۳ شهریور ۱۳۹۴، ۸:۱۳

به همت «فانوس دریایی» صورت می‌گیرد؛

انتشار کتابی برای معرفی پیامبر اسلام(ص) به کودکان آمریکای لاتین

انتشار کتابی برای معرفی پیامبر اسلام(ص) به کودکان آمریکای لاتین

کتاب «دوست من عنکبوت» همزمان با اکران فیلم محمد رسول‌الله (ص) از سوی گروه کودکان و نوجوانان اسپانیایی زبان «فانوس دریایی» برای کودکان آمریکای لاتین منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، گروه کودک و نوجوان اسپانیایی زبان «فانوس دریایی» از انتشار کتاب کودکانه «دوست من عنکبوت» نوشته دکتر بابک صابری با هدف معرفی پیامبر اکرم(ص) به کودکان اسپانیایی زبان آمریکای لاتین خبر داد.

این کتاب کودکانه، حکایت پنهان شدن پیامبر اکرم(ص) در غار است که در جریان خروج پیامبر(ص) از مکه به سوی مدینه رخ داد. مشرکان به جست‌و‌جوی وی کوه و برزن را گشتند و حضرت به مدت سه روز در درون یک غار پنهان شد. به فرمان خداوند متعال عنکبوتی بر در غار منزل کرده و تار تنیده بود و کبوترهایی در آنجا تخم گذاشته بودند، به ترتیبی که هر کس این صحنه را می‌دید یقین می‌کرد سال‌ها کسی از این شکاف عبور نکرده و داخل غار از وجود هر جنبنده‌ای خالی است. این کتاب گفت و گوها و تلاش های عنکبوت و کبوترها را به ترسیم کشیده است.

این داستان که تلاش شده از ساختار مذهبی فاصله بگیرد و به تلاش حیوانات برای نجات جان بهترین مخلوق عالم بپردازد، توانسته تابلویی زیبا برای کودکان و نوجوان در راستای درک عظمت شخصیت پیامبر(ص) را به تصویر بکشد.

این کتاب که از سوی حسن عامه‌کن تصویرگری شده، هنوز در ایران و به زبان فارسی منتشر نشده است.

گروه کودک و نوجوان اسپانیایی زبان فانوس دریایی پیش از این در نظر داشت این کتاب را در مقابله با اهانت به پیامبر اکرم (ص) منتشر کند که به دلایل مشکلات مالی این کار به تأخیر افتاد و در نهایت با حمایت های مالی شماری از نیکوکاران استان یزد این امر محقق شد.

این اثر همزمان با اکران فیلم محمد رسول الله (ص) به کارگردانی مجید مجیدی در سینماهای ایران، منتشر و به کشورهای مختلف آمریکای لاتین ارسال خواهد شد.

کد خبر 2893817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha