۱۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۱۰

رئیس پارک علم و فناوری لرستان خبر داد:

لرستان در اولویت دریافت مجوز صندوق پژوهش/ ۷ مرکز رشد ایجاد می شود

لرستان در اولویت دریافت مجوز صندوق پژوهش/ ۷ مرکز رشد ایجاد می شود

خرم آباد - رئیس پارک علم و فناوری لرستان با اشاره به اینکه لرستان در اولویت دریافت مجوز صندوق پژوهش و فناوری قرار گرفته است، گفت: همچنین موافقت ایجاد هفت مرکز رشد در استان گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید یاراحمدی ظهر شنبه در جلسه هم اندیشی شورای علمی نخبگان لرستان اظهار داشت: پارک علم و فناوری لرستان در اوایل سال ۹۱ فعالیت خود را شروع کرده و اولین پارک کشور بود که همزمان با افتتاح ردیف مستقل بودجه ملی گرفت.

ساختمان اداری و آزمایشگاه پارک علم و فناوری لرستان بهمن ماه افتتاح می شود

وی با بیان اینکه در همان سال اول پنج هزار مترمربع پروژه عمرانی برای پارک علم و فناوری لرستان تعریف شد، عنوان کرد: ساختمان اداری ما تاکنون بیش از ۳۰ درصد و ساختمان آزمایشگاه بیش از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند که در مجموع ۱۱ میلیارد تومان اعتبار برای این دو پروژه هزینه شده و در بهمن ماه امسال افتتاح می شوند.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان با بیان اینکه سیر صعودی بودجه پارک علم و فناوری خوب طی شده است، ادامه داد: امسال ۵۰ درصد بودجه عمرانی را تخصیص گرفته ایم.

یاراحمدی با اشاره به اینکه موافقت ایجاد هفت مرکز رشد گرفته شده است، تصریح کرد: در مجموع ۹۰ شرکت دانش بنیان در لرستان داریم که حدود ۸۰ هسته فناور در آنها مشغول هستند.

لرستان در اولویت دریافت مجوز صندوق پژوهش و فناوری

وی با بیان اینکه از مجموع هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه در صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی ریاست جمهوری ۱۵۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داده شده است، افزود: پارک علم و فناوری لرستان در برنامه پنجم افتتاح شد که مجوز صندوق پژوهش فناوری داده نمی شد که امسال با تلاش های فراوان اصلاحیه صادر شده و پارک علم و فناوری لرستان در اولویت دریافت مجوز صندوق پژوهش فناوری قرار دارد.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان با اشاره به اینکه از هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان کشور ۴۰۰ شرکت متعلق به پارک علم و فناوری هستند، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری پارک علم و فناوری لرستان در رتبه هشتم کشور قرار دارد.

یاراحمدی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری لرستان ۲۷ تفاهم نامه استانی، ملی و بین المللی امضا کرده است، یادآور شد: تفاهم نامه هندوستان فرصت بی نظیری برای استان است و قرار شده بزرگترین مرکز توسعه و تحقیق گیاهان دارویی در لرستان ایجاد شود.

دانشگاه ها از حالت مقاله محوری خارج شوند

وی عنوان کرد: تاکنون ۱۱ میلیارد ریال خروجی قراردادهای شرکت های پارک علم و فناوری لرستان بوده است.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان با اشاره به اینکه حمایت های مالی پارک علم و فناوری لرستان بیش از سه میلیارد ریال است، ادامه داد: بیش از ۵۴ افتخار را شرکت های دانش بنیان و فناور داخل پارک علم و فناوری لرستان در سطح ملی و بین المللی کسب کردند.

یاراحمدی با بیان اینکه کل استان پنج واحد تحقیق و توسعه فعال دارد، تصریح کرد: دانشگاه ها باید از حالت مقاله محوری خارج شده و مقاله ها را به فناوری تبدیل کنند.

وی افزود: در آمریکا از هر سه مقاله، در کره جنوبی از هر ۲.۷ مقاله و در ایران از هر سه هزار مقاله یک مقاله به فناوری تبدیل می شود.

 

 

 
کد خبر 2872283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha