۱۶ خرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۱۱

ابتکار مطرح کرد:

وظیفه اصلی اطفای حریق بر عهده سازمان جنگلها است

وظیفه اصلی اطفای حریق بر عهده سازمان جنگلها است

ایلام-معاون رئیس جمهور و رئیس محیط زیست کشور گفت: وظیفه اصلی اطفا حریق بر عهده سازمان جنگلها است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان ایلام، معصومه ابتکار در مورد آتش سوزی جنگلهای ایلام اظهار داشت: از شروع آتش سوزی، سازمان جنگل ها و مراتع که مسئولیت اصلی حفاظت از جنگل های کشور را بر عهده دارد با همکاری محیط بانان، مردم و جوامع محلی، سازمان آتش نشانی، ماموران انتظامی، سپاه و ارتش مشغول اطفا حریق با سختی و تلاش فراوان و با وجود بادهای تند بوده اند و اکنون آتش تا حد زیادی مهار شده است.

وی بیان داشت: ظاهرا بازهم بی‌ توجهی انسانی موجب بروز آتش‌سوزی شده است و گردشگرانی که در این روزهای تعطیل به دامن طبیعت رفته بودند عامل بروز این آتش سوزی بوده اند و وزش باد هم باعث گسترش آن شده است.

ابتکار عنوان کرد: همان طور که اشاره کردم اگر چه نیروهای سازمان حفاظت محیط زیست با تمام توان در میدان اطفا آتش هستند اما وظیفه اصلی در این زمینه بر عهده سازمان جنگل ها و مراتع است.

وی ادامه داد: البته سازمان حفاظت محیط زیست به منظور اقدامات پیشگیرانه‌، مانورهای اطفای حریق در جنگل ها را آغاز کرده است که تاکنون برای چهار استان این کار انجام گرفته است.

وی بیان داشت: ضمنا نیروهای داوطلب و علاقمند و دوستانی که مشغول پیگیری موضوع هستند در این قبیل موارد می توانند به مراکز جذب مشارکت مانند هلال احمر بپیوندند و در اطفای حریق کمک کنند. در چنین مواقعی استفاده از بالگرد که به عنوان مثال در همین مورد به دلیل بادهای شدید امکان پذیر نشد، حضور نیروهای مردمی در کنار جنگل بانان و محیط بانان فایده خواهد داشت.

این مسئول گفت: به هر حال خوشبختانه اکنون آتش مهار شده است، اگر چه به دلیل وزش باد همه در آماده باش هستند.

کد خبر 2768907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha