنیم به طوری که اگر برای یک نفر آنها دست می زدیم، چند نفر از جای خود بلند می شدند. من دیدم با این شیوه ارکستر را نمی توان تشکیل داد به همین جهت تصمیم گرفتم به سراغ جوانترها بروم و شما می بینید که امروز بیشتر نوازندگان ارکستر همگی هنرمندان جوان هستند که امروز برای اولین بار همه آنها را دوست داشتم.

رهبری در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: اگر بر این باوریم که فوتبال ایران و یا سینمای ایران می تواند نماینده خوبی برای کشورمان در جامعه بین المللی باشد، می توانم اذعان کنم که این ارکستر ۱۵۰ نفری ایرانی با مسئولیت من می تواند به بهترین شکل ممکن از سازمان ملل گرفته تا بهترین تالارهای موسیقایی، برنامه اجرا کند. گرچه در این مدت چند رسانه دائم به اذیت کردن مشغول بودند و در این مدت تلاش کردند که خبر استعفا و کناره گیری برخی از نوازندگان را پر رنگ‌تر کنند که می توانم بگویم من برای هنرمندانی که از ارکستر ما خارج شده اند، احترام زیادی قائل هستم اما بر این باورم که این ارکستر نظمی دارد و با بعضی ها نتوانست به نتیجه برسد.

وی در بخش پایانی صحبت های خود گفت: خوشبختانه از هفته دیگر ارکستر موسیقی ملی به رهبری آقای فرهاد فخرالدینی هم کار خود را شروع می کند. ضمن اینکه بخش سازهای برنجی ارکستر ما نیز هفته دیگر با سرپرستی آقای جاوید مجلسی کار خود را آغاز خواهد کرد و اینها اخبار بسیار خوبی است که می تواند برای مجموعه ارکسترها مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 2586260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha