۱۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۰۱

رئیس ذخیرگاه زیست‌کره خارتوران به مهر خبر داد:

دستگیری ۲ شکارچی متخلف و کشف لاشه یک راس کل وحشی در بیارجمند

دستگیری ۲ شکارچی متخلف و کشف لاشه یک راس کل وحشی در بیارجمند

بیارجمند - رئیس ذخیرگاه زیست‌کره خارتوران بیارجمند شاهرود از دستگیری دو نفر متخلف شکار و صید و کشف مقادیری سلاح و مهمات و گوشت شکار غیر مجاز در این منطقه خبر داد.

علی‌اکبر قربان‌لو در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به دستگیری دو شکارچی متخلف در بیارجمند شاهرود، افزود: ماموران اجرایی یگان حفاظت ذخیرگاه زیست‌کره خارتوران شامگاه شنبه هفته جاری در یک گشت زنی به حضور چند تن شکارچی در منطقه مضنون می شوند که پس از ساعتی تعقیب و گریز در دل شب موفق به دستگیری متخلفان شکار و صید شدند.

وی با بیان اینکه این متخلفان در قالب یک گروه وارد منطقه شده بودند ادامه داد: از متخلفان یک قبضه سلاح شکاری مجاز و چهار عدد گلوله کشف شده که از این تعداد دو عدد گلوله غیر مجاز چهار پاره و دو عدد نیز فشنگ ساچمه ای بوده است.

این مقام مسئول با ابراز تاسف از اینکه این متخلفان موفق به شکاری یک راس کل وحشی نیز شده بودند که کشف و ضبط شد، گفت: در این راستا پرونده ای تشکیل و تحویل مقامات قضایی شد و شکارچیان به پرداخت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان جزای نقدی محکوم شدند.

قربان‌لو از همکاری همه جانبه دادستان شهرستان شاهرود با محیط زیست و صدور مجوز های لازم برای محیط بانان در راستای بازرسی خودروهای مشکوک در منطقه حفاظت شده خارتوران تشکر و قدردانی کرد و افزود: منطقه حفاظت شده خارتوران یکی از زیست‌بوم‌های مهم کشور است.

وی با تقدیر از همکاری خوب مردم و تاکید بر اینکه خوشبختانه حساسیت همگانی جامعه نسبت به محیط زیست در حال افزایش است افزود: اطلاع رسانی به موقع توسط دوستداران محیط زیست و حیات وحش در بسیاری از موارد موجب دستگیری متخلفان قبل یا حین شکار غیر مجاز شده است.

رئیس ذخیرگاه زیست‌کره خارتوران بیارجمند شاهرود در خاتمه با اشاره به وسعت این منطقه بر ضرورت توجه و همکاری همه مردم و مسئولان برای حفظ انفال الهی تاکید کرد و گفت: از عموم علاقمندان به حیات وحش و محیط زیست می خواهیم تا هرگونه تخلف شکار و صید را در تمامی ساعات شبانه روز به ادارات حفاظت محیط زیست در سطح استان گزارش دهند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

کد خبر 2766054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha