۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۲۲

مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک قم:

۹۲ درصد پاسخ استعلام‌های ثبت اسناد و املاک قم الکترونیکی است

۹۲ درصد پاسخ استعلام‌های ثبت اسناد و املاک قم الکترونیکی است

قم - مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک قم گفت: ۹۲ درصد پاسخ استعلام‌ها و ثبت معاملات در قم به شکل الکترونیکی و ظرف ۴۸ ساعت انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اسد الله گائینی در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل ثبت اسناد و املاک قم که قبل از ظهر سه شنبه در محل سالن همایش این اداره کل برگزار شد طی سخنانی با بیان اینکه اداره ثبت اسناد قم برای اجرای سیاست‌های کلان اداره ثبت و اسناد و املاک کشور اقدامات مهمی را داشته است، گفت: یکی از این موارد صدور اسناد مالکیت مکانیزه است که از ابتدای سال ۹۱ تاکنون در استان قم آغاز شده است.

وی به مکانیزه کردن پاسخ به استعلامات و خلاصه معاملات به شکل مکانیزه در قم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۹۲ درصد پاسخ استعلامات و ثبت معاملات در قم به شکل الکترونیکی و ظرف ۴۸ ساعت انجام می‌شود.

مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک قم به تفاهم نامه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با سازمان جنگلها و مراتع اشاره و ادامه داد: در راستای این تفاهم نامه در حال حاضر در حدود ۹۹ درصد عرصه‌های منابع طبیعی استان قم منجر به صدور اسناد مالکیت شده است.

۷۰ درصد موقوفات قم به ثبت رسیده است

وی به فعالیت‌های ثبت در بخش اوقاف اشاره و ابراز داشت: در استان قم نزدیک به ۷۰ درصد موقوفات قم به ثبت رسیده و این از جمله دلایلی است که در این استان موضوع موقوفه خواری وجود ندارد.

گائینی ادامه داد: در بخش ثبت اسناد مربوط به روستاها نیز استان قم طی پنج سال اخیر بیش تر از سهمیه در نظر گرفته شده برای این استان عمل کرده است.

وی تأکید کرد: در زمینه کسب درآمد نیز این اداره طی چهارسال اخیر بیشتر از سهمیه تعیین شده عمل کرده است و در زمینه وصول مطالبات بانکی نیز این استان کارنامه موفقی داشته است.

مدیرکل سابق ثبت اسناد و املاک قم به اقدامات انجام شده در زمینه آرشیو پرونده‌ها به شکل الکترونیکی اشاره و گفت: تاکنون ۵ هزار  ۸۰۰ پرونده به تعداد ۶۳۰ هزار برگ در قم به شکل الکترونیکی آرشیو شده است.

به‌روزرسانی بانک جامع املاک برای جلوگیری از زمین خواری

همچنین در ادامه این مراسم، مدیرکل جدید ثبت املاک و اسناد قم که با دریافت حکم از سوی رئیس ثبت اسناد و املاک کشور فعالیت خود را در قم آغاز می‌کند، طی سخنانی به تشریح مهمترین وظایف و خدمات این نهاد پرداخت و گفت: ثبت مالکیت، به روز رسانی بانک جامع املاک از طریق اجرای برنامه‌های در نظر گرفته شده که موجب جلوگیری از زمین خواری و تصرف عدوانی اشخاص حقیقی و حقوقی می‌شود و وصول مطالبات و معوقات بانکی از جمله این برنامهها و فعالیتهای مهم است.

سیروس سلامتی گفت: تکریم و پاسخگویی به موقع به ارباب رجوع و مردم و خدمت صادقانه نیز از جمله اهدافی است که باید توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک مد نظر قرار گیرد.

یادآور می‌شود در این جلسه سیروس سلامتی با دریافت حکم از سوی رئیس ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم معرفی و اسد الله گائینی نیز آخرین روز فعالیت خود را تجربه و بازنشسته شد.

کد خبر 2875047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • یک ارباب رجوع ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
      0 0
      خیلی واقعیت ندارد زیرا بسیاری از صااحبان سند مجبور به مراجعه به ثبت میشوند تا به موقع جواب بگیرند بعضا یک هته یا بیشتر منتظر میشوند