۲۱ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۵

گزارش جلسه؛

اولین نشست ستاد رسانه ای اربعین در ایلام/ مسئولان به جلسه نیامدند

اولین نشست ستاد رسانه ای اربعین در ایلام/ مسئولان به جلسه نیامدند

ایلام - در حالی که اولین نشست کمیته رسانه در استان ایلام برای اربعین در صدا و سیمای استان تشکیل شد که جای مسئولان دولتی در این مراسم خالی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، ایام اربعین سال گذشته بود که حدود دو میلیون زائر از مرز مهران طی دو هفته وارد و خارج شدند که همین مسئله به دلیل ضعف زیرساختهای استان ایلام باعث مشکلاتی برای مردم شد و البته در این میان مردم استان در پذیرایی از زورا سنگ تمام گذاشتند.

در سال جاری مسئولان در ۹ کمیته مختلف سعی دارند مشکلات استان ایلام را برای ایام اربعین سال جاری کمتر کنند که در این بین یکی از این کمیته ها، ستاد رسانه ای اربعین در استان ایلام با حضور رسانه های تاثیر گذار استان است.

در همین حال صبح چهارشنبه در محل صدا و سیمای استان ایلام اولین نشست ستاد رسانه ای اربعین برگزار شد که متاسفانه خبری از روابط عمومی ها دستگاه های اجرایی و تاثیر گذار و البته شرکت مخابرات استان نبود.

مشکلاتی از قبیل اینترنت در سال گذشته برای اصحاب رسانه وجود داشت و هم اکنون این مشکل در سطح استان مشاهده می شود که ضروری است مسئولان مخابرات هم پاسخگو باشند و هم برای حل مشکلات در بحث ارتباطات چاره ای بیاندیشند.

رسانه ها استان باید مطالبه گر باشند

کیومرث کوهی معاون خبر صدا و سیمای استان ایلام در این نشست با اشاره به اینکه کمیته رسانه هم اکنون اولین نشست خود را برای اربعین آغاز کرده است، گفت: وظایف این کمیته در چارچوب تعریف شده مشخص است.

وی بیان داشت: رسانه های استان ایلام از هم اکنون باید پیگیری وضعیت زیرساختهای استان ایلام باشند تا مشکلات سال قبل بسیار کمتر شود.

معاون خبر صدا و سیمای ایلام عنوان کرد: مرز مهران یکی از مهمترین ظرفیتهای استان ایلام است که در سال گذشته به با استقبال دو میلیون زائر در ایام اربعین مواجه بود و در سال جاری پیش بینی شده بیش از سه میلیون زائر از مرز مهران تردد داشته باشند.

وی نقش کمیته رسانه ای اربعین در استان را بسیار حائز اهمیت خواند و گفت: رسانه ها باید از مسئولان استان وعده های گفته شده برای اربعین سال جاری را مطالبه کنند.

کوهی افزود: در حال حاضر رسانه ها باید پیگیر اجرای زیرساختهای لازم از قبیل راه، سرویس بهداشتی، گیتهای ورود و خروج، آبرسانی و ...باشد و بررسی کنند چقدر استان و شهرستان برای اربعین سال جاری آماده شده است.

وی تصریح کرد: در کمیته رسانه ای اربعین در استان ایلام باید مشکلات شهرستان و استان به طور دقیق آسیب شناسی شود و راهکار برای حل آنها اتحاذ شود.

معاون خبر صدا و سیمای ایلام افزود: صدا و سیمای استان ایلام هم اکنون با ساخت برنامه هایی مشکلات شهرستان و زیرساختهای استان را برای اربعین پیگیری می کند و رسانه ها دیگر استان در بخش نوشتاری و مکتوب هم باید این مسئله را مد نظر قرار داشته باشند.

همکاری صدا و سیمای ایلام با رسانه ها استان برای اطلاع رسانی در ایام اربعین

توفیق عقابی قائم مقام صدا و سیمای استان ایلام نیز در این جلسه گفت: صدا و سیمای استان ایلام با دیگر رسانه های استان در زمینه اطلاع رسانی در ایام اربعین همکاری لازم را خواهد داشت.

وی بیان داشت: بسیاری از ظرفیتهای مرز مهران و استان ایلام باید در سطح رسانه های کشوری مطرح شود و کمی و کاستی هم در رسانه ها نیز پیگیری شود تا بخشی از مشکلات استان برای اربعین سال جاری حل شود.

عقابی گفت: دو ماه به ایام محرم بیشتر نمانده است و کمیته رسانه هر دو هفته یک بار در راستای هم اندیشی و اتخاذ تصمیم برای راهکاری رسانه ای در استان شکل می گیرد و به طور قطع نقش مهمی در رقع مشکلات زیرساختهای استان دارد.

وی افزود: همه مسئولان و رسانه ها باید پای کار باشند و هر فعالیتی در ایام اربعین در استان صورت می گیرد باید توسط کمیته رسانه ای اطلاع رسانی شود.

لزوم ساماندهی خدمات ارائه شده به زائران

خداداد ابراهیمی رئیس هیئت مدیره اتحادیه مطبوعات محلی کشور نیز در این نشست گفت: ایام اربعین سال گذشته باعث شد استان ایلام و مرز مهران در رسانه ها مورد توجه قرار گیرد و در سال جاری نیز برای اربعین این استان قطعا بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

وی گفت: به طور قطع صدا و سیما و دیگر رسانه های استان ایلام در اطلاع رسانی ایام اربعین سال گذشته بسیار خوب عمل کردند و در سال جاری نیز باید رسانه ها از مسئولان برای حل مشکلات پیگیری کنند.

ابراهیمی اظهار داشت: یکی از مهمترین نیازهای سال جاری برای اربعین لزوم ساماندهی خدمات ارائه شده به زائران در بخشهای مختلف است.

وی با اشاره به اینکه توزیع اقلام فرهنگی باید در مرز مهران ساماندهی شود، گفت: باید شرایطی در استان فراهم شود که خبرنگاران و عکاسان بعد از مرز مهران نیز همراه با زائران باشند و مسائل و مشکلات را بازگو کنند.

در این نشست رسانه های مختلفی از جمله خبرگزاری مهر مسائل و مشکلات مربوط به بخش اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیتهای صدا و سیما و دیگر رسانه ها را مطرح کردند و قرار شد در نشستهای بعدی هر رسانه فعالیتهایی که در راستای پیگیری مشکلات استان و شهرستان مهران در بحث زیرساختها و دیگر بخشها داشته ارائه دهد.

استان ایلام به واسطه ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق و وجود مرز بین المللی مهران که از سال ۱۳۸۲ بازگشایی شده، امروز یکی از مهمترین مناطق مرزی کشور برای تردد زائران به عتبات عالیات و صادرات کالا به شمار می رود.

هم اکنون به طور میانگین روزانه پنج هزار نفر در قالب کاروان های حج و زیات، مسافر و ...از مرز مهران تردد دارند اما تاکنون تردد انفرادی از مرز مهران ممنوع بوده هرچند در ایام مذهبی سال از جمله اربعین تردد انفرادی هم صورت می گیرد.

مرز مهران به عنوان امن ترین و نزدیک ترین مرز زمینی کشور به عراق شناخته می شود و همین مسئله باعث شده بیش از ۷۰ درصد زائران عتبات عالیات از این مرز به عتبات عالیات سفر کنند.

طی سالهای اخیر در ایام مذهبی سال از جمله اربعین شاهد ججم زیادی از تردد در مرز مهران بوده ایم که در این استان به دلیل کمبودهای امکانات و مسائل زیرساختی همواره مشکلاتی در سطح استان و مرز مهران وجود داشته که طی سالهای اخیر به رغم تلاشهای فراوان بخش مهمی از آنها بر طرف نشده است.

کد خبر 2881805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha