۱۰ مرداد ۱۳۹۴، ۲۰:۰۷

مدیرتعاون روستایی استان همدان در گفتگو با مهر خبر داد :

خرید توافقی هشت هزار تن جو در همدان

خرید توافقی هشت هزار تن جو در همدان

همدان – مدیر تعاون روستایی استان همدان از خرید هشت هزار و ۹۳ تن جو به صورت توافقی در این استان خبرداد.

رضا عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه میزان خرید تضمینی جو در استان دو هزار و ۳۸ تن به نرخ مصوب هر کیلو گرم ۹۲۰ تومان است، افزود: به دلیل مناسب بودن قیمت بازار آزاد، کشاورزان تمایلی به واگذاری محصول جو خود به قیمت تضمینی ندارند.

وی در ادامه به خرید تضمینی گندم نیز اشاره کرد و اظهارداشت: از ابتدای فصل برداشت گندم در استان همدان تاکنون حدود ۲۳۶ هزار و ۸۷۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی و با نرخ مصوب هر کیلو هزار و ۱۵۰ تومان خریداری شده است.

مدیرتعاون روستایی استان همدان یادآورشد: از این میزان گندم خریداری شده ۵۵ درصد معادل ۱۳۰ هزار و ۸۸ تن توسط شبکه تعاون روستایی استان و  ۴۵ درصد معادل ۱۰۶ هزار ۷۸۲ تن نیز توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی استان خریداری شده است.

عباسی در ادامه به واحد های فرآوری و بوجاری بذر گندم اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر ۱۲ واحد بوجاری توسط تعاونی های تولید در استان همدان فعال است.

وی با تاکید براینکه واحدهای بوجاری بذر مورد نیاز کشاورزان را تامین می کنند، عنوان کرد: بذر مهمترين نهاده توليد بوده و نقش زيادی در افزايش يا كاهش محصول دارد بنابراین با عمل بوجاری علاوه بر حذف مواد زائد مانند كاه و كالش و دانه های شكسته، می توان دانه های آلوده را كه از دانه های سالم سبک تر هستند به راحتی جدا کرد.

 

کد خبر 2872518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha