۳ شهریور ۱۳۹۴، ۱۷:۴۰

حسین مسافرآستانه در گفتگو با مهر:

تغییر زمان هیچ‌ یک از جشنواره‌های یاس و فیلم نوجوانان شدنی نیست

تغییر زمان هیچ‌ یک از جشنواره‌های یاس و فیلم نوجوانان شدنی نیست

دبیر سومین جشنواره بین المللی فیلم «یاس» تاکید کرد با توجه به شرایط موجود امکان تغییر زمان برگزاری هیچکدام از دو جشنواره «یاس» و فیلم‌های نوجوانان وجود ندارد و همزمانی دو روزه اجتناب‌ناپذیر است.

حسین مسافرآستانه مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری و دبیر سومین جشنواره بین المللی فیلم «یاس» در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به همزمانی برگزاری این جشنواره و جشنواره فیلم های نوجوانان گفت: برنامه ریزی سازمان سینمایی و نهادهای برگزارکننده این دو جشنواره که شامل موسسه رسانه های تصویری و بنیاد سینمایی فارابی است به گونه ای بود که هر کدام از این جشنواره ها در زمان خاص خود برگزار شود و تاریخ جشنواره ها از پیش تعیین شده و مشخص بود و دو جدول تعریف شده با هماهنگی که بین موسسه رسانه تصویری و فارابی انجام شده بود، در نظر گرفته شده بود.

وی بیان کرد: ولی به دلایلی برگزاری این دو جشنواره دستخوش تغییرات اساسی شد که از آن جمله می توان به تغییراتی که در برگزاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان رخ داد، اشاره کرد و جشنواره به دو بخش نوجوانان و کودکان تفکیک شد و بخش نوجوانان این جشنواره به همدان منتقل شد.

دبیر سومین جشنواره فیلم «یاس» تاکید کرد: با توجه به اینکه در همدان هم علاوه بر برگزاری این جشنواره رخدادهای فرهنگی دیگری مانند برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوانان و حضور رییس جمهور در این شهر وجود دارد، انتخاب تاریخ برگزاری این جشنواره در همدان را سخت و فشرده کرد اما با تمام این فشردگی باز هم همدان آمادگی خود را برای برگزاری جشنواره نوجوانان اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه در نهایت تاریخ برگزاری این جشنواره ۴ تا ۸ مهر ماه انتخاب شد، بیان کرد: امکان انتخاب تاریخ دیگری برای برگزاری جشنواره فیلم نوجوانان نبود و این تاریخ تنها تاریخی بود که به دلیل فشردگی تعداد پروژه های فرهنگی در همدان تعیین شد.

مسافرآستانه درباره تداخل زمانی دو روزه بین جشنواره فیلم‌های ویدیویی «یاس» و جشنواره فیلم‌های نوجوانان گفت: با توجه به شرایط موجود تلاش خود را کردیم تا در صورت امکان تاریخ برگزاری جشنواره فیلم «یاس» را علی رغم برنامه ریزی های انجام شده، با همکاری استان مازندران تغییر دهیم که متاسفانه این امکان به وجود نیامد و حجم حضور مسافران در شهریور ماه در استان مازندارن امکان تغییر تاریخ برگزاری جشنواره را نداد. همچنین تاریخ بعد از این هم را نمی‌توانستیم در نظر بگیریم چرا که این استان در تاریخ های دیگر برنامه های فرهنگی دیگری را دنبال می کرد.

وی بیان کرد: با هماهنگی های انجام شده بین موسسه رسانه های تصویری و بنیاد سینمایی فارابی تنها ۲ روز این دو جشنواره با هم تلاقی دارد که البته هیچ کدام از برنامه های اصلی این دو جشنواره از جمله مراسم افتتاحیه و اختتامیه همزمان برگزار نمی شود. در چنین شرایطی مدیران و مسئولان سینمایی کشور در صورت تمایل در هر دو رخداد حضور می‌یابند و ان‌شاالله مشکلی برای اهالی رسانه هم پیش نخواهد آمد.

مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری تاکید کرد: لیست تفکیکی برای مهمانان هر دو جشنواره با توجه به موضوع متفاوت آنها داریم و مهمانان مشترکی بین دو جشنواره وجود ندارد. تنها نگرانی ما این بود که نتوانیم اصحاب رسانه را در هر دو پروژه داشته باشیم که تلاش می کنیم با تعاملی که با مدیران رسانه های مختلف خواهیم داشت درخواست کنیم تا خبرنگاران خود را به گونه‌ای اعزام کنند تا هر دو جشنواره پوشش داده شود.

مسافر آستانه در پایان تاکید کرد: با توجه به شرایط خاصی که در مهر ماه پیش آمد، ناچار به همزمانی شدیم و از سال آینده دیگر شاهد چنین تداخلی نخواهیم بود.

کد خبر 2895556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha