۲۷ خرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۱۳

وثوقی ایرانی:

اخذ مجوز منطقه آزاد تجاری اردبیل به مطالبه عمومی تبدیل شود

اخذ مجوز منطقه آزاد تجاری اردبیل به مطالبه عمومی تبدیل شود

اردبیل - دبیر اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت: برای اخذ مجوز منطقه آزاد تجاری اردبیل باید این مهم را به مطالبه عمومی تبدیل کنیم تا این خواسته چندین ساله مردم عملی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین وثوقی ایرانی بعد از ظهر چهارشنبه در میزگرد بررسی منطقه آزاد تجاری اردبیل در حضور فعالان اقتصادی استان افزود: در این خصوص باید علاوه بر نمایندگان مجلس و مسئولان استانی تمام حوزه های صنعتی، فعالان اقتصادی، دانشگاهی و... ورود کنند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون در این زمینه حتی یک سمینار و یا همایش برگزار نشده و بحثی در خصوص آن مطرح نگردیده است، منطقه آزاد تجاری اردبیل را در دو بعد ایجاد و توسعه قابل بررسی دانست.

دبیر اتاق بازرگانی استان افزود: در بحث ایجاد این منطقه، بی شک تمام مردم و مسئولان متفق القول هستند که باید این مهم عملی شود، بنابراین همه باید حمایت کنند تا مصوبه با رای مثبت از مجلس خارج شود.

وی با بیان اینکه بحث توسعه این منطقه اما نیازمند بحث و بررسی و کارشناسی بیشتر است، تصریح کرد: این میزگرد نیز در این راستا و با هدف رسیدن به فهم مشترک و ایجاد مطالبه در بین فعالان اقتصادی و تولیدی استان و مسئولان است.

وثوقی ایرانی برگزاری میزگردهای بررسی طرح های زیرساختی استان را از برنامه های اتاق بازرگانی برشمرد و بیان داشت: تلاش می شود با اجرای این میزگردها تمام زیرساختهای توسعه ای استان پیگیری و بررسی شود.

اردبیل محروم ترین استان در سرمایه گذاری دولتی است

رئیس دانشکده خبر اردبیل نیز در این میزگرد ایجاد منطقه آزاد تجاری را یکی از راهبردهای توسعه ای استان برشمرد و گفت: این استان از قبل از انقلاب و پس از انقلاب یکی از محروم ترین استانهای کشور در زمینه سرمایه گذاری مستقیم دولتی است.

اسحق رسولی با تاکید بر اینکه در این مدت حتی یک مورد سرمایه گذاری دولتی در استان شکل نگرفته است، متذکر شد: هیچ پروژه، کارخانه و یا واحد تولیدی صنعتی و اقتصادی که دولت راه اندازی کرده باشد در این استان وجود ندارد.

وی یکی از دلایل آن را کوتاهی مسئولان گذشته استان دانست و یادآور شد: علاوه بر این مطالبه گر نبودن مردم استان و نبود عدالت رویه ای از سوی مسئولان کشوری از دیگر دلایلی است که تاکنون دولت در این استان سرمایه گذاری نداشته است.

رسولی با بیان اینکه امروز نیز به جایی رسیده ایم که رویکرد دولت تغییر یافته و هیچ سرمایه گذاری مستقیم انجام نمی دهد، عنوان کرد: دولت هم اکنون تنها در تامین زیرساختها کمک می کند که باید در این زمینه بیشتر کار کنیم.

وی منطقه آزاد را یک زیرساخت دانست و با بیان اینکه نباید این فرصت را از دست بدهیم، اضافه کرد: بویژه اینکه اردبیل از استانهای دارای جمعیت بیکار هستیم، ضمن اینکه ایجاد این منطقه به بحث قطبی کردن اقتصاد استان نیز کمک می کند.

کد خبر 2781671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha