۲۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۹

رئيس دادگستری شهرستان دامغان تاکید کرد:

اهتمام جدی دستگاه قضايی نسبت به حفظ و حراست از انفال و اراضی ملی

اهتمام جدی دستگاه قضايی نسبت به حفظ و حراست از انفال و اراضی ملی

دامغان – رئيس دادگستری دامغان با بيان اينكه انجام كارهای پيشگيرانه در کوتاه کردن دست افراد سودجو از منابع طبيعی و اراضی ملی در اولویت است گفت: دستگاه قضايی نسبت به حفظ و حراست از انفال جديت دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسين شكوری صبح شنبه در ديدار با يگان حفاظت منابع طبيعی و آبخيزداری شهرستان دامغان در محل دادگستری اين شهرستان اظهار داشت: دستگاه قضايی راسا به تخلفات در حوزه منابع طبيعی رسيدگي و با متخلفان برخورد مي كند و هيچ گونه مماشاتی با متخلفان ندارد.

وي با تاکید بر اینکه حفظ منابع طبيعی و محیط زیست زمينه نشاط و شادابی را فراهم ميكند تصريح كرد: فرهنگ سازی در این راستا ميتواند به رشد و توسعه منابع طبيعي به عنوان زیرساختها توسعه كمك و از تخلفات احتمالی در عرصه هاي محیط زیست جلوگيری كند.

اين مقام مسئول در حوزه قضایی شهرستان دامغان اضافه كرد: يگان حفاظت نیز در راستای آنچه که قانونگذار بر عهده آن قرار داده بر حفاظت و حراست از عرصه های منابع طبيعی جدی عمل کند تا كسی نتواند به انفال و اراضي ملی تعرضی داشته باشد.

وي با اشاره به اين كه مردم بهترين همياران و دلسوزان عرصه منابع طبيعي هستند افزود: با وجود حكومت ما بر پایه نظام ديني و اسلامي نهادینه شده است می طلبد تا مسئولان عنايت وي‌ژه ای بر حفظ انفال عمومی خصوصا درختها داشته باشند و بیهوده شاهد قطع اشجار نباشیم.

رئيس دادگستري شهرستان دامغان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبري در راستای حفظ منابع طبيعي و محیط زیست کشور، افزود: باید جرات و جسارت را از افرادي كه بحث تجاوز به عرصه هاي منابع طبيعي را دارند گرفته شود.

شكوري با تاکید بر اينكه يگان حفاظت منابع طبيعي رابط خاص دستگاه قضايي محسوب مي شود گفت: این يگان در خط مقدم مقابله و مبارزه با زمين خوران و متجاوزان به عرصه هاي منابع طبيعي و اراضی ملی قرار دارد.

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيز داري شهرستان دامغان نيز در اين ديدار با ارائه گزارشي از اقدامات و فعاليت هاي يگان حفاظت این اداره اظهار داشت: سال گذشته ۱۳۷ فقره پرونده تخلف در عرصه هاي منابع طبيعي شهرستان دامغان و به مراجع قضايي ارسال شد.

احمد علي بهاور افزود: ‌پرسنل يگانه حفاظت منابع طبيعي و آبخيز داري شهرستان دامغان موفق شدند طي سال گذشته ۴۸۶ اصله درخت و دو متر مكعب چوب از دست متخلفان كشف و ضبط كنند.

وي تصريح كرد: همچنين ۲۵ فقره زمین شامل بيش از ۴۰ هكتار زمين با حكم قضايي و به استناد تبصره يك خلع يد شد.

رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيز داري دامغان كمبود نيروي انساني را يك مشكل مهم اين اداره برشمرد و گفت: يگان حفاظت این اداره شامل دو واحد حفاظتي امير آباد و ديباج است كه در حوزه استحفاظي شهرستان از اراضي ملي حراست مي كنند.

اين نخستين ديدار رئيس و پرسنل يگان حفاظت منابع طبيعي و آبخيز داري شهرستان دامغان با رئيس جديد دادگستري اين شهرستان بود.

کد خبر 2777440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha