۱۲ خرداد ۱۳۹۴، ۲۱:۰۸

رئیس ذخیرگاه زیست‌کره خارتوران به مهر خبر داد:

نجات بره آهو ازدندان سگهای گله دربیارجمند/تقدیر از همکاری چوپانان

نجات بره آهو ازدندان سگهای گله دربیارجمند/تقدیر از همکاری چوپانان

بیارجمند - رئیس ذخیرگاه زیست‌کره خارتوران بیارجمند شاهرود از نجات یک راس بره آهو شیری از دندان سگهای گله در این منطقه خبر داد و گفت: سگهای گله تهدیدی برای حیات وحش منطقه محسوب می شوند.

علی اکبر قربان‌لو  در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اشاره به اینکه سگهای گله ای عصر روز دوشنبه در ذخیرگاه زیست‌کره خارتوران بیارجمند شاهرود اقدام به شکار یک راس بره آهوی شیری کرده بودند، افزود: خوشبختانه این بره توسط چوپانان از دندان سگها نجات یافته و تحویل محیط بانان شده است.

وی با بیان اینکه بره آهو در حال حاضر در محل ذخیرگاه زیست‌کره خارتوران بیارجمند تا زمان بهبودی جراحات نگهداری و با شیشه شیر اطعام خواهد شد، تاکید کرد: این حیوان پس از بهبودی کامل در منطقه رهاسازی خواهد شد.

به گفته رئیس ذخیرگاه زیست‌کره خارتوران بیارجمند شاهرود، منطقۀ حفاظت شدۀ توران، بخشی از مجموعۀ حفاظتی توران (پارک ملی، پناه گاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده) در استان سمنان است که در سال های اخیر، همواره با معضل بزرگ دام های اهلی روبرو بوده است.

نجات بره آهو از دندان سگهای گله در بیارجمند

قربان‌لو با یادآوری اینکه در منطقۀ حفاظت شدۀ توران، تعدادی آغل قدیمی وجود دارد که پیش از معرفی این منطقه به عنوان منطقۀ حفاظت شده ساخته شده اند، افزود: وجود گله های گوسفند و سگ های نگهبان آنها، علاوه بر ناامنی منطقه برای حیات وحش، موجب بروز تعارض هایی مانند کشته شدن حیوانات توسط سگ های گله می شود.

وی در خاتمه ضمن تقدیر از چوپانان منطقه و همچنین مردم این خطه در راستای حفظ حیات وحش و کمک به محیط بانان، افزود: در صورت خروج گله های گوسفند عواملی که گونه های در معرض انقراض مانند یوزپلنگ و ... را تهدید می کند به نحو موثری مدیریت می شود.

کد خبر 2767215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha