۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۴:۵۱

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک:

گردش کاغذ و پرونده در ثبت اسناد و املاک باید به صفر برسد

گردش کاغذ و پرونده در ثبت اسناد و املاک باید به صفر برسد

قم - رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: باید با به روز کردن نحوه خدمت رسانی و مکانیزه کردن آن گردش کاغذ و پرونده در ثبت اسناد و املاک به صفر برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد تویسرکانی در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک قم که قبل از ظهر سه‌شنبه در سالن همایش اداره کل ثبت اسناد و املاک این استان برگزار شد با اشاره به جایگاه ویژه قم و تأثیر و نقش این استان در شکل‌گیری انقلاب و نظام گفت: خدماتی که توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارائه می‌شود مربوط به آحاد مردم است و همه مردم به نوعی با آن سرو کار دارند.

وی با اشاره به عقبه صد ساله این نهاد عنوان کرد: باید در برنامه ریزی‌ها و ارائه خدمات به شرایط و نیازهای جامعه توجه شود و برنامه‌ها دارای انعطاف و به روز برای خدمات بهتر با سرعت و هزینه کمتر در نظر گرفته شود.

معاون قوه قضاییه با بیان اینکه نگاه ما در خدمت رسانی به مردم، استفاده از شیوه‌های جدید است، ادامه داد: قطعا لزومی ندارد که ما بخواهیم شیوه اداری و متداول گذشته را ادامه دهیم.

وی تأکید کرد: ما در نظام اداری نیازمند نگاه و سیستم نو هستیم که بهره وری را افزایش داده و بتوانیم هم خوب کار کنیم و هم کار را خوب انجام دهیم و این نگاه و شیوه باید با هزینه کمتر اما سرعت و دقت بیشتری همراه باشد.

تویسرکانی ادامه داد: باید راهکارهایی اندیشیده و به کار گرفته شود که سنگ‌ها و پیچ و تاپ‌هایی که در راه خدمات رسانی به مردم وجود دارد برداشته شود.

وی ادامه داد: ما دارای عقبه پر از اشتباه بوده‌ایم البته باید گفت که گذشتگان ناچار بوده‌اند که چنین بروکراسی‌هایی در ارائه خدمات داشته باشند و ما امروز باید این سیستم را تصحیح کنیم و امروز با برنامه ریزی‌های صورت گرفته حداقل 12 میلیون سند مالکیت به شکل مکانیزه شده که حتی در این بین حتی یک سند معارض نیز صادر نشده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک تأکید کرد: برنامه ریزی‌ها و فعالیت‌ها در ثبت اسناد و املاک باید به سمتی برود که استفاده از کاغذ و گردش پرونده‌ها به صفر برسد زیرا اگر چنین اتفاقی رخ دهد انجام بسیاری از تخلفات غیرممکن می‌شود.

کد خبر 2874987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha