۲۴ خرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۱۱

امین زاده خبر داد:

فعالیت ۱۷ هزار حقوقدان در دولت/ ۹ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت

فعالیت ۱۷ هزار حقوقدان در دولت/ ۹ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت

سمنان - معاون حقوقی رئیس جمهوری با اشاره به اینکه ۱۷ هزار حقوقدان در دولت فعالیت می کنند افزود:بررسی تمام طرح ها و لوایح، به منظور در تعارض نبودن تصمیم های دولت با حقوق مردم از مهمترین فعالیت ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، الهام امین زاده پیش از ظهر یکشنبه در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن هلال احمر ضمن بیان اینکه معاونت حقوقی رئیس جمهوری نزدیک ترین ارتباط را با قوای قضائیه و مقننه دارد اظهار داشت:دولتمردان معتقدند ضررکنندگان اصلی تعارض بین قوای سه گانه، مردم هستند.

وی از همکاری معاونت حقوقی رییس جمهوری با سازمان صدا و سیما، وزارتخانه های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... در زمینه ارایه آموزش حقوق شهروندی به مردم خبر داد.

ضرورت افزایش کیفیت تولیدات داخلی برای ایجاد توان رقابت

معاون حقوقی رئیس جمهوری با اشاره به تاکید دولت یازدهم برای رفع موانع فعالیت تولیدکنندگان به منظور رونق چرخه اقتصادی کشور، گفت: حمایت از حقوق تولیدکننده و مصرف کننده از اولویت های مهم دولت تدبیر و امید است.

به گفته امین زاده، دولت معتقد است دفاع و حمایت از حقوق تولیدکننده منجر به حمایت از حقوق مصرف کننده می شود، پس تولیدکنندگان نیز باید در افزایش کیفیت تولیدات خود برای ایجاد توان رقابت توانمند شوند.

وی به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به حقوق مردم اشاره کرد و افزود: ادبیات توجه به حقوق شهروندی در جامعه طی دو سال گذشته و در عمر دولت یازدهم شکل گرفته است.

۹ میلیون نفر تحت پوشش طرح بیمه همگانی سلامت

معاون حقوقی رئیس جمهوری ضمن بیان اینکه در دولت دکتر روحانی گفتمان حقوق شهروندی به گفتمان قابل توجه تبدیل شده است اظهار داشت: طی دو سال گذشته در چنین روزی دولت یازدهم با رای مردم به اعتدال گرایی، مورد اعتماد مردم قرار گرفت و امروز برای منافع ملی و حفظ حقوق، عزت و اعتبار ملت ایران در عرصه بین المللی تلاش می کند.

امین زاده، رفع مشکلات اقتصادی جامعه، تعادل بخشی به استفاده از منابع آب، تحت پوشش قراردادن ۹ میلیون نفر در طرح بیمه همگانی سلامت، تحویل ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر به مردم، توزیع ۱۰ میلیون سبد کالا و ... را بخشی از نتیجه تلاش های ۲۰ ماهه دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف برشمرد.

وی با اشاره به این مطلب که سمنان جزو استانهای نخست کشور در تشکیل کمیته صیانت از حقوق شهروندی در دولت تدبیر و امید است اعلام کرد: این استان همچنین در اجرای قانون در دسترس قراردادن اطلاعات دولتی و خصوصی برای مردم، پیشرو دیگر استانها شده است.

امین زاده، وجود شهرک تخصصی طلا و جواهر، قرار گرفتن در مسیر مهم کشور، همسایگی با هشت استان، صنعتی بودن و ... را ویژگی های خاص استان سمنان برشمرد.

پیشرفت کشور در شرایط تحریم حاصل نمی‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی کشور نیز در این نشست با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دنیای استکبار بر علیه کشورمان، به ضرورت همدلی برای رفع این تحریم ها اشاره و تاکید کرد: پیشرفت کشور در شرایط تحریم حاصل نمی‌شود.

حمیدرضا طیبی عنوان کرد: اگر می خواهیم از اقتصاد متکی به نفت و خام فروشی منابع رهایی یابیم نیازمند یک برنامه درازمدت هستیم و این برنامه نیز تنها در سایه همدلی و همزبانی و همراهی همه آحاد مردم و مسئولان محقق می شود.

 وی با بیان اینکه نباید مانع از خدمات دولت به مردم شویم، خاطرنشان کرد: باید بکوشیم که کشور در حوزه اقتصادی و تامین منافع مردم و نظام تقویت شود و برای این مهم نیز نیازمند انتقال تکنولوژی های نوین از کشورهای صاحب آن هستیم.

طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی منوط به انتقال تکنولوژی های روز

رئیس جهاد دانشگاهی کشور به طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران و کمبود منابع آبی در ایران، اشاره کرد و افزود: انتقال این آب منوط به انتقال تکنولوژی های روز به داخل است که با رفع تحریم ها امکان پذیر می شود.

طیبی، با تاکید براینکه باید برای شرایط بعد از تحریم برنامه‌ریزی هوشمندانه‌ای صورت گیرد گفت: اقتصاد کشور نیز زمانی موفق خواهد بود که مبتنی بر علم و فناوری باشد.

وی تصریح کرد: از همان روزها و سال های آغازین انقلاب به علم، دانش و دانشگاه توجه ویژه شد و از این رو بود که به فرمان امام راحل جهاددانشگاهی با هدف افزایش توان توسعه فناورانه کشور شکل گرفت.

برنامه پنجم توسعه جهاد دانشگاهی تدوین شد

رئیس جهاد دانشگاهی کشور، با بیان اینکه این نهاد انقلابی تاکنون منشاء خدمات بسیار بزرگی شده است، افزود: جهاد دانشگاهی با ورود به دانش و فناوری های نوین نظیر سلول های بنیادی، داروهای ضد سرطان، فناوری های مختلف و توفیق در آنها، ثابت کرد که کشور می تواند با اقتصاد مبتنی بر علم و فناوری به اهداف والای انقلاب اسلامی دست بیابد.

طیبی با تاکید براینکه با روی کار آمدن دولت یازدهم سه موضوع کاری در اولویت برنامه های جهاد دانشگاهی قرار گرفت، اظهار داشت:بر همین اساس جهاد دانشگاهی باید در همه استان ها به فعالیت های شاخص متناسب با نیازهای ملی و مزیت های استانی بپردازد که در همین راستا برنامه پنجم توسعه جهاد دانشگاهی تدوین شد.

وی با بیان اینکه مراکز علمی کشور و به ویژه واحدهای جهاد دانشگاهی باید دارای فعالیت های شاخص بر اساس نیازهای ملی و مزیت های بومی باشند، تصریح کرد: دستاوردها نیز باید به گونه ای باشند که در سطح بین المللی قابل عرضه باشند.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور از راه اندازی مرکز خدمات گردشگری کویر با اهداف دانشجویی به عنوان یکی دیگر از برنامه های جهاد دانشگاهی کشور در سمنان خبر داد و گفت: برای راه اندازی این مراکز نیاز به همراهی و همدلی مسئولان هستیم.

مردم نگران تعرض به حریم ملی و ارزش های انقلابی هستند

استاندار سمنان نیز در این نشست با اشاره به اینکه دلواپسان امروز که زمان صدور قطعنامه ها دلواپس نبودند باید یک بار دیگر شرایط را مرور کنند گفت: مردم بیشتر نگران تعرض به حریم ملی و ارزش های انقلابی هستند.

محمد وکیلی نرمش قهرمانانه مطرح شده از سوی رهبر انقلاب را کلید واژه دولت برای مقابله ایران با استکبار و اسلام هراسی مطرح کرد و افزود: با وجود تمام مشکلات پیش رو، دولت توانست با حمایت های مردمی از سد نابسامانی در بخش های مختلف از جمله اقتصاد، تولید و امور بین الملل بگذرد.

وی در خاتمه ارتباط سازنده با دنیا را یکی از مهمترین رویکرد های دولت تدبیر و امید دانست و خاطر نشان کرد: احیای اخلاق و نجات اقتصاد نیز با فعالیت های مثبت در دستور کار دولت قرار دارد و امیدواریم به زودی شاهد تحولی عظیم در این بخش های اجتماع باشیم.

کد خبر 2778669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha