۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۹:۳۷

نویسنده برجسته اروگوئه‌ای از قصه مصطفی رحماندوست تقدیر کرد

نویسنده برجسته اروگوئه‌ای از قصه مصطفی رحماندوست تقدیر کرد

نویسنده برجسته اروگوئه‌ای از «قصه دوتا لاک پشت تنها» تقدیر کرد و این داستان را تلاش برای رسیدن به آرزوها و زندگی بهتر دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، گابریلا ارمند اوگون نویسنده و تصویرگر برجسته اروگوئه‌ای با ارسال یادداشتی به گروه کودک و نوجوان اسپانیایی زبان فانوس دریایی از کتاب «قصه دو لاکپشت تنها» نوشته مصطفی رحماندوست تمجید کرد.

چند ماهی است که این کتاب با تصویرگری علیرضا گلدوزیان از سوی گروه کودک و نوجوان زبان فانوس دریایی به زبان اسپانیایی منتشر شده و اکنون در حال عرضه در کشورهای مختلف آمریکای لاتین است.

گابریلا ارمند اوگون داستان نویس کودکان و نوجوانان با مطالعه این اثر یادداشتی را برای گروه کودک و نوجوان اسپانیایی زبان فانوس دریایی ارسال کرده و از این اثر به خوبی تمجید کرده است.

«قصه دو لاکپشت تنها»،   روایتی زیبا از مصطفی رحماندوست با تصویرگری ماهرانه علی رضا گلدوزیان. غم و تنهایی دو بچه لاکپشت که از آنچه که زندگی برایشان تقدیر کرده است، یعنی انزوا و تنهایی پیروی نمی کنند. ایمان و جسارت به ایشان قدرت می دهد تا با این سرنوشت مبارزه کنند و راهی برای تغییر آن بیابند. در راه یافتن زندگی بهتر، خستگی و ترس و صد البته استقامت و پشتکار همراه هر کدام از آنهاست. این داستان با نقاشی‌های رنگی زیبا، اهمیت مواجه شدن با بیم و هراس و تلاش برای رسیدن به آرزوها را روایت می کند.

از خانم گابریلا ارمند اوگون تا کنون داستان های مختلفی در کشورهای اروگوئه، آرژانتین و کلمبیا منتشر شده است که از میان آنها می توان به کتاب های مارتین و وبلاگ خولیتا اشاره کرد. وی جوایز مختلفی را نیز در از سال ۲۰۰۲ تا کنون در کشورهای کلمبیا و اروگوئه از آن خود کرده است.

گروه کودک و نوجوان اسپانیایی زبان فانوس دریایی تا کنون با ترجمه و انتشار بیش از شصت کتاب کودک و نوجوان ایرانی زمینه معرفی ادبیات ایران را در آمریکای لاتین فراهم آورده است.

قصه دوتا لاک‌پشت تنها به قلم مصطفی رحماندوست و تصویرگری علیرضا گلدوزیان که پیش از این، از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به زبان های فارسی و انگلیسی منتشر شده، ماجرای دو لاک پشتی است که هر کدام از آنها به شکل یک «دست» در می‌آیند. این کتاب نوعی قصه - بازی برای کودکان گروه سنی الف است و این قابلیت را دارد که کودکان نمایش آن را هم بازی می کنند.

نسخه ایتالیایی این کتاب نیز جايزه بخش داستان كودک سومين دوره مسابقه كيفيت نشر خصوصی ايتاليا را از آن خود کرده بود.

کد خبر 2968520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha