۱۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۴:۲۹

رونمایی از نخستین جلد یک پنجگانه؛

آرین، رمان «پتش خوآرگر» را برای علاقه‌مندان امضا می‌کند

آرین، رمان «پتش خوآرگر» را برای علاقه‌مندان امضا می‌کند

جشن امضای نختستین جلد از پنجگانه آرمان آرین با عنوان «پتش خوآرگر: حماسه سراغاز» در فروشگاه کتاب افق برگزار می‌شود.

آرمان آرین در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام این خبر گفت: جشن امضای نختستین جلد از پنجگانه «پتش خوآرگر» با عنوان «پتش خوآگر:حماسه سرآغاز»، چهارشنبه ۳۱ تیرماه در فروشگاه کتاب افق برگزار می‌شود.

نویسنده این پنجگانه که نخستین رمان براساس اوستاست، در توضیح معنای واژه «پتش خوآرگر» گفت: این اسم در اصل، نام باستانی منطقه سوادکوه در مازندران است که در کتیبه بیستون و بندهش با این نام از آن دیار یاد شده است (پتش خوآرگر - تش خوآرگر - فرشواد گر - سواد گر - سواد کوه) اما در این پنج گانه، در اصل نام یک شخصیت و ابرمرد ایرانی اسطوره ای ست که در آن دیار زندگی می‌کند و بعدها نامش بر آن کوه و دیار می ماند.

پتش خوآگر

آرین در پاسخ به این‌که اگر «پتش خوآرگر» براساس اوستا و بندهش است،  ضحاک در‌آن چه می‌کند، گفت: اوستا، کتاب داستانی نیست من از فضا و داستان‌ها و شخصیت‌های اوستا و بندهش الهام گرفته‌ام و داستان‌ها و شخصیت‌های اسطوره‌ای بسیار وارد ماجرا کرده‌ام. در این داستان، اهریمن می‌خواهد بر دوش «پتش خوآرگر» هم چون ضحاک بوسه زند اما او، اهریمن را فریب می‌دهد و ابتدا یک دوش خود را به او می‌سپارد و بعد فرار می‌کند. در واقع او بخشی از نیروی اهریمن را تصاحب می‌کند تا با او علیه تاریکی بجنگد و حالا پتش خوآگر، نیمی اهریمن و نیمی انسان است.

جشن امضای نختستین جلد از پنجگانه آرمان آرین با عنوان «پتش خوآرگر: حماسه سراغاز»، چهارشنبه ۳۱ تیرماه، سساعت ۱۸ با حضور آرمان آرین در فروشگاه کتاب افق به نشانی خیابان انقلاب، جنب سینما سپیده، نبش کوی اسکو برگزار می‌شود.

کد خبر 2855411

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha