۲۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۵:۴۳

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی خبر داد:

کشف ۲۳ قطعه سکه طلا متعلق به دوران ساسانی در شهرستان ملکان

کشف ۲۳ قطعه سکه طلا متعلق به دوران ساسانی در شهرستان ملکان

تبریز - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از کشف ۲۳ قطعه سکه طلا متعلق به دوره ساسانی در شهرستان ملکان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، فرزین حق پرست در این خصوص به خبرنگاران گفت: در جریان سامان دهی منطقه تاریخی لیلان از شهرستان ملکان و با تلاش و پیگیری های مجدانه متخصصان باستان شناس این اداره کل، این سکه ها کشف شده است.

وی اظهار کرد: این سکه ها از جنس طلا و حدود دو برابر سکه بهار آزادی وزن دارند که با کشف این سکه ها گمانه زنی ها درباره مکان شهر تاریخی «شیز» را به یقین نزدیک تر می کند.

وی با اشاره به اینکه شهر تاریخی شیز متعلق به دوران تاریخی ساسانی است، گفت: باستان شناسان در مورد محل قطعی آن اتفاق نظر ندارند، لذا کشف این سکه ها به احتمال وجودِ شهرتاریخی شیز در لیلان اعتبار بیشتری می بخشد.

وی ادامه داد: برای پی بردن به جزییات بیشتر در مورد سکه ها، مطالعات و تحقیقات تکمیلی توسط باستان شناسان در حال انجام است.

بخش لیلان از توابع شهرستان ملکان در جنوب استان آذربایجان شرقی واقع و تاکنون چندین مرحله مورد بررسی و کاوش باستان شناسان قرار گرفته است.

کد خبر 2880337

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha