۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۰۶

با صدرو پیامی؛

معاون فرهنگی ارشاد درگذشت پدر صحافی ایران را تسلیت گفت

معاون فرهنگی ارشاد درگذشت پدر صحافی ایران را تسلیت گفت

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدر پیامی، درگذشت پدر صحافی ایران را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،  سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی درگذشت حسینعلی متین رضا پیشکسوت و پدر صحافی ایران را تسلیت گفت.

مشروح متن این پیام به این شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تاسف و تاثر درگذشت استاد حسینعلی متین‌رضا بزرگ‌مرد عرصه صحافی را تسلیت گفته و از خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و غفران و برای بازماندگان طول عمر مسالت دارم.

استاد حسینعلی متین رضا پدر صحافی ایران بود؛ او بیش از نیم قرن فعالیت پُر برکت خود را در خدمت به فرهنگ این سرزمین صرف کرد و از مهم‌ترین اقدامات وی انتقال صحافی فاخر از نسخ خطی و خاص به نسخ چاپی بود.

روحش شاد و یادش گرامی.
سید عباس صالحی

پیام تسلیت مدیرکل دفتر چاپ و نشر

بر اساس همین گزارش، محمودرضا برازش مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به مناسبت درگذشت حسینعلی متین رضا پیشکسوت و استاد مسلم صحافی ، پیام تسلیتی صادر کرد.

در متن این پیام تسلیت آمده است: عروج عارفانه انسانی متعالی، مجاهدی خستگی ناپذیر و استادی کمال آفرین، مرحوم حسینعلی متین‌رضا را به تمام دوستان و اشنایان و خانواده بزرگ صنعت چاپ ایران و اهالی فرهنگ کشور تسلیت عرض می‌کنم.

او که عمر پربرکت خویش را در راه گسترش وهویت بخشیدن  به فرهنگ ایرانی- اسلامی  صرف کرد و امروز بعنوان استاد و پیشکسوت ارزشمند صحافی ایران چشم از این دنیا بست روحش قرین رحمت الهی باشد. برای بازماندگان آن مرحوم  صبر و شکیبایی آرزو می کنم.

حسینعلی متین رضا پیشکسوت و پدر صحافی نوین ایران، بعد از گذشت یک دوره طولانی بیماری، پنجشنبه ۱۵ مرداد درگذشت.

کد خبر 2877590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha