۲۹ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۴۴

تکرار قصه سیل مازندران؛

آخرین اخبار سیل مازندران/ از مفقودی کوهنوردان تا برق گرفتگی

آخرین اخبار سیل مازندران/ از مفقودی کوهنوردان تا برق گرفتگی

ساری – مفقود شدن ۱۰ کوهنورد ایرانی و خارجی، بسته بودن محورهای اصلی و ورودی استان، برق گرفتگی یک نفر در سلمانشهر و آبگرفتگی واحدهای مسکونی و روستایی آخرین اخبار سیل مازندران است.

به گزارش خبرنگار مهر، باران تابستانه و رگباری عصر یکشنبه کرانه جنوبی دریای خزر، این بار هم کار دست مازندران داد و علاوه بر تخریب و آبگرفتگی راه ها، سبب بروز خسارتهای جانی و مالی شد.

مدیرعامل هلال احمر استان مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بارندگی شدید و بروز سیلاب در استان، بیشترین مشکلات را در حوزه راههای استان بیان کرد و گفت: نیروهای هلال احمر نیز همپای سایر نیروها مشغول امدادرسانی هستند.

مهدی ولی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بر اثر بروز سیلاب شاهد آبگرفتگی معابر و خیابانهای شهری نیز بوده ایم گفت: در تنکابن، شهر سلمانشهر و نوشهر شاهد آبگرفتگی بوده ایم.

آبگرفتگی ۶۰ مسکن در نوشهر

وی از آبگرفتگی ۶۰ واحد مسکونی در یکی از خیابانهای نوشهر خبر داد و گفت: در منطقه کجور نیز روز گذشته شاهد بارش سیل آسا و آبگرفتگی بوده ایم.

مدیرعامل هلال احمر مازندران همچنین با بیان اینکه فوتی یک نفر بر اثر برق گرفتگی در شهر سلمانشهر گزارش شده است عنوان کرد: گزارش دیگری ناشی از تلفات نداشته ایم.

طغیان رودخانه تالار شهرستان سوادکوه

ولی پور همچنین از امدادرسانی به ۷۰ دستگاه خودرو مسافرانی که در بارندگی شدید گرفتار شده بودند خبر داد و گفت: عملیات رهاسازی این خودروها با همکاری نیروهای هلال احمر انجام شد.

مدیرعامل هلال احمر استان مازندران با عنوان اینکه در محور آمل و هراز بیشترین مشکل ناشی از بارندگی شدید را داریم گفت: امدادرسانان در منطقه لاریجان، پنجاب و روستاهای اطراف مشغول امدادرسانی هستند.

وی با بیان اینکه روز گذشته شاهد مفقودی یک کوهنورد ترکیه ای بوده ایم عنوان کرد: همچنین صبح دوشنبه نیز خبر داده اند که دو گروه پنج نفره کوهنوردان ایرانی و خارجی در ضلع شرقی ارتفاعات منطقه فریدون کلو ناپدید شدند که تلاش برای امدادرسانی ادامه دارد.

مدیرعامل هلال احمر مازندران به بروز خسارات ناشی از بارندگی شدید در سوادکوه اشاره کرد و گفت: در منطقه آلاشت و روستای شیرکلا همکاران مشغول امدادرسانی هستند.

نجات ۲۰۰ خوردوی مسافران

ولی پور ادامه داد: در مجموع در این حوادث، ۲۰۰ دستگاه خوردوی گرفتار در بارندگی و سیلاب رهاسازی و ۱۶۰ عملیات امدادی انجام شد.

فیروز صادق فرماندار کلاردشت نیز در خصوص سیل در کلاردشت به خبرنگار مهر گفت: با توجه به بارشهایی که از روز قبل در منطقه شروع شده بود پیش بینی می شد که در منطقه آبگرفتگی یا سیل رخ دهد، لذا نیروها به حالت آماده باش بودند.

وی بیان داشت: هماهنگی های لازم در مورد اعزام نیروی انسانی و ماشین آلات برای بازگشایی معابر و رفع آبگرفتی انجام شده است.

طغیان رودخانه تالار شهرستان سوادکوه

فرماندار کلاردشت افزود: همچنین چند خودرو در مسیر دریاچه ولشت که در اثر طغیان سیل آسیب جدی دیده، گیر افتاده اند و با توجه به اینکه این مسیر در حوزه استحفاظی بخش مرزن آباد است طی تماس های گرفته شده، بخشداری و شهرداری مرزن آباد از اعزام نیروی کمکی به این عزیزان امتناع و اعلام کردند دریاچه ولشت در حوزه استحفاظی مرزن آباد نیست.

وی گفت:  به همین دلیل با وجود کمبود نیرو و ماشین آلات  طی پیگیری های صورت گرفته تیمی از سوی هلال احمر کلاردشت برای نجات مسافرانی که در مسیر دریاچه ولشت گرفتار شده اند اعزام شده است.

صادق افزود: در حال حاضر مشکل قطعی آب، برق و سایر خدمات نداریم و نیروهای خدمات رسان و امداد کلاردشت بصورت آماده باش هستند، بارندگی کماکان ادامه دارد و رفع مشکل آبگرفتگی محور روستای کردمحله، واحد و مکارود و همچنین جاده عباس آباد در اولویت است.

بارندگی شدید و سیلاب سبب مسدود شدن محورهای اصلی استان مازندران در هراز، کندوان و فیروزکوه شده است و به گفته رضا کاوه رئیس راه و شهرسازی چالوس، جاده قدیم و آزادراه تهران شمال بر اثر ریزش سنگ و کوه بسته شده و تلاش برای بازگشایی ادامه دارد.

همچنین سید حمید حسینی مدیر روابط عمومی راه و شهرسازی مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر از بسته شدن محورهای هراز، فیروزکوه و کندوان به دلیل ریزش سنگ و کوه خبر داده است.

گزارش خبرنگاران مهر حاکی از آبگرفتگی معابر و خیابانهای شهری و برخی منازل شهری و روستایی است و تلاش برای عادی شدن شرایط ادامه دارد.

کد خبر 2861813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • چالوس ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
      2 0
      فقط میتونم بگم نعمت بود اما به دلیل دستکاری طبیعت و تجاوز به حریم رودخانه ها این مشکلات پیش میاد
    • عباس ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
      1 0
      تنها راه نجات کشور، استفاده از حکم حکومتی رهبری مبنی بر تخریب سازه های کنار رودخانه ها - ساختمانها و ویلاهای ساخته شده در شالیزارها وباغات ومسیر ابراه ها میباشد .
    • رجب احمدي ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
      0 0
      شهر زيراب سوادكوه خسارت زيادي وارد شده ساختمان هاي زيادي خراب شده
    • مهدی ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
      1 0
      توی تابستون بارون شدید بهاری! توی زمستون و گرما! که حتی برف رویا میشه! در حالی که توی اروپا همه ی فصل ها سر حای خودشونن اما توی ایران فصل ها جابجا شدن!!!
    • غلامرضا شاهی ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
      0 0
      چه فرقی داره تو حوزه استحفاظی کیه مهم نجات جون چند انسان شما توپ تو زمین هم میندازین اگر شما اجازه ساخت ساز بیجا تو مسیر رودخانه رو ندید اگر ما پشت هم باشیم همچی درست میشه اما ای آقا.......
    • موسی طاهری ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
      0 0
      سلام وعرض ادب دارم..من خیلی خوشحالم بابت بارون مازندران خدارو شکرکنیدخوشحال باشیدکه خدابهتون بارون داده وتوبهشت زندگی میکنید..من بچه بندرعباسم ایقداینجاهواگرمه که باورنمیکنیدتوحسرت بارونیم من هروزمیام توسایتای شمال همش نگاه میکنم درباره بارون وطبیعت وسرسبزی شمال هرشب به این چیزافکرمیکنم ومیخوابم باخودم میگم خوشبحالشون اونجادارن زندگی میکنن همیشه بارونه هوا ابریه راحتن خوشحالن..من بندرعباسم اما دلم اونجاست دوست دارم اونجازندگی کنم..خوشحال باشیدبابت این بارون بهاری ماتوزمستون هم بارون نداریم..