۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۱

امین زاده:

۳۰ استاد حقوق بین الملل به تیم هسته ای مشاوره می دهند

۳۰ استاد حقوق بین الملل به تیم هسته ای مشاوره می دهند

سمنان- معاون حقوقی ریاست جمهوری ضمن بیان اینکه ۳۰ تن از استادان حقوق بین المللی دانشکده های حقوق کشور به تیم مذاکره کننده هسته ای مشاوره می دهند، گفت: پیشنهادات حقوقی برای توافق نهایی ارایه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، الهام امین زاده که از صبح یکشنبه به منظور حضور در شورای اداری استان سمنان به مناسبت بیست و چهارم خرداد، دومین سالروز پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری به استان سمنان سفر کرده است در گفتگو باخبرنگاران به ارایه مشاوره حقوقی به گروه مذاکره کننده هسته ای اشاره کرد و اظهار داشت: وزارت امور خارجه حقوقدانان خود را به همراه تیم مذاکره کننده به همراه دارد.

وی افزود: طی دو نشست به همراه ۳۰ تن از استادان حقوق بین المللی دانشکده های حقوق کشور، پیشنهادهای حقوقی برای مرحله نهایی توافق به تیم مذاکره کننده هسته ای ارایه شده است.

حضور بانوان در سطوح مدیریتی کشور نیازمند فرهنگسازی است

معاون حقوقی ریاست جمهوری همچنین در ادامه اظهار داشت: حضور بانوان در سطوح مدیریتی کشور نیازمند فرهنگسازی مرحله ای و ایجاد فضای مناسب است.

امین زاده با تاکید بر اینکه جامعه بدون حضور فعال زنان نمی تواند پیشرفت کند، گفت: زنان با نگاه اعتدالگرایانه می توانند نقشی فعال و پررنگ تر در جامعه ایفا کنند.

وی با بیان اینکه حضور بانوان در بخش های مدیریتی نیازمند ایجاد فضا و فرهنگی مناسب است تا توانمندی های آنان بتواند در این فضا ظهور و بروز یابد، عنوان کرد: این معاونت مسایل حقوق بانوان و آقایان را به صورت توام پیگیری می کند.

قانون اساسی راه را برای حضور فعال زنان هموار کرده است

معاون حقوقی ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه جامعه بدون حضور فعال زنان نمی تواند پیشرفت کند، گفت: زنان با نگاه اعتدالگرایانه می توانند نقشی فعال و پررنگ تر در جامعه ایفا کنند.

امین زاده ضمن بیان اینکه جامعه توسعه یافته، جامعه ای است که زنان در آن نقش آفرینی داشته باشند، اظهار داشت: معتقدیم میزان اهمیت به زنان در یک کشور می تواند منجر به توسعه یافتگی شود.

وی با تاکید بر اینکه قانون اساسی راه را برای حضور فعال زنان هموار کرده است تصریح کرد: زنان ایرانی در داخل کشور و همچنین در ابعاد منطقه ای و بین المللی نقش فعالی دارند که البته این کافی نبوده و باید بیشتر شود.

 بانوان در حوزه اقتصاد مقاومتی نقش ارزنده ای دارند

معاون حقوقی رئیس‌ جمهوری در خصوص نقش زنان ایرانی در پویایی اقتصاد و حمایت از تولید داخلی، ‌گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی زنان می‌توانند الگوی خانواده‌های ایرانی را تغییر دهند و همچنین نقش زنان در پویایی اقتصاد و تولید در کشور بسیار فعال و پررنگ است.

امین زاده در خاتمه با اشاره به این مطلب که قوانین و مقررات کشور برای حضور بانوان در سطوح مدیریتی کفایت می کند، گفت: مشکلی از این لحاظ برای حضور بانوان در این سطح وجود ندارد.

کد خبر 2778427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha