۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۵۲

انتقادازافزایش نرخ بنزین/رانندگان حق افزایش کرایه‌را ندارند

انتقادازافزایش نرخ بنزین/رانندگان حق افزایش کرایه‌را ندارند

در جلسه امروز شورای شهر تهران حبیب کاشانی به گران شدن بنزین و افزایش غیرقانونی نرخ کرایه‌ها اشاره کرد که رئیس شورا پاسخ داد: هر افزایشی غیرقانونی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب کاشانی در جلسه علنی روز سه‌شنبه با بیان اینکه قرار است ۴۰ درصد بنزین گران شود، اظهار کرد: من در منطقه طرشت زندگی می کنم و دیروز هنگامی که از مترو سوار تاکسی می شدم، کرایه ۷۰۰ تومانی به ۱۲۰۰ تومان افزایش پیدا کرده بود. وقتی سوال می کنیم چرا گران شده، می گویند بنزین ۴۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته کاشانی، این افزایش قیمت ها مشکلات زیادی را برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه ایجاد خواهد کرد.

کاشانی درخواست کرد: جلوی چنین فشارهایی بر حمل و نقل عمومی گرفته شود.

عضو شورای شهر تهران همچنین خطاب به قناعتی افزود: ما هر کدام در روز انتخاب شهردار بر اساس سلیقه‌مان رأی دادیم و این نشان‌دهنده برتری ما نیست. من آقای قناعتی را پیش از این به‌عنوان برادر بزرگتر دوست داشتم، اما از این پس نسبت به او ارادتمندترم.

مهدی چمران نیز در ادامه نسبت به افزایش خودسرانه کرایه های تاکسی تصریح کرد: شهر قانون دارد. افزایش و کاهش هر نرخی در آن باید بر اساس قانون و مصوبه باشد و کسی حق ندارد به دلخواه خودش کرایه حساب کند.

وی ادامه داد: در زمان افزایش کرایه ها تصمیم ما افزایش ۱۵ درصدی بود که به دلایلی ۲۰ درصد تصویب شد. چنین افزایش هایی در این نرخ ها پیش بینی شده است.

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: زمانی که قانون هدفمند کردن یارانه نیز اجرایی شد، این قانون دی ماه اجرایی شد، اما ما شهریور ماه نرخ ها را با تعاملی که با اتوبوسرانی و تاکسیرانی داشتیم، افزایش دادیم.

چمران تاکید کرد: سازمان تاکسیرانی برای کاهش نوسان  قیمت ها ورود پیدا کند، زیرا افزایش قیمت در افزایش سایر قیمت ها نیز تاثیر دارد.

کد خبر 2760731

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha