۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۴۴

مستجاب الدعوه:

نخستین دوره مسابقات فوتسال روستایی در کشور برگزار می شود

نخستین دوره مسابقات فوتسال روستایی در کشور برگزار می شود

گرگان - دبیر فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی کشور از برگزاری مسابقات فوتسال روستایی برای نخستین بار در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مستجاب الدعوه ظهر یکشنبه در مجمع انتخاباتی هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی استان گلستان که در گرگان برگزار شد گفت: توسعه ورزش در مناطق روستایی به ویژه روستاهای محروم جزو وظایف ذاتی فدراسیون محسوب می شود.

مستجاب الدعوه افزود: احیا و ترویج بازی های بومی و محلی در کشور در راستای تاکید مقام معظم رهبری در جهت حفظ ارزش ها وظیفه فدراسیون است.

وی به برنامه های فدراسیون اشاره کرد و گفت: باتوجه به برنامه های راهبردی که از سوی فدراسیون پیش بینی و بازمهندسی شده است تمامی برنامه ها در حوزه ورزش روستایی در این فرایند شکل خواهد گرفت.

وی ضمن اشاره به برگزاری کلاس تربیت مدرس در ماه جاری بیان کرد: شرایطی فراهم شده است که بازی های روستایی در کنار ورزش های کلاسیک مخاطبان خود در روستاها را پیدا کند.

دبیر فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی به برگزاری مسابقات فوتسال روستایی برای نخستین بار اشاره و اظهار کرد: چنانچه استان گلستان آمادگی میزبانی این مسابقات در منطقه شمال شرق را داشته باشد، امکانات لازم را در اختیارشان قرار خواهیم داد.

مستجاب الدعوه با تاکید بر لزوم تبارشناسی بازی های بومی و محلی در استان گلستان تصریح کرد: به عنوان مثال کشتی گورش که ویژه گلستان است آن طور که باید و شاید در کشور مطرح نشده است.

وی با بیان اینکه ۳ ورزشکار روستایی در تیم ملی کشتی ساحلی عضو هستند گفت: ۵۲ درصد برنامه ها معطوف به حوزه بانوان است و باتوجه به اعتبارات فدراسیون در سال گذشته ۴۰ درصد برنامه ها را اجرا کرده ایم.

وی در پایان اظهار کرد: جشنواره بازی های بومی و محلی استان گلستان در ایجاد اتحاد بین اقوام ایرانی کمک زیادی داشته باشد.

  گفتنی است، در مجمع انتخاباتی هیات ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی استان گلستان، از مجموع ۱۸ رای مأخوذه، تمامی آرا به قاسم سمیعی اختصاص یافت تا وی با اعتماد حداکثری اعضای مجمع به مدت چهار سال ریاست هیات را عهده دار شود.

کد خبر 2759157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha