۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۷:۱۷

حیدری:

ایجاد منطقه اقتصادی تاکستان موجب تحول اقتصاد استان قزوین می شود

ایجاد منطقه اقتصادی تاکستان موجب تحول اقتصاد استان قزوین می شود

قزوین- فرماندار شهرستان تاکستان گفت: با ایجاد منطقه اقتصادی در تاکستان زمینه تحول اساسی در اقتصاد و تولید استان قزوین فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج حیدری ظهر پنجشنبه در همایش فرصت های سرمایه گذاری در ناحیه صنعتی اسفرورین گفت: استان قزوین به لحاظ موقعیت جغرافیایی مناسب و دسترسی آسان و نزدیک به پایتخت و استانهای شمالی و غربی از شرایط بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است که انتظار می رود مورد عنایت قرار گیرد.

وی افزود: موضوع منطقه ویژه اقتصادی با زون بندی تعریف شده اگر محقق شود می تواند زمینه تحول اساسی را در منطقه ایجاد کرده و ضمن ایجاد اشتغال به کاهش بیکاری نیز کمک موثری کند.

فرماندار تاکستان بیان کرد: در صورت راه اندازی این منطقه علاوه بر تاکستان و قزوین استانهای همجوار مانند البرز، زنجان، همدان می توانند از مزایای این منطقه استفاده کنند.
    
حیدری تصریح کرد: اتصال به شبکه ریلی، داشتن باغات انگور و کشاورزی مناسب از ظرفیت های خوبی است که اگر مورد توجه قرار گیرد می تواند نتایج مفیدی داشته باشد.

این مسئول یادآورشد: انگور تاکستان امروز یک برند ملی است که در صورت توجه به بسته بندی می تواند در بازارهای جهانی هم حضور موفقی داشته باشد واگر درناحیه صنعتی اسفرورین به صنایع تبدیلی توجه کنیم ظرفیت خوبی برای استفاده بهینه از توانمندی های منطقه در آن وجود دارد.

حیدری گفت: بازارهای داخلی برای محصولات کشاورزی و صنعتی استان قزوین بسیار مناسب است و با برنامه ریزی منطقی قادر خواهیم  بود ضمن توسعه صادرات غیرنفتی در مسیر کاهش وابستگی به نفت هم گام برداریم.

قزوین

تاکستان مستعد حضور سرمایه گذاران ملی است

فرماندار تاکستان یادآور شد: این منطقه برای حضور سرمایه گذاران استانی و کشوری شرایط ویژه ای دارد و مسئولان منطقه زیرپای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن می کنند و آماده اند با تسهیل در امور آنها به بهبود شرایط کسب و کار و رونق اقتصادی کمک کنند.

حیدری یادآور شد:خوشبختانه زیرساختهای لازم برای استقرار واحدهای صنعتی و کشاورزی در تاکستان فراهم شده وامیدواریم شاهد حضور بیشتر سرمایه گذاران دراین منطقه باشیم تا بتوان به اشتغال کمک کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از راه اندازی ناحیه صنعتی اسفرورین اظهارداشت: با توزیع عادلانه خدمات زیربنایی و استقرار صنایع در همه مناطق استان شرایط خوبی برای ایجاد اشتغال و رونق در روستاها و شهرهای کوچک فراهم شده که این کار می تواند به افزایش رفاه عمومی منجر شود.

کد خبر 2587131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha