۲۰ شهریور ۱۳۹۴، ۸:۱۳

پاسخ به سئوالان بیمه شدگان

شرایط بازنشستگی در قانون تامین اجتماعی/ سن مقرر مردان و زنان

شرایط بازنشستگی در قانون تامین اجتماعی/ سن مقرر مردان و زنان

رسیدن به سن قانونی ، داشتن سنوات خدمت پرداخت حق بیمه ، اشتغال در مشاغل سخت و زیان آور و... از جمله شرایطی است که برای بازنشستگی در قانون تامین اجتماعی باید مد نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، برای احراز شرایط بازنشستگی در قانون تامین اجتماعی به دو عامل توجه می شود:

الف:رسیدن به سن مقرر در قانون

سن مورد نیاز برای احراز بازنشستگی در مقررات فعلی تامین اجتماعی موارد متفاوتی را دربرمیگیرد. برای مثال در مشاغل سخت و زیان آور و قانون بازنشســتگی جانبازان با ۲۰ سال سابقه، شرط سنی لحاظ نمی شود و فقط داشــتن سنوات مندرج در قانون برای بازنشستگی کفایت می کند.

همچنین خانم های مشــغول به کار در کارگاه های مشــمول قانون کار با ۴۲ سال سن و ۲۰ سال سابقه میتوانند با ۲۰ روز حقوق بازنشســته شوند.

بازنشستگی با ۵۰ سال سن و ۳۰ سال سابقه برای آقایان و ۴۵ سال سن و ۳۰ سال سابقه برای خانمها نیز یکی دیگر از اشکال بازنشستگی است که مشمولان این بند با ۳۰ روز حقوق بازنشسته میشوند.

در مورد دیگر، آقایان با ۶۰ سال سن و ۱۰ سال سابقه و خانم ها با ۵۵ سال سن و ۲۰ سال سابقه با ۲۰ روز حقوق میتوانند درخواست بازنشستگی کنند.

ب: داشتن سنوات خدمت پرداخت حق بیمه به میزان مقرر در قانون تامین اجتماعی

میزان حداکثر سنوات قابل تاثیر در تعیین مستمری بازنشستگی در قانون تامین اجتماعی ۳۵ ســال است و سنوات بیشتر از ۳۵ سال در فرمول مربوط به بازنشستگی قابل محاسبه نخواهد بود.

باید توجه داشت که منظور از سنوات خدمت، مدت زمانی است که بابت کارگر و بیمه شده به شعب سازمان تامین اجتماعی حق بیمه پرداخت شده است. ممکن است فردی سابقه کار زیادی داشته باشد ولی حق بیمه آن توسط کارفرما به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده باشد، که در این صورت برای بازنشستگی قابل محاسبه نخواهد بود.

توصیه می شود برای جلوگیری از این وضعیت، بیمه شده هرچند مدت یکبار وضعیت بیمه خود را از شعبه مربوطه یا از سایت تامین اجتماعی جویا شــود. ضمن اینکه الزم است بیمه شــدگان کلیه سوابق پرداخت حق بیمه خود را در آخرین شعب های که در حال پرداخت حق بیمه هستند متمرکز کنند تا هنگام استفاده از بازنشستگی و یا خدمات دیگر دچار مشکل و وقفه در برقراری مستمری نشوند.

نکته دیگر در مورد میزان مستمری پرداختی، رعایت حداقل و حداکثر پرداخت مستمری است. مستمری به موجب ماده ۱۱۱ قانون تامیناجتماعی نباید از حداقل حقوق سال مربوطه کمتر باشد و از حداکثر حقوق سال مربوطه که در حال حاضر ۷ برابر حداقل حقوق است بیشتر باشد. این موضوع درمورد دریافت حق بیمه نیز رعایت میشود و سازمان تامین اجتماعی نیز حق بیمه را در این چارچوب از کارفرما دریافت میکند.

مواردی که در میزان مستمری بیمه شده دخالت دارند، به ترتیب تاثیر عبارت اند از:

۱- میزان حق بیمه ای که بیمه شده در دو سال پایانی خدمت منجر به بازنشستگی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت میکند تاثیری اساسی در میزان معین مستمری دریافتی دارد.

بنابراین معمولا کسانی که در دو سال پایانی خدمت خود بر مبنای حداقل حقوق سال مربوطه حق بیمه پرداخت می کنند، از مستمری حداقلی نیز برخوردار میشوند. همچنین کسانی که با وجود افزایش حقوق در طول سالهای متمادی خدمت، کارفرما حداقل حقوق را برای آنها در لیست حق بیمه درج میکند و بر مبنای حقوق واقعی حق بیمه پرداخت نمی کنند، از این بابت متضرر می شوند و درنتیجه از مستمری واقعی خود برخوردار نمی شوند.

۲- مدت زمان پرداخت حق بیمه نیز یکی دیگر از عوامل اساسی در میزان دریافت مســتمری است. در قانون تامین اجتماعی و تغییرات بعدی آن حداقل ســنوات لازم برای احراز بازنشستگی از ۱۰ سال شروع می شود و تا حداکثر ۳۰ سال ادامه می یابد. بیمه شدهای که با ۳۰ سال سابقه بازنشسته میشود، از کسی که با ۱۰ سال یا ۲۰ سال سابقه بازنشسته می شود، قطعا مستمری بیشتری دریافت خواهد کرد.

این امر طبعا با عدالت بیمه ای سازگارتر است، زیرا هرکس با توجه به میزان حق بیمه پرداختی از مستمری بهره مند خواهد شد. حق بیمه را در این چارچوب از کارفرما دریافت می کند.

مواردی که در میزان مستمری بیمه شده دخالت دارند، به ترتیب تاثیر عبارتند از: ۱- میزان حق بیمه ای که بیمه شده در دو سال پایانی خدمت منجر به بازنشستگی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کند تاثیری اساسی در میزان معین مستمری دریافتی دارد. بنابراین معمولا کسانی که در دو سال پایانی خدمت خود بر مبنای حداقل حقوق سال مربوطه حق بیمه پرداخت می کنند، از مستمری حداقلی نیز برخوردار می شوند.

همچنین کسانی که با وجود افزایش حقوق در طول سالهای متمادی خدمت، کارفرما حداقل حقوق را برای آنها در لیست حق بیمه درج می کند و بر مبنای حقوق واقعی حق بیمه پرداخت نمی کنند، از این بابت متضرر می شوند و در نتیجه از مستمری واقعی خود برخوردار نمی شوند.

۲- مدت زمان پرداخت حق بیمه نیز یکی دیگر از عوامل اساسی در میزان دریافت مســتمری است. در قانون تامین اجتماعی و تغییرات بعدی آن حداقل ســنوات لازم برای احراز بازنشستگی از ۱۰ سال شروع می شود و تا حداکثر ۳۰ سال ادامه می یابد.

بیمه شده ای که با ۳۰ سال سابقه بازنشسته می شود، از کسی که با ۱۰ سال یا ۲۰ سال سابقه بازنشسته می شود، قطعا مستمری بیشتری دریافت خواهد کرد. این امر طبعا با عدالت بیمه ای سازگارتر است، زیرا هرکس با توجه به میزان حق بیمه پرداختی از مستمری بهره مند خواهد شد.

۱۱ سال ســابقه کار در مشاغل ســخت و زیان آور دارم و بیمه ام نیز پرداخت شــده اســت. ۲ سال خدمت سربازی رفته ام و حق بیمه آن را پرداخته کرده ام. در حال حاضر ۳۷ سال دارم. مدرک تحصیلی ام فوق لیسانس مکانیک اســت. هنوز مشغول به همین کار هستم. آیا با این شــرایط می توانم بازنشسته شوم؟

میزان تحصیلات تاثیری در بازنشســتگی ندارد. در حال حاضر شما شرایط بازنشستگی را ندارید. حداقل ۵۰ سال سن و ۳۰ سال سابقه یا ۶۰ سال سن و حداقل ۲۰ سال سابقه برای بازنشستگی آقایان لازم است.

خانمی هستم که حدود ۱۳ سال سابقه بیمه دارم. در حال حاضر ۲ ماه است که استعفا داده ام و می خواهم با نرخ ۱۲ درصد برای استفاده از خدمات بازنشستگی خودم را بیمه حرف و مشاغل آزاد کنم. کارکنان شعبه گفتند چون بیش از ۱۰ سال سابقه دارم، متوسط مبلغ دستمزد ماهیانه ۲ سال آخر را به عنوان مبنای پرداخت حق بیمه تعیین می کنند، که مبلغ آن حدود ۲۷۰ هزار تومان می شود. این مبلغ برای من زیاد است.

چند سئوال دارم: اگر از جایی که الان در آن پاره وقت کار می کنم بخواهم با حداقل دستمزد برای من بیمه رد کنند، ماهیانه چقدر باید حق بیمه پرداخت کنم؟ اگر چند ســال با حداقل دستمزد حق بیمه را بپردازم و در ۲ ســال آخر پرداخت آن را بیشتر کنم تا به حقوق قبلیام برسد چه مشکلی پیش میآید؟ اگر بخواهم با همان مبلغ ۲۷۰ هزار تومان خود را بیمه مشاغل آزاد کنم، در چه صورتی می توانم با ۲۰ سال سابقه و با ۲۰ روز حقوق بازنشسته شوم؟

۳۰ درصد حداقل حقوق (حداقل حقوق در سال ۹۴، ۷۱۲ هزار تومان است) باید به عنوان حق بیمه پرداخت شود. کمتر از مبلغ فوق را نمی توان به عنوان دستمزد مبنای تعیین حق بیمه پرداخت کرد. اگر در ۲ سال آخر خدمت حقوق مبنای پرداخت حق بیمه به طور غیرمتعارف افزایش یابد محاسبه مستمری که در حالت عادی براساس میانگین ۲ سال پایان اشتغال محاسبه می شود، به صورت ۵ ساله محاسبه و تعیین می شود. البته به شرطی که افزایش دستمزد در ۲ سال پایانی اشتغال ناشی از ارتقای شغلی نباشد. خانم ها با ۲۰ سال سابقه و ۵۵ سال سن می توانند با ۲۰ روز حقوق بازنشسته شوند، مگر اینکه مشمول قانون کار باشند که با ۲۰ سال سابقه و ۴۲ سال سن میتوانند درخواست بازنشستگی کنند. مشمولین بیمه حرف و مشاغل آزاد تحت پوشش قانون کار نیستند، زیرا کارفرما ندارند و در کارگاه های مشمول قانون کار به عنوان کارگر مشغول به کار نیستند. 

کد خبر 2906613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • س عباسی ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۰
      5 4
      خیلی خوب بود واقعا بهره برد از این سایت ازمسئولین کمال تشکررادارم
    • م شیرزادی ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
      31 13
      من پرستار هستم 2سالطرح داشتم بعد ازان یک وقفه 6ماهه سپس استخدام شده ام همینک 18سال سابقه کار دارم با توجه به این فاصله خدمتی میتوانم 20سال بازنشست شوم طبق قانون مشاغل سخت .20سال سابقه ام که تمام شود 42ساله میشوم اگر جواب اولی منفی است ایا با 20روز میتوانم بازنشست شوم با تشکر
    • علی ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
      15 6
      باسلام اینجانب 20سال سابقه کار یک چشم تنبلی دارد ودور چشم دیگر 2 می باشد. به نظر شما من کارافتادگی. می شوم
    • فرامرز تهرانی ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۳
      8 4
      دست شما درد نکند. استفاده فراوان بردیم.
    • شهره آرایشان نظامی ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
      24 8
      با عرض سلام و خسته نباشید، زنی هستم با 61 سال سن که هفت سال سازمانی که در آن کار میکردم بیمه بوده ام بعد از گذشت تقریبا سه سال خودم را بیمه اختیاری کرده ام و اکنون حدود 14 سال پرداخت بیمه دارم .آیا میتوانم خود را باز نشسته کنم ؟ چگونه؟ و به چه صورت؟ ممنون می شوم اگر پاسخ دهید.
    • محسن گنجی ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۸
      52 22
      آیا آقایان با 55سال سن و 25سال سابقه بیمه میتوانند بازنشسته شوند؟
    • سيد جواد نقيبي تربتي ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
      8 2
      من هم مشكل دارم
    • سيد جواد نقيبي تزبتي ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۴
      19 3
      با سلام با 19 سال سابقه كار و 65 سال سن چگونه مي توانم خودم را با 20 سال سابقه كار بازنشسته كنم و از قانون استفاده كنم آيا امكان اقدام براي بيمه بيكاري براي رساندن سوابقم از 19 سال به 20 سال جهت خريد بيمه وجود د ارد ؟ ضمنا داراي گلكوم و ديسك كمر و مشكل اعصاب مي باشم من را ياري فرماييد
    • سيد جوادنقيبي تر بتي ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
      15 5
      توان کار ندارم، 19سال سابقه دارم گواهي پزشک معتبر براي چشم وديسک کمر دارم مرا راهنمایی کنید که چگونه می توانم بازنشسته شوم
    • سیروان رسولی ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۵
      15 0
      سلام وقت بخیر در مشاغل ازاد وبیمه ازاد اگرشخصی 55سال عمرداشته باشد و 14سال بیمه پرداخت کرده باشد اگر بخواهد بازنشسته شود راه و روش چگونه خواهد بود وچقدر حقوق بهش تعلق میگیرد؟
    • محمد توکلی ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
      2 0
      واقعا عالی بود متشکرم
    • مسلم محسن اقایی ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
      6 4
      سلام فردی 41ساله با سابقه بیمه22سال دارم وشغلم تعویض روغنی است و از ناحیه هر دویایم مشکل انحراف ستون فقرات دارم و راه رفتن و کار کردن برایم مشکل است میخاستم ببینم ایا سختی کار ب من میخورد واینکه ایا میتوانم با شرایط سن و سابقه و مشکل جسمی ام باز نشسته شوم.باتشکر
    • فريباسادات نقيب اصفهاني ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
      9 6
      باسلام من 25 سال سابقه دارم و45 سالمه ديگه نميتونم كار كنم ميتونم بازنشست شوم؟ لطفا" مراراهنمائي فرمائيد
    • رضا صادقی ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
      13 4
      با سلام من 37سال سن و23سال سابقه بیمه دارم آیا میتوانم بازنشست شوم؟1
    • ابوالفضل حصاری ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
      2 3
      ممنون از راهنمایی شما. استفاده کامل بردم
    • مهدی داداشی ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۵
      7 1
      سلام. بابام با 26سال سابقه کار از نانوایی با چهار سال بیمه بیکاری کلا 30سابقه دارای55سن ایا میتواند بعد اتمام بیمه بیکاری باز نشسته بشه
    • مریم گلیان ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۳
      4 1
      با سلام من همسرم از سال 71 حق بیمه می پردازد مشاغل آزاد هستیم میخواستم بدانم چند سال دیگر بازنشسته می شویم
    • مهدی نوروزی ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۶
      7 2
      سلام آیاباسن 50و20سال سابقه میتوانم بازنشست شوم
    • علی اکبراکبری ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
      16 4
      ایا حقوق بیمه اختیاری باسایر بیمه ها فرق دارد?ایا کسی میتواند بابیست وسه سال وسن 58سال بازنشسته شود وحقوقی که دریافت خواهد کرد چقدر است?
    • ز. آقایی ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
      1 1
      با سلام من 2سال طرحم رو بیمه خدمات درمانی بودم والان 9سال بیمه تامین اجتماعی هستم با توجه به شرایط مشاغل سخت وزیان آور وقانون بازنشستگی چگونه متوانم بیمه خدمات درمانی رو به تامزن اجتماعی تبدیل کنم وچند سال دیگه باید کار کنم تا با 30روز حقوق بازنشسته بشم در ضمن 38ساله هستم
    • مجید مرادی ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
      0 0
      خیلی ممنون از آگاهی که ب ما رسوندین
    • فاطمه مرادی اول ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
      12 1
      با سلام من 51 سالمه حدود ده ساله پرداخت بیمه تامین اجتماعی دارم بخدا قالی بافی در این شرایط جزو مشاغل سخت محسوب میشه ایا میتوانم باز نشسته شوم ممنون
    • محمدچاوشی ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
      5 0
      باسلام .بنده راننده تاکسی هستم.از سال 1389 از ظرف سازمان تاکسیرانی بیمه پرداخت میکنم.میخاستم بدونم بیمه شغل راننده تاکسی جزو مشاغل سختی زیان آور هست؟یا نه؟ اگر جزو مشاغل سختی زیان آور هست آیا دو سال خدمت سربازی هم جزو سابقه سختی زیان آور محسوب میشود؟ یا نه؟
    • فاطمه ممدی ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
      6 0
      سلام.من تازه جواز کسب گرفته ام و با خواهرم مشغول به کار هستم آیا میتوانم خواهرم را بیمه تامین اجتماعی بکنم زیر نظر کارگاه خودم؟
    • زینب سمیعی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
      7 0
      سلام میشه باسن ٣٠سال 10سال سابقه پرداخت بیمه بازنشست شد؟ لطفارهنمایی کنیدممنون
    • سیدابوالفضل قیاسی سقا ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
      9 1
      من از ابتدای سال ۸۷درشرکت هواپیمایی ایران ایرتور استخدام شده ام حدود ۳سال قبل این شرکت در وضعیت خصوصی سازی قرار گرفت والان به صورت کامل به بخش خصوصی واگذارشده است وضعیت بازنشستگی کارکنان باسابقه من که حدود ۲۰۰نفر هستند چی میشود ونیز مهمانداران این شرکت با ۲۰سال سابقه و۳۰روز حقوق بازنشست میشوند ما پرسنل زمینی که شیفت شب هم داریموسختی کارهم شاملمان میشود با چندسال بازنشسته میشویم باتشکر 
    • فهیمه ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۱
      2 0
      سلام خسته نباشید/ خانمی هستم در مرکز آموزشی کار می کنم آیا می توانم با سن 55 سال تمام و پرداخت 10 سال حق بیمه بازنشسته شوم و حداقل همان حقوق 10 روزه را بگیرم
    • محمدرضاستوده منش ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۵
      8 3
      سلام بنده با30سال پرداخت حق بیمه با اخراج کارفرما مجبور به دریافت بیمه بیکاری شدم چون سن48سال هست نمیتوانم بازنشست شوم حقوق بیمه بیکاری حداقل دستمزد هست ایا با توجه به سابقه بیمه زمان بازنشستگی براساس حقوق بیمه بیکاری داده میشود ممنون
    • علیرضا حسن پور ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۷
      7 1
      با سلام من 58سال دارم با سابقه 27 سال پرداخت بیمه آیا میتاوانم بازنشسته شوم
    • علی جوادی ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
      4 2
      با سلام من 45 سال دارم 23 سال سابقه بیمه می توانم بازنشت شم جوادی
    • الناز درکام ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
      4 0
      سلام ایا با 42 سال سن و 10 سال سابقه بیمه برای خانمها میشود بازنشسته شد؟
    • زهرا محمدي جاهدي ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
      0 4
      با سلام و احترام سوالي داشتم اينجانب 14 سال سابقه كار و 38 سال سن دارم و بيمه تامين اجتماعي هستم و شغلم كتابداري است شرايط بازنشستگي با 15 سال سابقه كار، 20 سال سابقه كار، و 25 سال سابقه كار ، را لطفا برايم توضيح دهيد ممنونم ازتون
    • مهدی فتحی ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۴
      7 1
      آقایان با55 سال سن و25 سال سابقه کار میتوانند باز نشسته شوند؟
    • سمیه مقتدر ازادی ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
      0 1
      باسلام و خسته نباشید .پدرم متولد ۳۶است و سابقه بیمه او ۱۳/۵سال است وچند سال پیش بمدت ۱۸ماه از بیمه بیکاری استفاده کرد .سوالی از شما مسولین محترم دارم که ایا ایشان شرایط بازنشستگی را دارند یانه و اگر ندارند میتوانند مجددا از بیمه بیکاری استفاده کنند ضمنا کارخانه ای که در ان مشغول بکار بودند تعطیل شده است . و سوال دیگری که دارم اگر کسی از بیمه بیکاری استفاده نکند در موقع بازنشستگی می تواند بعنوان سابقه از ان اسفاده کند ؟ ممنونم از لطف شما عزیزان
    • پ-ش ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۸
      1 1
      باسلام من خانمي هستم با 50 سال سن 21 سال هست بعنوان كارشناس ازمايشگاه كار ميكنم سرپرس خانواده هستم ايا مي توانم با 20 سال سابقه و 20 روز حقوق بازنشسته بشم. ممنونم
    • محمدمهدی ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      11 0
      با سلام یه سوال داشتم بازنشستگی با سن 60 سالگی و 20 سال سابقه ایا باید سن 60 سالو تموم کرد تا بازنشسته شود یا نه همون ک ب سن 60 سال رسید بازنشسته میشه بنده متولد اردیبشت 1335هستم ایا سال 95 یازنشسته میشم یا سال 96؟
    • عارف - خان آبادی ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
      2 3
      بنده 29 سال سابقه بیمه دارم- اینک بطور همزمان در دو شعبه تامین اجتماعی حق بیمه پرداخت می کنم و در دو شرکت فعالیت میکنم . آیا مجموع پرداختی برای بازنشستگی در نظر گرفته می شود؟
    • م خ ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
      3 0
      با سلام آیا با سن ۵۰ سال و ۱۰ سال سابقه بیمه یک خانم میتواند بازنشسته شود
    • رضارادمهر ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      0 0
      سلام کارمندرسمی اموزش وپرورش با20سال سابقه کار و23سال تحت پوشش بیمه خدمات درمانی و41سال سن بازخریدشدم ایامیتوانم باادامه پرداخت حق بیمه تامین اجتمایی خودم رابازنشت یاهرمستمری دیگری نماییم راهنمایی فرمایید
    • بهزاد عباسی ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
      8 0
      با سلام,پدرم ۸۴ سالشه,از سال ۴۸ تا حالا به صورت پراکنده بیمه تامین اجتماعی بوده که اخرین بیمه مربوط بسال 87 شعبه بابل بود,در مجموع ۴ سال بیمه تامین اجتماعی داره,در حال حاضر ۱۰ ساله که بیمه روستایی هستش,میخاستم ببینم میشه ۶ سال دیگه بیمه تامین اجتماعی رو داد بعدشم اون ۱۰ سال روستایی رو با دادن مابه التفاوت بیاریم روی تامین اجتماعی تا بتونه با ۲۰ سال بازنشسته بشه
    • علی کرمی ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۲
      2 0
      با سلام من در شرکتی که قبلا کار میکردم به علت استفاده از مرخصی ساعتی زیاد حق بیمه پرداختی ماهیانه ام کامل نیست ودر طی ده سال نزیک به یک سال شده است .آیا خودم میتونم با پرداخت حق بیمه این یکسال سوابق خودم را کامل کنم ؟
    • فاطمه عزیزی ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
      4 6
      ده سال سابقه بیمه اختیاری دارم.18درصد.به علت مشکل پوستی نمیتوانم کار کنم.لطفا راهنمایی کنید شرایط من برای بازنشستگی چطور است .چون از کار افتادگی شامل حال من میشود
    • هاجرحیاوی ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
      3 0
      سلام من پدرم نزدیک 13 سال سابقه بیمه داردو43 سال دارد کارش هم ملوان دریاست ایشون دیسک کمر داره وسابقه فشار خون آیا شرایط برای بازنشستگی ایشون مهیا میشه
    • مریم محمدی ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
      0 3
      من کارمند دانشگاه آزاد می باشم 20 سال سابقه بیمه دارم سن من 39 سال است آیا راهی است که زودتر از 42 سال بازنشست بشوم
    • اصغر هاشمیان ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
      5 1
      با سلام من سنم 65 سال با 15 سال سابقه میخوام ببینم طبق قانون جدید بازنشستگی کامل را میگیرم یا نه میشه بدام توضیح بدید
    • مومنی ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
      0 2
      با سلام درچاپخانه ای مشغول بکار هستم ازسال1370 که 1/10/1370 بیمه شدم الان 24 سال وشش ماه کامل و15 سال مشاغل سخت وزیان آور تاییدشده سن من 50 گذشته اما شرایط بازنشستگی رادارم درخواست کنم درآمدی نداریم تکلیف ماچی میشه . باتشکر
    • س - زال ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
      15 5
      من 53 سالمه و دارای 26 سال پرداخت بیمه تامین اجتماعی ودر بخش خصوصی مشغول بکار هستم. می توانم بازنشسته شوم و با حقوق پایه 120000000 که در سال 95 برایم رد می کنند. و میانیگین چقدر حساب می کنند . خواهشمند است جواب را به ایمیل ارسال کنید. با تشکر از لطفتان.
    • مرضيه معصومي IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
      0 0
      آيا اداره محل كارم مي تواند مرا با29سال سابقه و60سال سن مي تواند مرا بازنشست كند
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
      0 0
      باسلام بنده از سال 80 الی 88 در شرکتی کار میکردم که سد و تونل می ساخت اما در لیست بیمه برای همه عنوان شغلی کارگرساده رد شده و من 21 سال با محاسبه خدمت سربازی سابقه دارم آیا میونم درخواست سخت و زیان آور برای مدت 8 سال بدم
    • مجیداسلامی IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
      0 0
      سلام من سن پنجاه ۲۵سال دوماه سخت زیان آورکارکردم دوسال خدمتم مبلغ ۳۴۰۰۰تومان ریختم آیابازنشستگی بایستی کارهایم هفت سال بیرون کارکردن سختی کاربایدخودم بدم