۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۶:۰۲

به مدت دو روز؛

کنکره ملی کشاورزی ارگانیک و مرسوم در اردبیل آغاز به کار کرد

کنکره ملی کشاورزی ارگانیک و مرسوم در اردبیل آغاز به کار کرد

اردبیل – چهارمين کنگره ملی کشاورزی ارگانيک و مرسوم با ارائه بیش از ۶۰۰ مقاله از سطح کشور با حضور اساتید، مدیران و صاحب نظران به مدت دو روز در دانشگاه محقق اردبيلی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، این کنگره که بعد از ظهر چهارشنبه آغاز شد، ۱۰ محور پژوهشی و تحقیقاتی را به منظور ارتقا و افزایش کشاورزی ارگانیک در دستور کار قرار داده است.

رئيس چهارمين کنگره ملی کشاورزی ارگانيک و مرسوم در این همایش تبادل افکار و ارائه يافته های جديد را از اهداف این کنگره برشمرد و اضافه کرد: اين کنگره با قرار دادن کشاورزی ارگانيک در مقابل مرسوم به دنبال بهبود عملکرد محصولات است.

اسماعيل چمنی نمايش جديد ترين يافته ها، انتقال يافته های جديد در کشاورزی مرسوم و ارگانيک، سوق دادن پژوهشگران کشاورزی به سمت توليد ارگانيک و تشويق توليد در اين راستا را از دیگر اهداف این کنگره برشمرد.

وی با اشاره به تاثیر برگزار یاین کنگره ها در گرایش به کشاورزی ارگانیک یادآور شد: انتظار می رود کنگره کاورزی ارگانیک در نهادينه کردن فرهنگ توليد محصول سالم موثر باشد.

رئيس دانشکده علوم کشاورزی دانشگاه محقق اردبيلی ارتقا سلامت جامعه را وظيفه انسانی مد نظر این کنگره برشمرد و تصريح کرد: با گسترش روز افزون جمعيت، ارتقا سطح تغذيه و کيفيت توليد و ايمنی اهميت ويژه يافته و در اين راستا کاهش مصرف سموم به ويژه صنعتی اهميت ويژه دارد.

وی در خصوص محورهای این همایش نیز یادآور شد: تولید محصولات زراعی، باغی و دامی ارکانیگ، چالش های گذر از کشاورزی رایج به کشاورزی ارگانیک، مدیریت آب و خاک در این کشاورزی، نقش ماشین آلات در کشاورزی ارگانیک، اهمیت منابع طبیعی در این سیستم و... از محورهای مهم این کنکره است.

چمنی مدیریت آفات، گیاهان دارویی و کاربرد آنها در کشاورزی، کاربرد زیست فناوری و نانوفناوری در کشاورزی، شیوه های نوین در تولید محصولات، کشاورزی ارگانیک و تغذیه سالم و... را از دیگر محورهای پژوهشی و تحقیقاتی مقاله های ارائه شده عنوان کرد.

دبیر علمی این کنگره نیز طی سخنانی تعداد مقالات ارسال شده به این کنگره را ۶۰۰ مقاله برشمرد و تصریح کرد: این کنگره علاوه بر توجه به رشد تولیدات علمی، پژوهش مربوط به خاک سالم، گیاه سالم و انسان سالم را نیز مورد توجه قرار داده است.

علی گلی زاده با بیان اینکه این کنگره شاید نارسایی هایی داشته باشد، عنوان کرد: با این حال امیدواریم با تداوم و استمرار این دست کنکره ها به نقطه روشنی در زمینه تولیدات ارگانیک کشاورزی دست یابیم.

کد خبر 2887524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha