۲۷ مرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۰۳

مدیر عامل شرکت پتروشیمی جم خبر داد:

گرید پایپ مشکی برای نخستین بار در کشور در پتروشیمی جم تولید شد

گرید پایپ مشکی برای نخستین بار در کشور در پتروشیمی جم تولید شد

بوشهر - مدیر عامل شرکت پتروشیمی جم از تولید PE۱۰۰ مشکی برای اولین بار در کشور توسط پتروشیمی جم خبر داد و گفت: این محصول برای استفاده در مجموعه صنعت لوله و اتصالات پلی اتیلنی کاربرد دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پتروشیمی جم، سید علی بهشتیان با اعلام این خبر اظهار داشت: تلاش مستمر متخصصان شرکت پتروشیمی جم برای استفاده هرچه بهتر از توانمندی‌های نهفته مجتمع به‌منظور تولید گرید پایپ مشکی PE-۱۰۰ در مورخ ۲۱ مردادماه سال جاری به ثمر نشست.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی جم یادآور شد: پس از برگزاری موفقیت آمیز اولین همایش چالش‌های تولید و مصرف گرید PE-۱۰۰ (مواد اولیه گرید لوله)، که با حضور بزرگان این صنعت در محل مجتمع عظیم پتروشیمی جم برگزار شد، شرکت را مصمم کرد که در بهار سال ۱۳۹۴تولید داخلی گرید مشکی را برای مجموعه صنعت لوله و اتصالات پلی اتیلنی کشور فراهم کند.

بهشتیان در ادامه افزود: طبق برنامه از پیش تعیین شده از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری تولید گرید پایپ PE-۱۰۰N آغاز و به موازات آن جنبه های متعدد فنی - عملیاتی تولید گرید مشکی مورد ارزیابی قرار گرفته و خوشبختانه تلاش چهار ماهه تیم فنی این شرکت با تولید محصول مشکی گرید پایپ با کیفیت مناسب به نتیجه رسید.

وی ادامه داد: طی هفته جاری بخشی از این محصول جهت جمع آوری بازخورد مصرف کنندگان در بورس کالا عرضه خواهد شد.

بهشتیان با تاکید بر واقع شدن ایران در منطقه خشک و کم آب خاطرنشان کرد: امید است با توجه به تولید این محصول نقش موثرتری در حفظ و جلوگیری از هدر رفت منابع زیرزمینی داشته باشد. نیاز کشور یا از طریق تولیدکنندگان منطقه‌ای و بین‌المللی(نظیر سابیک عربستان، بروج امارات، فورموسای تایوان و...) تامین و یا از طریق کامپاندینگ گرید PE-۱۰۰ Natural با مستربچ مشکی تولید و مصرف می‌شد.

وی ادامه داد: تولید این محصول علاوه بر جلوگیری از خروج حجم قابل توجه ارز، ضمن ارتقای استانداردهای موجود، امکان تولید لوله مشکی مرغوب را در مقایسه با روش‌های جاری در صنعت لوله های پلی اتیلن مهیا می سازد.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی جم در پایان بیان کرد: شرکت پتروشیمی جم تلاش می‌کند در سال جاری تولید انبوه این محصول استراتژیک را آغاز و به صنعت گران و متقاضیان عرضه کند.

رئیس کارخانه پلی اتیلن سنگین نیز گفت: با راه اندازی خط تولید PE۱۰۰ مشکی در مجتمع پتروشیمی جم نیاز کشور به واردات این کالای استراتژیک تا حدودی مرتفع خواهد شد.

رضا ابراهیم زاده اظهار داشت: هفته جاری واحد پلی اتیلن سنگین شرکت اقدام به تولید موفقیت آمیز پایپ PE۱۰۰ مشکی کرد.PE۱۰۰ سفید تولیدی شرکت قبل از ورود به شرکت های تولید کننده لوله در صنایع پایین دستی به رنگ مشکی در می آمد که به دلایل مختلفی از جمله اکسترود مجدد و کامپاندینگ نادرست و همچنین کیفیت نامناسب دوده و مستربچ مصرفی مشکلات عدیده ای را برای تولید کننده و مصرف کننده به‌وجود می آورد.

وی ادامه داد: ولی با راه‌اندازی خط تولید PE۱۰۰ مشکی در مجتمع پتروشیمی جم دیگر این مشکل در کشور رفع خواهد شد و نیاز کشور به واردات این کالای استراتژیک تا حدودی مرتفع خواهد شد.

یکی از مزیت های نسبی واحد پلی اتیلن سنگین پتروشیمی جم نسبت به سایر واحد های مشابه داشتن دو خط اکسترودر مجزا برای تولید گرانول های سفید، زرد، نارنجی، آبی ومشکی است.

کد خبر 2886674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha