۱۹ مرداد ۱۳۹۴، ۸:۵۰

فرماندار خرم آباد در گفتگو با مهر مطرح کرد:

آبشارهای لرستان بستر رونق صنعت سبز/ جذب سرمایه گذار برای «بیشه»

آبشارهای لرستان بستر رونق صنعت سبز/ جذب سرمایه گذار برای «بیشه»

خرم آباد - فرماندار خرم آباد به آبشارهای طبیعی استان لرستان مانند «نوژیان»، «بیشه» و «وارک» اشاره کرد و گفت: این آبشارها ظرفیت خوبی برای رونق گردشگری محسوب می شوند.

حبیب الله خجسته پور فرماندار خرم آباد در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ظرفیتهای خرم آباد در زمینه گردشگری اظهار داشت: خرم آباد دارای آبشارهای طبیعی، اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری فراوانی است.

وی با بیان اینکه در خرم آباد ظرفیتهای بالقوه فراوانی در حوزه گردشگری وجود دارد عنوان کرد: در این راستا باید زمینه شکوفایی و همچین معرفی این ظرفیتها در سطح کشور فراهم شود.

لرستان از معبر گردشگری به مقصد گردشگران تبدیل می شود

فرماندار خرم آباد با بیان اینکه هم اکنون استان لرستان معبر گردشگری است تصریح کرد: در این راستا مدیریت ارشد لرستان یکی از برنامه و سیاست های اصلی خود را رونق حوزه گردشگری و تبدیل لرستان به مقصد گردشگری قر ار داده است.

خجسته پور با تاکید بر اینکه برای تبدیل لرستان از معبر گردشگری به مقصد گردشگری باید زیرساختهای لازم در این زمینه در استان ایجاد شود گفت: در این راستا ایجاد این زیرساختها در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این زمینه تصریح کرد: طرح توسعه فرودگاه خرم آباد و افزایش تعداد پروازهای این فرودگاه یکی از اقدامات صورت گرفته برای رونق گردشگری استان و مرکز لرستان بوده است.

فرماندار مرکز لرستان با بیان اینکه برخی گردشگران از مسیر هوایی برای گردشگری استفاده می کنند گفت: در این راستا اجرای طرح توسعه و همچنین افزایش پروازهای فرودگاه خرم آباد زمینه این امر را فراهم می کند و گردشگران می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

اجرای پروژه های حوزه راه برای رونق بخش گردشگری

خجسته پور همچنین اقدام دیگر برای رونق حوزه گردشگری استان را چهار خطه کردن محورهای مواصلاتی لرستان به سمت مرکز استان برشمرد و افزود: هم اکنون به عنوان مثال پروژه چهار خطه بروجرد به سمت خرم آباد کامل اجرایی شده است.

وی همچنین به اجرای پروژه بزرگراه خرم آباد – اراک را یکی دیگر از اقدامات در دستور کار برشمرد و گفت: این پروژه هم اکنون در سه نقطه از سوی قرارگاه خاتم الانبیا در دست اجرا است.

فرماندار مرکز لرستان همچنین به اشاره به اجرای پروژه های ریلی استان اشاره کرد و گفت: یکی از این پروژه ها احداث راه آهن دورود- خرم آباد - اندیمشک است که می تواند زمینه تسهیل رفت و آمد گردشگران را فراهم آورد.

هتلهای تاریخی لرستان احیا می شوند

خجسته پور به تکمیل پروژه های زیرساختی در مرکز استان اشاره کرد و گفت: ایحا هتل افلاک در محل بام لرستان از سوی بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته شده است.

وی همچنین به تکمیل هتل صخره ای خرم آباد اشاره کرد و گفت: تکمیل و بهره برداری از این پروژه یکی از مطالبات مهم و اساسی مردم خرم آباد محسوب می شود که خوشبختانه هم اکنون از سوی بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار خرم آباد با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد امکان رفاهی و خدماتی گردشگری در استان تصریح کرد: خوشبختانه طی دو سال اخیر تحرک مطلوبی در این زمینه در استان ایجاد شده است.

اختصاص امتیازات لازم برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش گردشگری

خجسته پور با تاکید بر اینکه اقدامات صورت گرفته در این مدت قابل مقایسه با سالهای گذشته نیست گفت: هم اکنون شاهد پویایی بخش گردشگری استان با ورود بخش خصوصی هستیم.

وی با تایکد بر اینکه دولت در این زمنیه به تنهایی نمی تواند سرمایه گذاری کند گفت: در این راستا ضرورت دارد که زمینه ورود بخش خصوصی برای ایجاد این زیرساختهای رفاهی گردشگری در استان را فراهم آورد.

فرماندار مرکز لرستان با اشاره به پیش بینی امتیازات لازم از سوی دولت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان گفت:اعطای زمین رایگان، عدم پرداخت عوارض شهرداری و ... از جمله این امتیازات است.

ظرفیت آبشارهای طبیعی برای رونق بخش گردشگری لرستان

خجسته پور به آبشارهای طبیعی در مرکز استان لرستان مانند «نوژیان»، «بیشه» و «وارک» اشاره کرد و گفت: این آبشارها ظرفیت خوبی برای رونق گردشگری محسوب می شوند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ایجاد زیرساختهای مناسب در آبشار بیشه اشاره کرد و گفت: در این راستا طرح هایی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای ایجاد این زیرساختها در این منطقه در حال اجرا است.

فرماندار مرکز لرستان با بیان اینکه روستای بیشه یکی از روستاهای هدف گردشگری در استان محسوب می شود ادامه داد: هم اکنون چند سرمایه گذار بخش خصوصی برای ایجاد زیرساختهای رفاهی برای گردشگران در این روستا اعلام آمادگی کرده اند.

خجسته پور به تعریض جاده مسیر روستا و آبشار بیشه اشاره کرد و گفت: هم اکنون این اقدام از سوی اداره کل راه و شهرسازی لرستان در حال انجام است.

کد خبر 2879241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha