۱۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۸:۱۸

طی سالجاری؛

۸۰۰ واحد صنفی بدون پروانه در قم پلمب شد

۸۰۰ واحد صنفی بدون پروانه در قم پلمب شد

قم - رئیس اتاق اصناف قم از بررسی هزار و ۱۱۴ شکایت مردمی از اصناف قم طی سالجاری خبر داد و گفت: در این مدت ۸۰۰ واحد صنفی بدون پروانه پلمب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن احمدلو ظهر چهارشنبه در نشست خبری مشترک اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مدرسه اصناف از مهرماه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، همچنین دانشگاه اصناف نیز از سال آینده فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سیستم یکپارچه اتوماسیون در سطح ادارات استان قم برای نخستین بار اجرا می‌شود، گفت: شهروندان می‌توانند شکایت خود از واحدهای صنفی را به واحد نظارت و بازرسی اصناف از طریق شماره ۳۷۷۵۱۲۱۲ اعلام کنند.

رئیس اتاق اصناف قم افزود: طی سالجاری هفت هزار و ۸۰۵ مورد پذیرش واحدهای صنفی انجام گرفته است که ۶ هزار و ۲۲۰ پروانه جدید صادر شده است، همچنین ۸۰۰ واحد بدون پروانه پلمپ شده‌اند که ۲۵۰ واحد تخلیه و جمع آوری و ۷۳۸ واحد پروانه دریافت کرده‌اند.

احمدلو گفت: برای ۲ هزار و ۲۳۳ نفر از ابتدای سال تاکنون دوره‌های آموزشی در زمینه اصناف برگزار شده است.

وی با اشاره به ایجاد واحد حقوقی در اصناف قم افزود: از ابتدای سال ۹۳ این واحد جهت بررسی مشکلات اتحادیه‌ها و اتاق بازرگانی فعالیت خود را شروع کرده است.

رئیس اتاق اصناف استان قم بیان کرد: واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف از ابتدای سال هزار و ۱۱۴ شکایت مردمی را مورد بررسی قرار داده است و همچنین ۲۲ هزار و ۲۱۰ بازدید از واحدهای صنفی طی این مدت به عمل آمده است.

کد خبر 2902405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha