۲۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۳۳

سعیدی:

مشكلات مالی مانع اصلی تحصیل دانش آموزان در خراسان شمالی است

مشكلات مالی مانع اصلی تحصیل دانش آموزان در خراسان شمالی است

بجنورد- معاون متوسطه اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: مهم ترین مانع تحصیل برخی از دانش آموزان استان به خصوص در مقطع متوسطه مشکلات مالی است.

عباس سعیدی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: موانع بسیاری در خراسان شمالی مانع از تحصیل دانش آموزان به ویژه در مقطع متوسطه می شود كه این موانع باید برطرف شود.

وی اضافه کرد: تعلیم و تربیت و معضلات و مشكلات مربوط به آن یكی از مسائل مهمی است كه در جوامع مختلف وجود داشته و استان ما نیز به آن مبتلا است.

سعیدی افزود: گاهی اوقات نیز مشكلات و معضلاتی دامن گیر تعلیم و تربیت می شوند كه باید هر چه سریع تر آنها را بر طرف كرد که از جمله این مشكلات ترك تحصیل دانش آموزان به دلایل مختلف است.

معاون متوسطه اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینكه هم اكنون دو هزار و ۸۴۵ دانش آموز مقطع متوسطه در استان ترك تحصیل كرده اند، تصریح كرد: با توجه به شرایط درآمدی و اقتصادی خانواده های استان و همچنین با توجه به اینكه نرخ بیكاری در خراسان شمالی بیشتر از سایر استان های كشور است مشكلات مالی یكی از دلایل مهم دانش آموزان برای ترك تحصیل است.

وی ضعف درسی، نداشتن علاقه به درس، مشكلات خانوادگی، نبود مقطع متوسطه دوم در برخی از مناطق استان و ... را از دیگر موانع و دلایل ترك تحصیل دانش آموزان عنوان كرد.

به گفته سعیدی ازدواج و ممانعت والدین از ادامه تحصیل فرزندان نیز یكی از دلایل ترك تحصیل به ویژه برای دختران است.

این مسئول ترك تحصیل دانش آموزان را معضلی برای ساختار آموزشی و پرورشی در جامعه دانست كه باید به آن توجه ویژه ای شود.

سعیدی با اشاره به اینكه گاهی مواقع اجبار والدین به دانش آموز در رشته ای كه به آن علاقه ندارد نیز عاملی برای ترك تحصیل است، افزود: والدین، اجتماع و مدرسه برای جلوگیری از ترك تحصیل دانش آموزان موظفند تا زمینه تحصیل برای رشته تحصیلی مورد علاقه دانش آموز را فراهم كنند.

معاون متوسطه اداره كل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: راهكارهای بسیاری برای جلوگیری از ترك تحصیل دانش آموزان وجود دارد كه با یك برنامه ریزی درست باید اجرایی شود.

کد خبر 2492971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha