۱۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۳۶

سرپرست اداره كل آموزش و پرورش مطرح کرد:

کمبود ۸۰۰ معلم مقطع ابتدایی در مدارس خراسان شمالی

کمبود ۸۰۰ معلم مقطع ابتدایی در مدارس خراسان شمالی

بجنورد- سرپرست اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در حال حاضر مدارس خراسان شمالی با كمبود نیروی معلم در مقطع ابتدایی مواجه بوده و به حدود ۸۰۰ نیرو در این مقطع نیاز دارد.

عباس سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: كمبود معلم در مقطع ابتدایی مدارس خراسان شمالی در حالی است كه مقطع متوسطه دوم این استان، نیروی مازاد دارد.

وی اظهار داشت: تلاش کرده ایم تا كمبود نیرو در مقطع ابتدایی استان را با استفاده از معلمان در دو شیفت صبح و عصر جبران کنیم.

سعیدی تصریح کرد: در این راستا نیروهای مازاد مقطع متوسطه دوم، در پایه های پنجم و ششم ابتدایی به دلیل تخصصی بودن دروس، ساماندهی می شوند.

به گفته وی در صورت تامین حدود ۸۰۰ نیروی معلم در مقطع ابتدایی، کمبود نیرو در این مقطع رفع و نیازی به استفاده از سایر معلمان و دبیران مقطع متوسطه نخواهد بود.

سرپرست اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالی در خصوص وضعیت استخدام نیروهای جدید گفت: نیازمندی ها و كمبود نیرو در رشته ها و مقاطع مختلف، به وزارتخانه اعلام شده اما بر اساس این اعلام، سهیمه این استان از استخدام های جدید بین ۱۰۰ تا ۱۱۵ نفر است.

وی همچنین از مهلت ثبت نام دانش آموزان در مدارس استان تا پانزدهم مردادماه جاری خبر داد و گفت: به دلیل اینكه ثبت نام دانش آموزان از طریق سامانه سناد انجام می شود، والدین می بایست در مهلت مقرر نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند.

سعیدی افزود: با ثبت نام به موقع دانش آموزان برنامه ریزی های لازم جهت مدیریت تعیین كلاس‌ها و ساماندهی نیروی انسانی به خوبی انجام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان و ۹۱۷ هزار نفر جمعیت، ۱۶۵ هزار دانش آموز دارد.

کد خبر 2871911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha