۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۴۴

مجردی:

اقتصاد اسلامی مبتنی بر آموزه های دینی و مذهبی است

اقتصاد اسلامی مبتنی بر آموزه های دینی و مذهبی است

سنندج - رئیس جهاد دانشگاهی کردستان گفت: اقتصاد اسلامی مبتنی بر آموزه های دینی و مذهبی است و به همین دلیل ظرفیت خوبی برای توجه به آن وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا مجردی ظهر چهارشنبه در نشست تخصصی اقتصاد مقاومتی که در جهاد دانشگاهی استان کردستان برگزار شد، اظهار داشت: عملیاتی شدن کامل اقتصاد مقاومتی بسیاری از آسیب‌ های اجتماعی و اقتصادی را به خودی خود رفع می‌ کند.

وی افزود: توجه جدی به اقتصاد معیشتی مردم ضروری است و اگر اقتصاد اسلامی در برخی موارد موفقیت نداشته باشد به خاطر سهل انگاری مسئولان و ناکارآمدی تزهای اقتصادی تعریف شده از سوی آنان است.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان بیان کرد: قاچاق کالا یکی از راه‌ های نشت حوزه اقتصادی است و بحث مبارزه قاچاق کالا و ارز نیز یکی از آسیب ‌های اصلی در حوزه اقتصاد است که مانع پویایی این بخش شده است.

مجردی  یادآور شد: قاچاق کالا و ارز از مبادی ورودی کشور لطمه بزرگی به اقتصاد وارد می ‌کند اما با توجه به اینکه معیشت مرزنشینان به نوعی با قاچاق کالا گره خورده است فرایند مقابله با این مشکل را سخت‌ تر کرده است.

وی ادامه داد: ایجاد معابر کوله‌ بری در سطح استان و سایر استان‌ های مرزی کشور اقدام ارزشمندی در راستای ساماندهی بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان گفت: ساماندهی مبادلات مرزی از طریق این معابر باید با ساز و کارهای مناسبی به صورت ویژه و هدفمندتر صورت بگیرد.

مجردیاظهار داشت: بحث ساماندهی کوله‌ بران در مرزها طرح بسیار خوبی بود که در کردستان اجرا شد اما نیاز به جدیت بیشتری به منظور بهره‌ مندی بیشتر مرزنشینان از این ظرفیت به جای سودجویان است.

مجردی اظهار داشت: باید به گونه ‌ای در این حوزه اقدام شود که با ساز و کارها و برنامه ‌ریزی دقیق وابستگی معیشت مرزنشینان را به مبادلات مرزی کاهش دهیم.

وی افزود: استفاده از ظرفیت فکری جامعه دانشگاهی و بخش فرهنگی در راستای نهادینه کردن فرهنگ مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضروری است.

 رئیس جهاد دانشگاهی کردستان بیان کرد: اقتصاد نقش مهمی در پویایی و حرکت روبه جلو جوامع دارد.

کد خبر 2762082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha