واعظی خبر داد:

آغاز همکاری ایران و اندونزی در حوزه های فضا و مخابرات

آغاز همکاری ایران و اندونزی در حوزه های فضا و مخابرات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان به عنوان رئیس کمیسیون همکاری های مشترک ایران و اندونزی ، بر لزوم همکاریهای دو کشور در زمینه های فضایی و مخابراتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور ایران و اندونزی، صبح امروز شنبه با حضور وزرای اقتصاد و انرژی اندونزی و نماینده بانک مرکزی این کشور در تهران آغاز شد.

در این اجلاس محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان به عنوان رئیس یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و اندونزی، اظهار داشت: دهمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور درسال ۲۰۱۰ برگزار شد و متاسفانه پس از آن، طی سالهای آتی حجم روابط مالی دو کشور از ۲ میلیارد دلار به حدود ۴۵۰ میلیون دلار کاهش یافت.

وی نداشتن روابط بانکی مناسب میان ایران و اندونزی را از جمله دلایل کاهش حجم مرودات مالی برشمرد و ادامه داد:اگر توافقات بانکی بین دوکشور به صورت مناسب تنظیم شود زمینه های همکاری بین دوکشور نیز بسیارافزایش خواهد یافت.

 واعظی به گسترش همکاریهای اقتصادی در زمینه روغن نخل، کاغذ، لاستیک و محصولات شیمیایی بین دو کشور اشاره کرد و ادامه داد: در زمینه صدور خدمات فنی مهندسی، پالایشگاه نفت، جاده سازی، تاسیس نیروگاه نیز می توانیم با هم همکاری داشته باشیم.

وزیر ارتباطات به تشکیل کمیته های مختلف زیرنظر وزرای مربوطه اشاره کرد و گفت: از وزیر ارتباطات اندونزی برای همکاری در زمینه فناوری اطلاعات، مخابرات، فضایی، ماهواره و تحقیقات دعوت می کنیم تا به تهران سفر داشته باشد.

رئیس یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و اندونزی با اشاره به همکاری های علمی، فنی و دانشگاهی بین دو کشور اضافه کرد: تشکیل سه کمیته تخصصی همکاری های سرمایه گذاری و بانکی، کمیته همکاری های زیربنایی و زیرساخت و کمیته موضوعات تجاری و سایر امور ضروری به نظر می رسد.

وی به سفر رئیس جمهور به اندونزی اشاره کرد و گفت: توافق بین دو رئیس جمهور زمینه برگزاری یازدهمین کمیسیون مشترک ایران و اندونزی را فراهم کرد.

در این دیدار صوفیان جلیل - وزیر اقتصاد اندونزی نیز یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و اندونزی را بهترین فرصت برای بررسی مسائل دوجانبه بین دو کشور دانست و گفت: باید با گسترش فعالیتهای تجاری، سرمایه گذاری و بانکی، موانع پیشروی دو کشور را به سرعت حل و فصل کنیم.

وزیر اقتصاد اندونزی به مذاکرات معلق بین دو کشور از سال ۲۰۰۸ اشاره کرد و گفت: این اجلاس فرصت خوبی برای حل و فصل روابط بانکی بین دو کشور است.

وی به همکاری در زمینه روغن نخل، کاغذ، قهوه و چای اشاره کرد و گفت: با غلبه بر مشکلات در مسیر افزایش حجم روابط تجاری گام برمی داریم و اراده جدی ما گسترش روابط بین دو کشور است.

صوفیان جلیل پتانسیل و قابلیت های فراوان بین دو کشور را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: این کمیسیون با تشکیل کمیته های تخصصی، فرصت مناسبی است تا محدودیت های موجود در مسیر حجم تبادل تجاری دو کشور را شناسایی کند.

وی تصریح کرد: لازم است در خصوص ایجاد پرواز مستقیم بین دو کشور مذاکرات ادامه یابد تا تجار و مردم دو کشور بتوانند به راحتی با هم ارتباط برقرار کنند.

یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک با تشکیل کمیته های تخصصی در حال انجام است.

کد خبر 2758094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha