۳۱ مرداد ۱۳۹۴، ۹:۱۳

کنسرت ارکستر موسیقی ملی در تالار وحدت

موسیقی آذربایجان گل کاشت/ حضور دوباره پیشکسوتان

موسیقی آذربایجان گل کاشت/ حضور دوباره پیشکسوتان

تازه ترین کنسرت ارکستر موسیقی ملی به رهبری فرهاد فخر الدینی در حالی میزبان مخاطبان علاقه مند موسیقی ایرانی بود که رشید وطن دوست خواننده بخش آذری این کنسرت یکی از بهترین اجراهای خود را عرضه کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی که مدتی است با حضور این هنرمند پیشکسوت موسیقی ایرانی فصل تازه ای از دوران کاری خود را آغاز کرده، در تازه ترین کنسرت موسیقایی خود که جمعه شب ۳۰ مرداد ماه با حضور قابل توجه علاقه مندان در تالار وحدت برگزار شد، قطعاتی از آثار بزرگان موسیقی ایرانی را در قالب بخش های فارسی به خوانندگی حمیدرضا نوربخش و بخش آذری به خوانندگی رشید وطن دوست تقدیم مخاطبان کرد. اجرایی که اگر چه در روز قبل آن گفته می شد با استقبال زیادی از سوی مخاطبان مواجه نشده، اما در اجرای دوم خود با اقبال خوبی روبرو شد.

اجرای کنسرت ارکستر موسیقی ملی ایران

البته حضور محمد اسماعیلی نوازنده صاحب نام و پیشکسوت تنبک و سعید ثابت نوازنده صاحب سبک سنتور در بخش های تکنوازی یکی از نکات برجسته کنسرت شب گذشته ارکستر موسیقی ملی در کنار سازهای جهانی بود که حضور این دو به دلیل اینکه سال ها بود در اجرای زنده ای حضور نداشتند، مورد استقبال هنردوستانی قرار گرفت که با آثار این دو نوازنده مطرح موسیقی کشورمان آشنا بودند. این در حالی است که قدرت نمایی رشید وطن دوست خواننده ۷۳ ساله آوازهای کلاسیک در بخش های آذری از نکات برجسته کنسرت شب گذشته بود که نشان داد دود از کنده بلند می شود.

اجرای کنسرت ارکستر موسیقی ملی ایران

وطن دوست در اجرای قطعات آذری زبان کنسرت بود که برای مخاطبان سنگ تمام گذاشت و با فراز و فرودهای آوازی و تکنیک هایی که نشات گرفته از سال های متمادی حضورش در اپراها و اجرای مختلف موسیقایی است، شب خاطره انگیزی برای حاضران در تالار وحدت رقم زد.

اجرای کنسرت ارکستر موسیقی ملی ایران

«همایون برای ارکستر» به آهنگسازی فرهاد فخرالدینی، «سنگ خارا» شعر معینی کرمانشاهی، ملودی علی تجویدی، تنظیم روح الله خالقی و خوانندگی حمیدرضا نوربخش، «سرگشته» با شعر هوشنگ ابتهاج، ملودی همایون خرم، تنظیم کامبیز روشن روان و خوانندگی حمیدرضا نوربخش، «چهار مضراب چهارگاه» به آهنگسازی  فرهاد فخرالدینی و تکنوازی ویولن حبیب جدیری، «قرنفیل» با شعر خورشید بانو ناتوان، ملودی واصف آدی گوزلف، تنظیم علی اکبر قربانی و خوانندگی رشید وطن دوست و «عزیز وطن» با شعر انور علی بی لی و خوانندگی رشید وطن دوست آثاری بودند که در بخش اول کنسرت اجرا شدند.

اجرای کنسرت ارکستر موسیقی ملی ایران

در بخش دوم نیز «چهار مضراب شور» با ملودی فرامرز پایور، تنظیم فرهاد فخرالدینی، تکنوازی سنتور سعید ثابت و تکنوازی تنبک محمد اسماعیلی، «ای شب جدایی» با شعر رهی معیری، ملودی مجید وفادار، تنظیم مزدا انصاری و خوانندگی حمیدرضا نوربخش، «هزار دستان به چمن» با شعر امیر جاهد، ملودی امیر جاهد، تنظیم امیر مینو سپهر و خوانندگی حمیدرضا نوربخش، «جفای گلچین» با شعر صدر سالک، ملودی عبدالحسین برازنده، تنظیم مازیار حیدری و خوانندگی حمیدرضا نوربخش، «پایکوبان» به آهنگساز مازیار حیدری، «وطنیمدیر» با شعر فضولی، آهنگسازی سلیمان العسگراف و خوانندگی رشید وطن دوست، « آریای عسگر از اپرت آرشین مال آلان» به آهنگسازی اُزیر حاجی بیم اف و خوانندگی رشید وطن دوست برای مخاطبان اجرا شد. و در  پایان نیز قطعه «ای ایران» به خوانندگی مشترک حمیدرضا نوربخش و رشید وطن دوست در میان استقبال تماشاگران اجرا شد.

کد خبر 2889844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha