۱۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۹:۴۰

مدیران دستگاه های اجرایی گلستان با وزیر کار دیدار کردند

مدیران دستگاه های اجرایی گلستان با وزیر کار دیدار کردند

گرگان – مدیران کل و روسای شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با مقام عالی وزارت دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیران کل و روسای شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان عصر سه شنبه با علی ربیعی مقام عالی این وزارتخانه در قالب نشستی صمیمی، دیدار و گفتگو کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در این نشست گلستان را یکی از استان های برتر در زمینه در اختیار داشتن تشکل شورای هماهنگی در کشور نام برد.

امرالله عباسی اظهار کرد: گلستان در سال گذشته میزبان کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بوده است که نقش شورای هماهنگی استان در آن بسیار برجسته بود.

عباسی به برنامه های اجرا شده با همکاری شورای هماهنگی استان اشاره کرد و گفت: باوجود آنکه توزیع سبد غذایی در شرایط مناسبی به گلستان واگذار نشد اما با پشتیبانی تمام اعضای شورای هماهنگی به نحو شایسته ای به انجام رسید.

وی همچنین به اعزام ورزشکاران جامعه کار استان به المپیاد ورزشی اشاره و درباره مشکلات شهرستان ها بیان کرد: شهرستان های دوردست، نیاز به تجهیزات رفاهی دارند و تامین اقلام معشیتی کارکنان جزو نیازها و درخواست های استان است.

آموزش های مهارتی به روستاییان گلستان در حال اجرا است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان نیز به توضیح طرح توانمندسازی آموزش های مهارتی روستائیان، عشایر و مناطق محروم استان پرداخت.

ابوالفضل تیرانداز گفت: جایگاه و توسعه آموزش های مهارتی در روستاها امری بدیهی است که رییس جمهوری نیز بر آن تاکید داشته است.

تیرانداز به چگونگی تصویب طرح توانمندسازی روستائیان، عشایر و مناطق محروم کشور اشاره و اظهار کرد: این طرح سال گذشته در شورای عالی اشتغال کشور به تصویب رسید و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مجری آن است.

وی با بیان اینکه این طرح، هشت مرحله دارد خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مکلف به اجرای این طرح شده و در گلستان از سه ماهه چهارم سال ۹۲ آغاز شده است.

به گفته وی، این طرح از جمله موضوعاتی بوده که به طور جدی پیگیری شده و با خردجمعی پیش رفته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان تصریح کرد: گلستان به عنوان قطب شناسایی مشاغل منابع طبیعی و محیط زیست کشور انتخاب شده و بیش از ۵۵۰ هزار عنوان شغلی و ۳۷ شغل استاندارد در آن تعریف شده است.

تیرانداز با تاکید بر لزوم نگاه ویژه برای توسعه روستاها اظهار کرد: به طور میانگین ۲۸ درصد جمعیت کشور در روستاها زندگی می کنند که این رقم در گلستان حدود ۴۹ درصد است.

وی به سرانه آموزشی در روستاها و مناطق محروم استان اشاره کرد و گفت: سرانه آموزشی در روستاها و مناطق محروم در کشور ۴۲ دقیقه و ضریب نفوذ آموزش ۴ درصد است اما این رقم در گلستان حدود ۱۳ درصد است.

وزارت کار مظلوم واقع شده است

مدیرکل بیمه سلامت گلستان نیز به نمایندگی از اعضای شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به سخنرانی پرداخت.

سیدمحمد حسینی اظهار کرد: شورای هماهنگی استان در سال های اخیر سقف همدلی، همراهی و همکاری را به نمایش گذاشته است.

حسینی با بیان اینکه گستره اعمال دستگاه های اجرایی عضو این شورا بسیار وسیع است افزود: خدمت رسانی به افراد از زمان پیش از تولد آغاز می شود و در طول عمر انسان و حتی پس از مرگ ادامه می یابد.

وی افزود: با وجود حجم بالای کار و انرژی فراوان، وزارتخانه مظلوم واقع شده است و اقدامات صورت گرفته آن طور که شایسته است دیده نمی شود.

به گفته وی، بالغ بر ۸۰ درصد پرداختی های سال گذشته بر عهده سازمان های بیمه گر به ویژه بیمه سلامت بوده است.

جشن شنوایی معلولین روستا در پایان شهریورماه

مدیرکل بهزیستی گلستان از برگزاری جشن شنوایی معلولین روستاهای استان در پایان شهریورماه خبر داد.

رقیه رحمانی با بیان اینکه نگاه ها به بهزیستی به طور ویژه شده است به طرح درخواست های خود پرداخت و گفت: انتظار داریم طرح گفتاردرمانی افراد معلول با استفاده از وسایل توانبخشی باتوجه به تعرفه بیمه پایه در نظر گرفته شود تا مددجویان هزینه کمتری پرداخت کنند.

رحمانی به اصلاح قانون حمایت از معلولین اشاره و اظهار کرد: قانون حمایت از معلولین مبنی بر اشتغال سه درصدی معلولین در ادارات، ضمانت اجرایی ندارد و در سال گذشته تنها پنج معلول در اداره تامین اجتماعی استان استخدام شدند.

وی تصریح کرد: افراد تحت پوشش بهزیستی از فقر درآمدی به سر می برند و انتظار داریم اعتبار در پایان سال در نظر گرفته شود تا بتوانیم به مددجویان عیدی پرداخت کنیم.

وی به بیان آمار غربالگری شنوایی در استان پرداخت و گفت: در گلستان تاکنون ۹۳ درصد معلولین  غربالگری شنوایی انجام داده ایم و تا پایان سال این طرح به طور کامل اجرا خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی گلستان تصریح کرد: آمادگی داریم تا پایان شهریورماه جشن شنوایی تمام معلولین در روستاهای استان را برگزار کنیم.

رحمانی ضمن اشاره به ایجاد راهکارهای قانونی و الزام به استفاده از خدمات مشاوره ای پیش از ازدواج برای جلوگیری از معلولیت از وزیر کار درخواست کرد: انتظار داریم بیمه زنان سرپرست خانوار یا خودسرپرست، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند.

کد خبر 2875323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha