رونمایی در شهر کتاب مرکزی؛

مجموعه شش جلدی «شاهنامک» منتشر شد

مجموعه شش جلدی «شاهنامک» منتشر شد

مجموعه شش جلدی«شاهنامک»، نوشته آرمان آرین که بازافرینی داستان‌های شاهنامه است از سوی نشر چکه منتشر شده و با حضور نویسنده در شهر کتاب مرکزی رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه شش جلدی «شاهنامک» بازآفرینی داستان‌های شاهنامه برای نوجوانان است. آرمان آرین به بازآفرینی این مجموعه پرداخته و «آغاز داستان‌هاف اسطوره‌ی ۱؛ کیومرس شاه»، «پیروزی بر دیوها، اسطوره ۲، هوشنگ شاه»، «سوار بر اهریمن، اسطوره‌ی ۳، تهمورس دیوبند»، «ستمگر می‌آید، اسطوره‌ی ۴، جمشید شاه»، «داستان مارها، اسطوره‌ی ۵، ضحاک ماردوش» و «نخستین انقلاب تاریخ، اسطوره‌ی ۶، آفریدون» عناوین این مجموعه شش جلدی هستند.

آرمان آرین زاده‌ ۱۳۶۰ است. او با آفرینش سه‌گانهٔ «پارسیان و من» به دنیای ادبیات شناسانده شد. «پارسیان و من»، نام مجموعه‌ای سه جلدی است که اسطوره، حماسه و تاریخ ایران را در هم می‌آمیزد. جلد نخست این مجموعه با نام «پارسیان و من: کاخ اژدها» بیان‌کننده‌یداستان ضحاک ماردوش (آژی‌دهاک) است. جلد دوم با نام «پارسیان و من: راز کوه پرنده» از  پهلوانی‌های رستم می‌گوید و هفت خوان او را  در قالب رمانی جذاب شرح می‌دهد و کتاب سوم هم با نام «پارسیان و من: رستاخیز فرا می‌رسد» بیان‌کننده‌ داستان کوروش بزرگ است.

شاهنامک

آرین برای نوشتن رمان‌هایش از منابع تاریخی، حماسی و اسطوره‌های ایرانی همراه با کتاب‌های مقدّس و آسمانی بهره می‌برد و ردپای اسطوره را در داستان‌های او می‌توان یافت. به گفته نویسنده سه‌گانه «پارسیان و من»، در دورانی که اسطوره‌های ایرانی لابه‌لای داستانه‌ای اسطوره‌ای و مدرن غربی و شرقی نظیر بازی تاج و تخت و ارباب حلقه‌ها و... (که البته خواندن و دیدن شان خوب است ولی نه به قیمت از یاد بردن خود) به دست فراموشی سپرده شده‌اند، خوب است که ما نیز به داشته‌های فرهنگی خودمان باز بنگریم، چون برای نو شدن هیچ چیزی کم نخواهیم داشت.

شاهنامک

مجموعه شش جلدی «شاهنامک»، نوشته آرمان آرین که بازافرینی داستان‌های شاهنامه است از سوی نشر چکه منتشر شده و ۱۴ مردادماه، ساعت ۱۶، با حضور نویسنده در شهر کتاب مرکزی رونمایی می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی تهران، خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از خیابان استاد مطهری، نبش کوچه کلاته، فروشگاه مرکزی شهر کتاب مراجعه کنند.

 

کد خبر 2862753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha